Mic ghid de spalat rufe

Am mai scris despre asta aici si nu stiu, serios! de ce s-o latit asa pozele.
Ieri am citit un articol despre cum sa renuntam la a calca rufele, pe greenme.it, articol ce intre timp l-au scos sau mutat, oricum nu il mai gasesc insa il tin minte.
In rezumat, cam astea sunt aspectele metodei pe care o folosesc, n-am inventat-o eu ci m-am inspirat de pe unde am putut: google, babele de la noi din sat (hihi) si – mai ales! – bunul meu simt.

– primul aspect, prima „regula” ar fi aceea de a nu „indesa” rufele nici in cosul de rufe nici in masina de spalat. Poate ca v-a spus candva cel ce v-a instalat masina ca puteti s-o umpleti pana plange sau v-a recomandat cantitatea de detergent. Stergeti-va informatiile astea din cap! Instalatorul ala n-a spalat in viata lui o masina de haine, el stie doar sa lege tuburile, restul e small talk si incercare de a ne impresiona. Masina de spalat, daca o umplem prea putin risipim energie electrica, apa si detergent. Daca insa o umplem prea tare nu spala pentru ca e in asa fel construita incat rufele sa se miste inauntru, sa se „loveasca” sistematic de ridicaturile ce se vad inauntrul ei, acest proces mecanic face ca murdaria, noroiul si etc sa se dezlipeasca de pe rufe si sa se duca … pe apa sambetei 🙂 Cat se umple masina? Masina se umple in asa fel incat, la cele cu incarcare frontala, sa avem loc de a baga mana deasupra rufelor. La cele ce se incarca „de sus” lasam loc macar de-o palma intre rufele bagate in masina de spalat (nu indesate!) si sistemul de inchidere. Daca nu indesam hainele ele se sifoneaza mai putin si vor fi deci mai usor de prelucrat cand ajungem la fazele umatoare ale procesului.

– Eu sortez rufele pe culori: albe, nege si pestrite. In functie de indicatiile de pe etichete, cele albe le spal la aproximativ 40-60 de grade, cele negre si pestrite la 40-30.

– Pe fiecare cutie de detergent e scrisa cantitatea recomandata in functie de duritatea apei. Duritatea apei nu se stabileste „dupa ochi” (de fapt, din zece femei intrebare daca au apa dura la robinet, 11 o sa spuna ca da!) ci se poate masura exact, intrebati la magazinele specializate. Ce inseamna pentru mine apa dura: este apa din Austria. Ajunge sa nu stergi o picatura de apa de pe chiuveta, cand aceasta se usuca ramane o bulina de calcar! Eu folosesc la o masina cu capacitatea de 8 kilograme 50 de grame de detergent, aici unde sunt eu acuma NU avem apa dura. Adica si daca nu sterg chiuveta de inox timp de 24 de ore tot nu mi se depune calcarul pe ea.

– Alternative la detergentul din comert sunt nucile indiene . In cazul albiturilor se adauga o linga-doua de bicarbonat la spalare. Nu are nevoie de balsam, rufele ies „moi”. O alta alternativa este detergentul facut din sapun de Marsillia, reteta a dat-o Elena la postarea despre nuci:
Pentru 3 l de detergent
– 3 l apa
– sapun de Marsilia
-3 linguri bicarbonat
-Ulei esential de lamii
Se rade 35 g à 40 g de sapun. Se adauga sapunul ras in 1l de apa fierbinte, se amesteca. Dupa o ora se mai adauga 1L apa calda. Se lasa pina a doua zi cind se mai adauga inca 1L de apa , 10 picaturi de ulei eseential de lamiie si se pune in bidon.
Eu folosesc un pahar de detergent astfel preparat la o tura de spalat.

– Inainte de a le baga in masina de spalat iau fiecare bucata in mana si tratez petele. Asta se face ori cu un produs special din comert ori cu un sapun de casa, umezind locul si aplicand sapunul. Faza asta imi permite apoi sa folosesc o temperatura mai mica de spalare si mai putin detergent. Foarte des insa prelucrez petele de cum dau jos haina de pe mine stiind ca urmeaza sa le spal a doua zi sau peste cel mult 3 zile. Aici insa ar trebui avut grija ca nu toate materialele se preteaza la asta. Nu as face asta asta la mohair sau matase sau asa ceva. Din alea insa eu, personal, nu am.

– Programul de prespalare se poate uita. Detergentul nici nu apuca sa vada bine rufele la fata ca si este expulzat. De aceea masinile noi de spalat nici nu mai au functiunea respectiva.

– Program de spalare rapida este, din experienta mea, in general ineficient. Il folosesc insa la covorase si perdele.

– Limpezirea se poate face pur si simplu fara a adauga nimic, nici un fel de balsam. Am citit mai demult un studiu potrivit caruia, diverse mirosuri inseamna pentru diverse culturi, ca „miroase a curat”. Pentru nemti/austrieci este mirosul de lamaie, pentru spanioli mirosul de liliac si pentru romani mirosul de… clor! 😦 Sa clarificam insa un lucru: curatenia nu miroase nicicum. Aerul proaspat, curat a ce miroase? Exact, a nimic. Nici a lamaie nici a clor. Apoi, sa mai clarificam un lucru: balsamurile de rufe sunt produse chimice ce apoi vin in contact cu pielea care este cel mai mare organ al nostru si cu alte organe in cazul lenjeriei intime. Daca nu ai sta cu gura pe o sticla de balsam de rufe nu cred ca vrei nici sa stai cu pielea pe ea. Daca totusi se doreste o parfumare usoara a rufelor, se pot adauga cateva picaturi din uleiul esential preferat la limpezit.

– Igienizarea rufelor se poate face cu o canuta gen espresso de otet alb/ masina. Otetul are si calitatea de a „inmuia” rufele la fel ca balsamul. Mirosul nu ramane in haine! Se mai poate folosi otet in care am pus la macerat petale de trandafiri vara si coji de citrice iarna.

– pentru ca pernele, plapumele si gecile sa-si pastreze pufosenia, se baga la spalat si/sau uscat in uscatorul electric impreuna cu cateva mingi de tenis

– Inainte de a le intinde, rufele se scutura bine de tot si se intind ca si cum s-ar impatura. Adica nu atarnate de tiv sau ingramadite ca pe gard. Tricourile se intind pe la subsiori. Toate celelalte se intind „colt la colt”.

IMG_0007

– Soarele scoate petele de pe albituri asa ca daca se incumeta vreo pata sa scape spalatului, se intinde cu fata spre soare. Rufele inchise la culoare se intind la umbra ca altfel se decoloreaza.

– Intinse afara, in bataia vantului, rufele se usuca si se „calca” in acelasi timp.

IMG_0006

– Pentru a usura lucrul cu clamele de rufe eu mi-am facut un buzunar ce mi-l leg la brau cand intind/strang hainele de pe sarma. In modul asta clamele nu raman pe sarme si nu e nevoie sa fug dincolo-n coace dupa ele. Pe net se gasesc tot felul de modele dragute de sorturi pentru clame , al meu este unul simplu si functional.

img_1162

– Cand se strang de pe sarma nu se arunca gramada in cos ci se prind de indoiturile lasate de sarma si se pun una peste alta. In faza asta pot sta si cateva zile ca nu au nimic, daca nu gasim timp sa le impaturam.

– La impaturat folosim o suprafata plana, de exemplu o masa sau chiar masa de calcat si netezim materialul inainte de a-l plia. Aici avem o colectie de video-uri despre cum se impatura hainele.

IMG_0015

– Cand se foloseste uscatorul electric, hainele se scot imediat ce se termina programul si, asa calde, la 35 de grade, se intind pe o suprafata plana netezind materialul sau se impatura pe loc.

– Apa care se strange in recipientul uscatorului electric de haine este apa demineralizata si se poate folosi la … calcat! :)) sau la curatatorul cu aburi.

Procedura pare complicata insa chiar nu este. Economia care se face este enorma, de: energie electrica, timp, de stat in picioare, de apa demineralizata.

Distractie placuta!

P.s. Din greseala am dat Publish articolului inainte sa-l fi terminat si de aia cei ce s-au abonat la blogul asta prin email au primit doar primele fragmente. Imi cer scuze.

42 de gânduri despre ”Mic ghid de spalat rufe

  1. Carmen Paraschivescu zice:

    Si eu calc din 2 in 2 🙂 Camasile cu mineca lunga le spal acasa dar le duc la calcatorie, ma enerveaza foarte tare operatiunea. In rest ma scutesc de la a le calca inca din faza de spalare, ca si tine. Le pun la spalat pe fata, apoi, cind le scot din masina de spalat le intorc pe dos si le intind foarte bine asa, inca umede. Asta si pentru ca 10 luni pe an le scot la uscat afara, pe o terasa, unde este foarte soare si vint si dureaza (vara) maxim o ora sa se usuce orice haina, oricit de groasa si de uda ar fi. De aceea si turatia la stors o aleg, in functie de anotimp, cea mai joasa posibil. Intorsul pe dos ajuta sa nu se decoloreze prea tare hainele colorate, iar la cele albe sa nu se pateze foarte tare daca trece o pasare si se gainateaza pe ele 🙂 Apoi urmeaza faza intinsului, tot cu smecherii de-astea, pe dunga care oricum se impatureste, sau chiar si mai bine, la unele bluze numai de subtiori cu 2 cirlige de rufe, fara sa trec pe deasupra sirmei de intins rufele. Sau unele rufe direct pe umerase. Dupa uscare le impachetez cu multa atentie sa nu formeze dungi si le asez la baza unui turn de alte haine, mai grele, ca sa preseze si sa nu mai fie nevoie de calcat. Practic asta de ani de zile si nu ma deranjeaza citusi de putin. La o rochita sau camasuta mai merge sa bag fierul, dar la lenjerii, tricouri, blugi si altele, chiar nu vad sensul.

    Apreciază

  2. Mihaela Dămăceanu zice:

    Exact. Că eu mereu le pun deasupra şi tot pe aceleaşi le folosesc. Şi eu calc cât pot de puţin şi aplic o parte din ce ai spus, dar am mai învăţat câte ceva din postarea aceasta, ca de obicei, foarte utilă. Cu spălatul însă, m-ai luminat tare de tot. Nu am auzit de nucile indiene. Mă uit acum. O zi frumoasă!

    Apreciat de 1 persoană

    • simplitaly zice:

      E am vazut undeva, nu mai stiu unde, niste retete de detergent de vase facut din nuci indiene. O sa mai caut sa vad, ca la vara cand n-or mai fi citrice „pe toate gardurile” mi-a trebui o alternativa la detergentul de vase.

      Apreciază

    • Dana Popp zice:

      /minunat blogul și informativ, mi ar fi plăcut sa se poată citi fontul mai ușor /repede, fiind densa info. Dar acest font gri deschis nu e ușor lizibil din păcate… poate îl actualizări 🤩🦋

      Apreciază

  3. Kinga zice:

    Exact asa procedez si eu!De ani de zile nu folosesc calcatorul decat odata in 3 luni. Si de spalat nici nu exista un miros mai placut,decat mirosul hainelor uscate afara…si in minus grade!Apropo,bittebitte si mie un buzunar de clame!Danke:)muuuuha(asta a fos un pusi:)

    Apreciază

  4. Alina zice:

    Nici pe cutia de detergent nu punem gura. La fel cum nu punem gura nici pe sapun, dar putem manca linistiti cu maini spalate cu sapun. Si balsamul, si detergentul si sapunul au „chimicale”. Nu e totul format din chimicale? Nu ati dat un argument valid pentru evitarea balsamului.

    Apreciat de 1 persoană

    • simplitaly zice:

      Draga Alina
      Omiterea balsamului de rufe este o alegere personala. Nu caut sa aduc argumente nici pentru nici impotriva a ceva sau cuiva aici pe blog. Dimpotriva, cred cu tarie in libertatea fiecaruia de a face sau nu face ceea ce considera ca e bine pentru sine, asa cum fac si eu ❤

      Apreciat de 2 persoane

  5. Serban Oana zice:

    calcat are si un alt scop in afara celui estetic.acela de a dezinfecta rufele.am un unscator electric care le face si pufoase si nu mai necesita calcare.vantul aduce microbi si praf.deci lucrurile uscate afara trebuiesc calcate.mai ales daca su nt si hainute de copii.

    Apreciat de 1 persoană

  6. Elena zice:

    Noi cu microbii aia traim, ca doar nu ne sterilizam noi insine dupa ce am „infruntat” praful si microbii de afara. Eu cred ca din cauza obsesiei cu sterilizatul copiii din ziua de azi sunt asa alergici. Peste tot sunt microbi si de multe ori sunt folositori.

    Apreciat de 1 persoană

  7. arakelian zice:

    Eu de ceva ani nu am mai calcat nimic, am scazut temp. de spalat rufe, am redus din detergenti, eliminat etc. – am preferat sa folosesc timpul si banii pentru distractii. Si inghesui rufele in masina de spalat si in cosul de rufe :)))))))))))))))))))) . Ce ma ajuta insa f. mult este rutina: vineri seara si sambata dim. sortez si pun la spalat, cand se usuca o runda spal alta si intind imediat etc. asa ca pana duminica seara sa pot strange si pregati haine pt sapt. urmatoare; fara aceasta rutina nu m-as descurca in planning-ul saptamanal.

    Poate e o coincidenta sau nu dar nu am racit de 4 ani (si nici copilul din dotare) – eu cred ca multe boli lovesc pe fond psihic.
    Eu fiind alergica, confirm faptul ca prea multe chimicale accentueaza alergiile. Da, nu ma mai spal cu sapun pe miini decat maxim 1-2 ori pe sapt., nu mai dezinfectez nimic, nu mai folosesc parfumuri in casa/pe mine, spal pe jos numai cu apa, cel mult bicarbonat sau otet. Nu luceste totul de curatenie, dar nu imi pasa.

    Apreciat de 2 persoane

  8. iulia Be zice:

    Io nu pot sa nu ma spal pe maini cu sapun si nici nu ma gandesc sa reduc spalatul pe maini cu sapun, mai ales dupa ce folosesc toaleta; eu am si pisoi in dotare si inainte de a gati musai sa ma spal cu sapun pe maini….acum nah, fiecare le stie pe ale lui, insa personal nu concep nespalatul pe maini cu sapun, asa cum imi periez dintii de 2 ori pe zi, mi se pare basic sa ma spal pe maini cu sapun inainte de a ma aseza la masa, sau inainte de a gati sau …..

    Apreciat de 1 persoană

  9. Elena zice:

    Asa si eu, doar ca la o repriza de gatire ma spal cind incep si apoi de cite ori ating frigiderul, cite un borcan…orice, asa ca dupa o gatit eu m-a spalat de nenumarate ori si prosopul e complet ud. La asta pot lucra. Si ma intreb totusi in ce masura e f diferit un spalat cu sapun(ca germeni care ramin pe miini vreau sa spun) de un simplu spalat cu apa, deci o sa reduc sapunul.
    Ma gindeam zilele trecute ca doar urina e sterila si cind ne stergem nici macar nu ne atingem, deci in teorie un spalat cu apa dupa ajunge.
    Am lucrat mult in bacteriologie si asta m-a „vaccinat ” pentru viata de zi cu zi, adica nu prea mi-e frica de microbi, cind am vazut ca se poate lucra cu Salmonela, cu Legionela si altele si urmind niste reguli simple de igiena niciodata n-am avut probleme. Si dupa ani de zile de contact cu tot felul de animale plus pisica personala si mincat tot felul de lucruri crude, eu inca nu eram imunizata pentru toxoplasmoza.

    Apreciat de 1 persoană

    • iulia Be zice:

      cum ziceam, fiecare stie cum e mai ok pt el; daca in tarile din africa se fac campanii pro-spalat pe maini, ma gandesc ca nu o fac ca sa creasca vanzarile la sapun;
      eu personal folosesc sapun lichid, tocmai in ideea ca pe cel solid raman tot felul de bacterii, insa sa nu ma spal pe maini dupa ce folosesc toaleta, sory dar asta nu pot accepta;
      sunt foarte relaxata in ceea ce priveste folosirea chimicalelor prin casa, adica nu le folosesc aproape deloc, insa in ceea ce ma priveste, altfel stau lucrurile cand e vb de regulile minime de igiena, iar spalatul pe maini cu sapun dupa folosirea toaletei e una dintre aceastea (chit o o utilizez de 3 sau 20 de ori pe zi)

      Apreciat de 1 persoană

      • arakelian zice:

        sa vezi la munca la mine unde e afis: spalati-va pe miini de minim 4 ori pe zi. M-am ingrozit:))) asta inseamna ca…sunt oameni care nu se spala pe miini intr-o zi?

        Eu am renuntat la sapun pentru ca am dermatita. Nu de tot, daca sunt super murdara (de ex. dupa ce spal toalete, pubela, umblu in compost etc) atunci folosesc si un sapun. 1-2 pe saptamana.

        Cat despre bacterii: acestea coexista. Le avem. Sunt in ecosistemul meu, coabitam fericite si in bucatarie si in baie si in dormitor. Aceste bacterii ma ajuta sa fac iaurt, maia, bors (acestea sunt bacteriile prietenoase), dar cat timp ecosistemul este echilibrat bacteriile periculoase nu se vor dezvolta suficient de mult incat sa devina un pericol. Dar ele exista.
        Exemplu de ecosistem dezechilibrat: in spitale. Datorita sterilizarii si dezinfectarii necesare(dar si lipsei soarelui) toate bacteriile prietenoase sunt omorate dar bacteriile rezistente s-au dezvoltat (klebsiella, e-coli, pneumococus etc), inclusiv sapunul de la dezinfectat chirurgii poate fi purtator de aceste bacterii. Asa ca … nu imi pasa. La Elias doctorii au declarat ca spitalul trebuie ars si reconstruit pt a scapa de unele bacterii agresive.

        Si totusi unii se infecteaza si altii nu – ce face diferenta intre acesti oameni? Aici trebuie umblat. Da-l incolo de sapun.

        Apreciat de 1 persoană

  10. arakelian zice:

    Avem norocul sa ne nastem intr-o lume civilizata. Avem toalete care indeparteaza mediul de cultura pt bacteriile periculoase, avem apa potabila (chiar daca mai ma plang ca e plina de calcar, dar macar nu e tulbure de pamant si plina cu infiltratii de dejectii animale sau chimicale!!!), avem cum fierbe apa/mancare, avem o alimentatie echilibrata si diversa! (ca ne vaicarim cate o data…o facem si din snobism).
    Peste jumatate din africani nu au asta. Nici 25% din romani nu au astea – inca merg la toaleta in fundul curtii care ajunge uneori sa se infiltreze in panza freatica.

    Apreciat de 1 persoană

  11. Elena zice:

    De acord, Arakelian, asa gindesc si eu. Mai adaug la culturile tale de bacterii si compostul.

    Apropo de ecosisteme: am citit ca de aia sunt atitea toxiinfectii alimentare in ziua de azi, pentru ca pe vremuri, cind nu se sterilizau alimentele, bacteriile prietenoase inhibau inmultirea in excès a celor periculoase. Asa ca acum laptele produsele si altele fiind sterilizate, ajunge sa apara o mica disfunctie si sa vina o bacterie periculoasa care gaseste acolo cimp liber sa-si faca de cap. Conservele de muraturi , nu pot deveni periculoase, pentru ca flora lactica inhiba bacteriile care mai ajung pe acolo.

    Asa ca spre disperarea lui sora-mea(care ma ameninta cu TBC-ul) la noi se bea lapte crud, in Romania imi iau din piata lapte si brinza….si ghiciti cine a avut infectie cu salmonela in casa: eu sau ea care dezinfecteaza si fierbe totul?

    Acum citiva ani mi-am inlocuit tigaile si tavile antiaderente cu tigai si tavi din fier pe care le spal bine mersi doar cu apa si le sterg cu un servetel.

    Deci o sa incerc sa folosesc mai putin sapunul ,deja ma gindeam ca e mai important sa te speli pe miini cind intri in casa decit sa te tot speli cit stai acasa ca doar germenii aia is ai tai. Altfel sunt f stricta cu descaltat cind intram pe usa, cu stat pe pat doar cu hainele de noapte etc. Fiecare cu ale lui.

    Apreciat de 1 persoană

    • arakelian zice:

      eu cand dezinfectam aveam mai des gastro-enterite. Da, si eu consum lapte crud si lactate crude, si muraturi. Am uitat si de bacteriile din muraturi si compost 🙂 . Mai atrag atentia, ca frica este un factor de imbolnavire, exemplul cu sora ta ar fi unul elocvent.

      Si eu ma spal pe miini cand intru in casa, cand ies de la toaleta, dupa ce umblu cu bani etc. Nu cu sapun. Ce fac eu nu e recomandare pentru ceilalti, pur si simplu a fost o masura sa mai calmez din reactiile miinilor, decizia a fost luata la recomandarea unei dr dermatoloage. Nu zic sa faceti ca mine, ci doar ca apa e suficient de clorurata incat sa curete miinile de unii germeni fara a distruge flora mea.

      Apreciat de 2 persoane

  12. iulia Be zice:

    Io nu vb de bacteriile existente in jurul nostru si care evident sunt benefice si au rostul lor…..
    pe mine m-a oripilat si ma oripileaza in continuare ideea de a nu ma spala pe maini cu sapun dupa ce folosesc toaleta sau ori de cate ori este necesar; asa cum ma oripileaza si gandul de a nu face dus zilnic (sunt oameni si in tarile civilizate care fac dus o data pe saptamana, si nu, argumentul economie sau comp friendly fata de mediu nu sta in picioare), care au periute de dinti doar ca sa dea bine in baie, care schimba asternutul de pat la 2-3 luni si etc…..

    Apreciat de 1 persoană

  13. Elena zice:

    Nu e vorba sa nu te speli, ci sa te speli fara a folosi sapun.

    Eu fac dus zilnic dar imi pun intrebarea daca nu e de fapt nesanatos pentru ca iti indepartezi filmul hidro-lipidic de pe piele , plus ca apa de dus are clor si ma gindesc ca o cantitatea infima intra in piele. Am citit de cineva care se sterge putin cu un prosop umed si face dus rar. M-as simti inconfortabil sa fac asa, dar nu inseamna ca nu-mi pun intrebari.

    Chiar si obiceiul de a imbaia zilnic un bebelus nu stiu daca e un obicei bun, bebelusii deja nu sunt f murdari si pielea lor e sensibila, sa o agresezi zilnic cu apa cu clor si sapun nu cred ca e f bine.

    Acum citiva ani cei de la Clinique aveau(poate mai au, dar am renuntat complet la cosmetice de genul asta) un set cu un sapun cu care sa te speli pe fata zilnic , ceva lotiune si cred ca o crema , nu imi mai amintesc bine. Dupa o saptamina de folosire a acestui set, am aruncat totul, pentru ca fata mea devenise oribila, plina de pete rosii.

    Apreciat de 1 persoană

    • arakelian zice:

      Germenii aia care exista in aer exista si pe pielea noastra, in gura, etc. In proportie mai mare sau mai mica, sunt sute de mii de germeni inactivi in jurul nostru. De aceea se face iaurtul: pt ca bacteriile lacto-bacile din aer/mana mea/din nasul meu se depun si …pe oala cu lapte, care e calda si hranitoare pt bacterie. O singura bacterie e suficient ca in 1-2 zile sa transforme oala in iaurt. La fel, o singura bacterie nociva ce e in aer e suficient sa gaseasca o bresha in buza mea si sa se dezvolte.

      Vara in Bucuresti faceam 2-3 dusuri zilnic. Fara sapun, fara geluri, numai cu apa. Era prea cald si eram prea cleioasa sa stau asa, iar daca foloseam sapunuri… Acum iarna fac dus o data la 2 zile… iar fetita mea m-a mostenit asa ca ii fac baie generala 1-2 pe sapt, si o mica igiena locala seara si atat (vara cand suntem purcelusi nu mai merge asa…).
      Eu nu pot folosi niciun fel de sapun fara sa risc – inclusiv cei dermato-friendly ( dermatoloaga mi-a recomandat ce foloseste ea in cabinet, ea care vede 3 pacienti pe ora, unii cu boli… dermatologice dar ala este atat de scump incat nu imi permit sa iau si la munca – mai ales ca mi-a fost furat primul adus). Pt mine si spalatul unui pahar cu detergenti de vase este un atac, folosesc manusi, de splatul aragazului si a faiantei …un cosmar. Acum sunt stabila, am miinile…crapate, dar in criza aveam pielea rupta, ajungeam la sange – daca stati bine cu psihicul atunci dati un google images cu „dermatite de contact mains” – eu sunt varianta cu sange. Eu sunt cazul fericit ce am descoperit cauza, dar altii …
      Asa ca… am rarit-o. Si ma descurc asa. Nu zic ca e bine, dar uite ca nu e rau. Less is better 🙂

      Atrag atentia ca pediatrii afro recomanda …spalat rar pe par la copii, din motive de agresiune a pielii (apa e dura in partea asta de Europa ).

      Apreciat de 1 persoană

      • arakelian zice:

        Am avut o perioada cand am dat jumatate de salariu pe consultatii si tratament.
        Solutia asta banala, sa renunt la toate chimicalele din casa mi-a dat-o o dr-ita – si costa nimic, iar prima data am remarcat cand m-am dus 1 sapt. pe munte cu cortul, fara sapun si detergent de vase – spalam furculita si cana cu apa de izvor si dushuleam la fel. Nu m-am imbolnavit, nu miroseam – mai rau miroseam de transpiratie in Bucuresti :)) (probabil si de la praf). Atunci am decis ca ma fac cioban :)))))))))))))

        Apreciat de 1 persoană

  14. Elena zice:

    Si apropo de microbi: cind copilul cel mic era bebelus NU i-am sterilizat deloc biberoanele decit imediat dupa cumparare. Le spalam bine si atit. Asta la indemnul moasei, care mi-a zis ca asta cu sterilizatul e de pe vremea cind apa nu era prea buna de baut. Cita diferenta fata de copilul mare la care ii sterilizam toata ziua biberoanele, imi spalam sinii inainte de fiecare alaptare si la inceput ii calcam si hainele(pe care le spalam de mina doar) . Vorba aia : la primul copil daca ii cade suzeta i-o speli si apoi sterilizezi, la al doilea i-o stergi, iar la al treilea pui ciinele sa i-o aduca.

    Apreciat de 1 persoană

  15. simplitaly zice:

    eu ma spal pe maini si cand fac mancare sau merg la wc. Am in baie un sapun lichid diluat pentru oaspeti si unul solid, natural, pentru mine.
    In casa insa nu folosesc clor sau detergenti. Otet, apa si sapun de casa. Si bicarbonat.
    Mai nou curat dupa o metoda veche de cand lumea si pamantul. Iau o carpa umeda si o frec cu sapun de casa apoi trec carpa respectiva peste suprafetele de curatat. Asta cand nu am chef sa curat cu otet sau cu lesie moarta 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  16. Adrian zice:

    Buna ziua ! Sint un barbat care traieste singur.Ati spus ca sortati rufele astfel : albe,negre si pestrite.Stiu ce inseamna pestrit,dar daca un tricou,de exemplu,are si alb(portiune mai mica sau mai mare),si verde,sau alta culoare,sau negru,alb si alta culoare(culori),unde il incadrati? Cu ce alte rufe il bagati la masina? La rufele albe,in afara de detergent si balsam,recomandati si altceva? Un innalbitor,adica? Va multumesc!

    Apreciază

Lasă un comentariu