Dialoguri

Ea (ceva mai tanara ca mine), in timp ce mancam: – „Pot sa te intreb ceva personal?“

Eu: – „Zi.“

Ea: – „Tu de ce nu ai copii?“

Eu: – „Pentru ca, din diverse motive, in nicio faza din viata mea nu s-a putut…„

Ea, trista: – „Ce tragedie!….“

Eu: – „Nu, nu e nicio tragedie. Nu am venit toate pe lumea asta ca sa facem si sa crestem copii… Stii, mass media propaga o imagine gresita a femeilor fara copii. In filme le vezi ca sunt cele care o iau razna si fura copiii altora… si chiar daca motivele sunt multiple, faptul ca tipa respectiva nu are copii iese in evidenta. In realitate sanatatea mentala si fericirea nu depind de a avea sau nu copii… Majoritatea femeilor fara copii nu o iau razna si continua sa traiasca fiecare dupa cum le e programul…”

Ea, cu ton compatimitor: – „Da, vad te-ai resemnat…“

Eu: – „Nu stiu daca e vorba de resemnare…“

Ea: – „Pai da si ai cainii astia doi, sunt ca si copiii tai!“

Eu: – „Cainii nu sunt copii si a-i trata de parca ar fi e o forma de abuz. Ei au alte nevoi, alte cerinte…“

Ea, vadit zapacita: – „Ach da!“

 

 

4 gânduri despre &8222;Dialoguri&8221;

  1. Ioana zice:

    Te inteleg perfect. Am 34 de ani, un iubit misto, o afacere impreuna si ca job de oameni mari sunt manager . Lumea nu stie daca sunt ahtiata dupa functii si bani sau ..stearpa”. Nu stiu inca daca sa rad cand ii aud sau sa ii directionez catre lumea minunata a cartilor :)).

    Apreciat de 1 persoană

  2. Marilena zice:

    Ei, perceptiile lumii nici nu trebuie luate în seamă. Îmi pot imagina cum ești percepută dacă nu ai copii devreme ce unii mă iau pe mine la întrebări de ce am doar unul si nu am mai făcut. Mie, astfel de întrebări și discuții mi se par dovada a lipsei de educație și de respect. Nu te poți vârî in viața privată a cuiva doar din curiozitate. Eu am suferit pentru că nu am mai putut avea copii după nașterea fetiței si îmi imaginez cam cat as fi suferit dacă nu aș fi putut avea deloc. Din cauza asta nu obișnuiesc să pun astfel de întrebări, indiferent dacă din afara persoana pare să se simtă ok si împăcată. Nimeni nu știe ce e in sufletul cuiva si daca persoana simte nevoia să discute cu mine așa ceva e ok, dacă nu…nu voi scormoni eu.

    Apreciat de 1 persoană

  3. o femeie zice:

    Foarte matur raspunsul tau! Apreciez modestia si sinceritatea cu care ai vorbit.
    Si eu am intrebari pe tema asta: doar unul, pe cand un baiat etc. La inceput ma durea, apoi am zambit si tacut, si in final le zic ca mi-e bine asa, sunt fericita asa. Raspunsul blocheaza, multi nu se gandesc ca fericirea e un criteriu de saturatie si ca am suficiente. Acelasi raspuns il dau si cand ma intreba: de ce nu am tv, de ce nu am masina, de ce nu am haine/bijuterii/machiaje/coafor etc etc etc .

    Apreciază

  4. Cristina zice:

    Eu nu prea sunt magnet pentru astfel de întrebări. Dar când sunt întrebată, răspund că nu vreau să fac copii în România. Toţi înţeleg acest argument şi s-a încheiat discuţia.
    Eu am senzaţia că mulţi sunt invidioşi pe cei fără copii şi le doresc aceeaşi viaţă „mizerabilă”. Mie mi se pare foarte tristă viaţa mamelor pe care le cunosc. Niciuna nu m-a convins că un copil îţi face viaţa mai frumoasă, împlinită, fericită şi ce alte clişee mai există. Şi cel mai tare mă scârbesc alea care se laudă câte enşpe mii de tratamente au făcut şi peste câte greutăţi au trecut, dorindu-şi atât de mult un copil…şi abia s-a născut că l-au şi pasat bunicii, fără să se mai intereseze de copil.

    Aici un articol interesant http://www.therooster.com/blog/10-brutally-real-reasons-why-millennials-refuse-have-kids

    Apreciază

Lasă un răspuns

