7 idei pentru a reduce consumul de carne

Am citit de curand un articol foarte interesant despre cum sa reduci consumul de carne . De fapt toate cele 7 puncte de pe lista eu le aplic deja. De fapt articolul este atat de acurat potrivit mie ca l-as fi putut scrie eu. 🙂

Scopul reducerii consumului de carne nu este a deveni vegetarian ci de a … reduce consmul de carne.

De ce?

*Consumand mai putina carne ne expunem mai putin hormonilor, antibioticelor si in general toxinelor aflate in carne.
*Consumand mai putina carne aducem daune mai mici planetei avand in vedere ca pentru a produce un kilogram de carne se consuma cantitati enorme de iarba furajera si de apa.

1. idee este de a folosi carnea ca si condiment. Eu am inceput cu ceva timp in urma sa sortez retetele in functie de cata carne cer. Lista o gasiti AICI . Voi ce retete preferate gatiti in care carnea este condiment, nu primadona?

2. idee: sa ne inspiram din bucataria internationala. Autoarea sustine ca nu este, asa cum nici eu nu sunt, prietena preparatelor care imita carnea si ca ideal este sa ne reinventam preparatele culinare decat sa cumparam si consumam carnati de soia de exemplu. Exemplul imi apartine mie, ideea ei.

Ce fac eu in sensul asta?

Am la indemana bucataria italiana din care ma inspir in mod intens. Pentru italieni pastele fainoase nu sunt garnitura ci protagonist pe farfurie. In felul asta este foarte usor sa folosesti o cantitate minima de carne pentru un maxim de gust.

a 3.-a idee zice sa reducem cantitatea de carne crescand proportional cea de legume. De exemplu daca o reteta cere 500 g de carne si 1 ceapa, sa punem 300 g de carne si 2 cepe. Retetele listate de mine sub „Carnea ca si condiment” se bazeaza exact pe principiul asta, un exemplu graitor gasiti AICI

4. O idee ce nu este nici asta noua, francezii am inteles ca o aplica de cand lumea si pamantul: o salata mare mancata la inceputul mesei. In Romania tineretii mele salata acompania sporadic unele mese si se manca in tandem: o imbucatura de carne, una de paine, una de salata. La fel se procedeaza si in Ungaria, Germania, Austria. In Italia insa m-am obisnuit sa mananc salata separat, la sfarsitul mesei. Sigur ca pozitia i se poate schimba, fara nici un fel de probleme.

5. Punctul cinci ne indeamna sa mancam rar mese in care o felie de carne este principala atractie. In cazul meu vorbim de o singura masa pe saptamana sau la doua saptamani, cand prajim carne la gril. Chiar si in acest caz, sunt generoasa cu hreanul in otet pentru acompaniat carnea sau cu mujdeiul de usturoi. De cate ori servesc carne la gril, fac si o garnitura de cartofi cu rozmarin care este iubita din inima in casa la noi si de multe ori fura carnii spectacolul.

Ideea a 6.-a zice sa cumparam carne buna si scumpa pentru ca atunci cand cheltuim mult pentru ceva il apreciem mai bine. Adevarat! Eu insa va spun sincer ca am obosit sa merg sa caut sa cercetez sa intreb si sa ma astept la ce e mai rau in materie de ce imi aterizeaza in blid. Cumpar carnea de la magazinul de langa colt, in felul asta economisesc cheltuielile de transport. Magazinul are macelar in spate care comanda si transeaza deci trag concluzia ca este carne locala nu din chile sau mai stiu eu de unde.

Si ideea a 7.-a care este si cea mai stringenta in zilele noastra, zice sa mancam mai putin – pur si simplu. Sa reducem portiile, sa le adaptam stilului de viata. Imi povestea doctorita mea despre o batrana care traieste cu 2 biscuiti pe zi. Care ii si ajung avand o activitate fizica limitata la cei 4 pereti ai propriei locuinte. Vorbind cu un tanar zilele trecute, l-am intrebat daca prin faptul ca era seara, ora 8 nu riscam sa-i deranjam familia care poate mergea la culcare la ora respectiva. La care el mi-a raspuns ca la ora 8 seara ei sunt activi la maximum: frate-sau pe computer, taica-sau pe laptop si maica-sa la tv. Nu, nu era o gluma. 😦 Ideea este ca daca dorim sa mancam MULT trebuie sa ne miscam MULT. Fizic.

Voi ce alte idei aveti?

5 gânduri despre ”7 idei pentru a reduce consumul de carne

  1. arakelian zice:

    Toate ideile sunt faine!
    Doamna, dar la tine acolo poti gasi o sursa ok de carne/oase? Eu mai pacalesc anumite mancaruri dandu-le gust de carne… de ex. fierb oase ca pt piftie(foc mic, multe ore), o parte de zama congelez, si o adaug la o supa de legume (si ii da gust de carne), sau la un pilaf cu legume etc. (cu asta am pacalit colocatarii 2-3 mese pe sapt. fara sa pun realmente mana pe carne). Am ales asta pt ca zama de oase are proprietatile ei.
    Si cand se cere carne, scot un peste.
    O alta idee: ardei umpluti/dovlecei umpluti (sarmale nu fac) in care nu pun orez (eu incerc sa reduc carbohidtratii) si pun carne, ciuperci (sssst, sa nu ma spui!!!!) si multe radacionoase 10min innabusite cu ulei, apa la capac, sa scada volumul si sa le pot manevra. Si arome din ghivecele.

    Apreciază

  2. Adelina zice:

    Sunt foarte bune ideile. Eu gătesc rar cu carne pt. că… gătesc rar. Nu știu, n-am un motiv anume. Uneori simt nevoia, mai ales când e f. frig afară, de cele mai multe ori însă nu. În ultimele 3 săptămâni cred că am făcut o singură ciorbă cu carne de vită.
    Acum am primit o rață de la țară (de la străbunica lui Ioan) și proabil o să gătesc din ea săpt. viitoare. O supă pt. Ioan sau ceva friptură la cuptor că-i place soțului. Primesc f. rar pachete, ultimul a venit în toamnă, așa că mă bucur că măcar la capitolul carne m-am scos pt. o perioadă.

    Oasele de vită sunt f. ieftine și aici. Mai iau de la o măcelărie, e 2-3 lei/kg. Și fac supă. Pui luăm de curte, acum nu știu cu certitudine cu ce e crescut, dar parcă tot e mai sigur decât puiul umflat din magazin. E mult mai scump, dar cumpărăm rar.

    Idei, din păcate, n-am să-ți dau. Cel mai adesea pun în ciorbă sau supă de legume ceva carne. Rar fac altceva.

    Apreciază

  3. arakelian zice:

    Adelina, acum ca am citit ce ai scris, imi dau seama ca iarna eu simt mai mult nevoia de grasime. Asa ca zama de oase ma ajuta. Si untul 🙂
    Te invidiez ca ai oase asa ieftine, eu sub 3 euro (si pt asta merg cu 2 metrouri+un bus) nu am gasit. Fierb 1 data 2-3 kg de oase, si am zama pt 3-4 sapt.

    Apreciază

  4. Adelina zice:

    Arakelian, luăm oase de vită de la o măcelărie din cartier (asta în Buc.). Au f. puțină carne, dar au zgârciuri, măduvă, iese supa bună. Eu fac cantitate mică că n-am spațiu în congelator, poate doar de o pungă-două cât să pun pe-o mâncare pt. gust…
    Unt și noi mâncăm mult iarna și cât a fost zăpadă, frig, am gătit mai des cu carne. Acum că apar verdețurile și s-a mai domolit și vremea nu mai simt nevoia de grăsime multă. 🙂

    Apreciază

Lasă un comentariu