Suport de perete pentru masa de calcat cu costuri zero

Baia de serviciu este relativ mare ca suprafata asa c-am decis sa o transform in baie-spalatorie. Am dus in ea amandoua masinile de spalat rufe (a mea si a fostilor proprietari), uscatorul de rufe, o masa de impaturat rufe (desi deocamdata le impatur pe masa de afara, de sub salcami), lada pentru rufe murdare si masa de calcat. Da, desi NU CALC pentru ca am un sistem de spalat, intins si impaturat rufe aproape perfect, uneori, 1 data pe an de exemplu, mi se strang vreo 2-3 camasi si 1-2 fete de masa carora le arat calcatorul si-ntr-un ceas termin… deci da, am masa de calcat.

Masa de calcat ce trebuie depozitata cumva. Inspiratia mi-a venit de pe pinterest dar exact nu as mai stii de unde.

Si nu am facut altceva decat ca am atarnat masa de calcat de un curier ce era deja in baia de serviciu, tot ca mostenire de la fostii proprietari.

masa 11900070_10204595281466031_3800558187416542210_n

In mijlocul incaperii imi ramane destul loc pentru a pune la iarna suportul pentru intins rufe.

Singurul inconvenient este ca, atunci cand ploua, am nevoie de umbrela ca sa merg sa duc si sa aduc hainele din spalatorie. Cum insa avem destule haine, nu riscam de umblam in pielea goala nici dac-a fi sa ploua saptamani in sir!🙂

4 thoughts on “Suport de perete pentru masa de calcat cu costuri zero

  1. Carmen, ma faci curioasa in privinta modalitatii de a intinde si impaturi rufele astfel incat sa nu aiba nevoie de calcat. Poti detalia aceasta metoda caci sunt exasperata de timpul pe care sunt nevoita sa il aloc calcatului.
    Multumesc.
    Te imbratisez cu drag.

    Apreciază

  2. Draga Irina, am povestit un pic despre sistemul asta aici: https://simplitaly.wordpress.com/2013/02/18/mic-ghid-de-spalat-rufe/
    Nu este o inventie personala ci un ansamblu de idei primite din diverse surse si care, cu un pic de disciplina, pentru mine functioneaza excelent.
    In primul rand de ce NU calc si sunt perfect ok cu asta?
    Calcatorul foloseste curent electric aproape cat un cuptor. Ok, prima am zis-o.
    Calcatul cere destul de mult timp si unora chiar nu le place (de exemplu mie). Prietena mea insa calca foarte cu spor si cu placere, isi pune muzica la radio si calca, face din calcat un „me-time” si asta e super.🙂
    Sistemul asta de care iti vorbesc este super si daca insisti sa calci, iti usureaza intr-o foarte mare masura munca.
    Sa iti spun cum procedez:
    Prefer sa nu las hainele in masina pentru multe ore dupa ce masina a terminat de spalat. In mod normal, daca nu deschizi usa, hainele pot ramane in ea si pana a doua zi ca nu put. Eu insa prefer sa le scot la scurt timp dupa ce masina si-a terminat facutele si apoi urmeaza partea interesanta: prind bluzele, tricourile si camasile de umeri si le scutur bine de tot! Cu cat am avut centrifuga setata pe mai multe turatii cu atat scutur mai vartos! Camasile le inchid tot la al doilea nasture si apoi le intind pe sarma pe linia de sub subsiori. Gulerele de la camasi le trag cu degetele in pozitie cat mai corecta, la fel si manecile. Pantalonii la fel, ii scutur si pe ei si ii intind in asa fel incat de o parte a sarmei sa am cracii si de cealalta obtin un pantalon scurt. Prosoape, fete de masa, lenjerii de pat, toate le intind exact in doua. In felul asta se intampla doua lucruri: 1. materialele nu se deformeaza si 2. le am deja pe jumatate impaturate cand le iau de pe sarma, nu mai trebuie sa caut „colt la colt”. Cand sunt uscate nu le strang in brate si le duc pe-un scaun ci le impatur pe loc. Ori duc suportul de haine langa masa, ori masa langa suport ori, in caz ca nici una din astea nu e posibila, strang hainele pe de sarma pastrandu-le linia de indoitura si le asez una peste alta exact in pozitia in care au fost pe sarma. Asa pot sta si cateva zile daca nu am vreme sa le impatur ca nu se sifoneaza.
    Cand impatur intind haina pe masa si o netezesc cu palmele. Impatur tot netezind bine, de parca as „calca”. Apoi, le pun in dulap, daca se poate teancul de rufe proaspat spalate si „calcate” la baza turnului de haine pentru ca astfel, greutatea hainelor de mai sus desavarseste calcatul.
    Trebuie insa sa spun ca nu purtam camasi „de birou” sau „elegante”. Pe cele din categoria respectiva le spal si le intind in acelasi mod pentru ca apoi calcatul este o joaca de copil.
    Stiu pe cineva care intinde camasile, foarte bine scuturate si cu tivurile intinse, pe umerase. Si pentru ea calcatul e usor si rapid.
    Suna complicat insa nu este. Pentru mine e mult mai complicat sa intind o camasa de guler si apoi sa stau sa scot sifonaturile din ea cu calcatorul.🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Draga Carmen,
      Am citit si eu articolul tau mai vechi dupa ce am scris comentariul de mai sus. Unele dintre operatiuni, precum scoaterea rufelor imediat dupa terminarea ciclului de spalare, scuturarea hainelor, impaturirea lor imediat dupa uscare, le fac si eu intocmai, dar am aflat ca lucrurile pot fi imbunatatite si iti multumesc pentru asta. Mie imi place sa calc rufe, dar urmand metoda ta nu imi raman de calcat decat camasile, fetele de masa si pantalonii. Reduc astfel consumul de curent la minim, iar timpul alocat este mai putin.
      Multumesc frumos!

      Apreciat de 1 persoană

  3. doamnelor, neaparat cautati pe youtube, sunt niste filmulete cum sa calcam optim -3 min o camasa.
    E drept ca nici eu nu calc pt ca am haine ce scuturate si impaturite bine nu au nevoie de calcat, dar la camasi deseori nu este alta solutie.

    Apreciază

Lasă un răspuns

