Facem patul?

Eu nu ca ma enerveaza sa fug roata roata pe dupa el tragand de cuverturi. La asta am ramas repetenta cand am facut programul FlyLady. Azi insa am citit o marturie interesanta. Nu siu cum sa dau link direct asa ca o sa reproduc textul:

„Testimonial:Making Your Bed #11

Dear FlyLady,

I make my bed every day!

This was the easiest monthly routine for me to master thanks to a testimonial my very first year with you.

Okay, okay, I have a confession. I do not make my bed as soon as my feet hit the floor. How does BEFORE my feet hit the floor sound?

One of your flybabies shared how she would move like she was making a snow angel under the covers. While this isn’t exactly what I do, it did give me the idea of starting the process before getting up.

First I put the pillows in place. Next I lean over to the far side of the bed and pull the covers to the proper place. Then when I get up all I have to do is straighten my side and …Done! It may not be that dreaded „P” word, but it’s made and I don’t even have to think about it….. it is just part of getting out of bed now.

I think simply taking away that extra step of walking around to the other side of the bed was the magic. So, thanks to that snow angel flybaby out there for sharing.

That is the very reason I’m sending in my very first testimonial. If it helps even one person, it will bless them, and me! Honestly, I wish the other habits had been this quick for me to pick up.

Lastly FlyLady, thanks to you and Kelly and all of your flyfairy helpers. You’re truly like a FlyFairy Godmother. Thank you for answering your calling to help and bless so many.

Know that you are truly loved.
FlyBaby L”

de pe http://www.flylady.net

In esenta ideea ar fi sa incepem sa facem patul inca dinainte de a ne ridica din el. In text este exemplul unei tipe care se fae ca face un inger de zapada sub plapuma, in felul asta ea indreapta plapuma si cand se da jos din pat mai are doar de indreptat pernele …
Imi place ideea!
Ce insa nu imi place este ca, urmand modelul asta, nu se pot aerisi asternuturile … soare chiar e nevoie sa fie aerisite sau e doar in capul meu?

11 gânduri despre ”Facem patul?

  1. Raluca M. zice:

    Aici cu aerisitul am si eu o mare dilema.
    Sotul meu sustine ca el de aia nu pune cuvertura pe pat si nu il indreapta inainte de a pleca la servici, ca lasa geamul deschis toata ziua si astfel se aerisesc asternuturile. Trebuie sa recunosc ca logica are.

    Insa, atunci cand vin acasa si intru in dormitor sa ma schimb si vad patul nefacut pica tot cerul pe mine in cele mai multe din cazuri, imi da asa o stare de m-as baga in el si acolo as ramane. Daca e facut parca sunt si eu mai energica.

    Oricum eu la obiceiul de luna asta sunt scutita sa zic asa: pentru ca se mentioneaza ca nu trebuie sa te apuci de facut patul in momentul cand te trezesti daca mai doarme cineva in el, ceea ce e normal. Si cum eu plec de acasa inainte sa se ridice el din pat , sunt scutita si am o surpriza de fiecare daca cand vin acasa: o fi, n-o fi facut patul?

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      Raluca asta e si problema mea ca daca-l vad nefacut ma predispune la leneveala si ma atrage si eu is slaba, nu rezist tentatiei. Daca, insa, e facut, cu cuvertura intinsa si nivelata ma gandesc ca nu-l stric, lasa ca ma bag in pat deseara 🙂

      Apreciază

  2. cristina zice:

    sincer, doar aranjatul nu rezolva mare lucru. acarienii, firmiturile, firele de par etc raman acolo si degeaba e intinsa plapuma, ca esenta facutului patului – igienizarea – nu e indeplinita. merge sa faci asta din 2 in 3 zile, insa.
    (nici mie nu-mi place sa-mi pierd timpul cu facutul patului, dar recunosc ca mi-ar placea sa pot face asta zi de zi, ca-mi place cum arata)

    Apreciază

  3. felina zice:

    Mandro, eu vad problema in felul urmator: nu exista trebuie! exista doar cum ne place si cum ne serveste/foloseste.

    asadar:
    1. iti place pat faut peste zi, fa-l dimineata – preferabil cum zice tipa din poveste, cat mai scurt si m ai fara efort.
    2. iti place aerisit – aeriseste-l

    Eu desfac plapuma si eventual o atarn pe uscatorul de rufe atunci cand vreau sa se aeriseasca peste zi. SI atunci ma rafuiesc si cu pernele. Uneori fap patul frumos ca imi place si am energie, alteori il las asa si seara ma arunc in el si basta. Tineti mine, de noi trebuie sa avem grija mai intai, obiectele ar trebui sa vina mai jos decat noi pe lista de prioritati

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      ultima fraza e lege! si inteleg foarte bine la ce te referi.
      Pentru mine viata e compusa din mici gesturi ce le fac mai des sau mai rar. Unele devin obisnuinte. Sunt toate gesturi de iubire si nu au ca scop perfectiunea ci progresul. 🙂

      Apreciază

  4. Cristina zice:

    Fiica mea, care este medic dermatolog, mi-a zis ca e bine sa faci paturile din dormitoare cat mai rar.De ce? Contrar a ceea ce se crede, acarienii nu se mai inmultesc asa de tare si de repede. De ce? Pentru ca nu sunt „deranjati”. Interesant, nu ? Dar… eu tot le fac…nu pot sa le vad nefacute ! Ea care are casa cu etaj isi permite „luxul ” Dormitoare sunt sus.:)

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu