Vi-l prezint pe Gonzales!

Gonzales este noul meu coleg de locuinta. S-a nascut dintr-o idee copiata de aici: http://simplelifemom.com/2014/02/17/sourdough-starter/ si, pe cand credeam ca n-a mai fi nimic de capul lui, intr-o dimineata am vazut ca facuse ochi!

M-am bucurat si am promis sa nu (mai) uit sa-l hranesc, si el mi-a promis o paine buna de tot, promisiune de care s-a si tinut.

Vreti sa stiti cine este Gonzales?

Curioaselor! 🙂

Gonzales este drojdia mea naturala obtinuta din faina, apa si drojdii naturale salbatice din aerul din casa. Fiecare casa are alte drojdii asa ca in fiecare casa se poate face o paine diferita de cea din alte case.

IMG_0406

Am folosit apa filtrata.

I-am dat nume pentru c-am inteles ca o sa am mai mult noroc la el in felul asta.

Pentru painea din imagine am trisat un pic piculet de tot miculet. Am adaugat o cantitate INFIMA de drojdie de bere. Infima! Abia daca i-am aratat drojdia de bere si am si inchis pachetul! Cred ca e o faza normala, pana castig incredere deplina in Gonzales si-l las sa-si faca treaba singur fara sa-mi bag drojdia in dospeala lui 🙂

???????????????????????????????

IMG_0420

Alte retete gasiti aici:
http://simplelifemom.com/2014/02/19/sourdough-recipes/

27 de gânduri despre &8222;Vi-l prezint pe Gonzales!&8221;

  1. arakelian zice:

    si eu fac de un an piine cu maia ( sourdough in engleza, sau levain in franceza). Am ales asta pt ca fermentarea e mai lunga si la rece ( eu framant seara, tin aluatul noaptea in frigider , coc a2a zi ), proces ce potenteaza anumite proprietati.

    Maiaua mea lichida sta in frigider, in borcan. O „hranesc” de 2-3 ori pe saptamana, la 12 ore, adica mic dejun si cina, inainte de a gati cu ea. Exista si maia uscata.

    Ce contine maiaua? un mix de ciuperci de drojdie salbatice ( fatza de drojdia din comert selecteaza numai anumite trunchiuri, cele mai active, de creste piinea in 1-2 ora), dar si bacterii lacto-bacile, acido-file, si altele – toate prietenoase cu intestinul uman. Acestea exista in aer…da, le avem in casa. O parte din ele fac laptele sa devina iaurt 😀 .

    Uite, aici e dusa la marea arta: http://deabrutaria.wordpress.com/
    Sau http://blog.codrudepaine.ro/

    Apreciază

Lasă un răspuns

