Bye bye martie. Bugetul lunii aprilie si niste idei

 

Luna martie a fost luna marilor revelatii, din mai multe puncte de vedere. Am inteles, in sfarsit, ca desi sunt multe de facut, si mari si mici, si late si inguste, si ieftine si scumpe

NU-I MUSAI SA NE GRABIM

Yep, asta e concluzia lunii. Nu ne fugareste nimeni.

Festina lente🙂

M-am trezit in fiecare dimineata cu gandul ca timpul trece si trebuie sa aram si sa facem si sa dregem si am zis in gandul meu, in pur stil ardelenesc:

HOU!

Mie nu-mi plac lucrurile facute la repezeala gen „repede – repede ca vine trenul!“. Nu. Eu vreau sa fac totul incet si sa ma opresc din cand in cand sa contemplu pasii interimari. Am trait multa vreme fara gradina si am fost ok. Acuma nu are rost sa ne rupem gatul facand salturi mortale ca sa… avem mai mult. Sunt convinsa ca si cu putinul oferit de o gradinuta de dimensiuni reduse o sa ne descurcam foarte bine.

Asa ca gradina de anul asta va ocupa un sfert din teren. Indeajuns pentru doua plante de dovlecel, 4-5 tufe de rosii, cateva tufe de fasole, niste ridichi si, in spatele magaziei de unelte voi planta doua plante de dovleac.

Asa ca ne concentram in continuare atentia si finantele pe cele doua proiecte-mari:

  • plata masinii
  • renovarea grajdului

Pe langa gradina, ca mini-proiecte, pentru luna aprilie, avem:

  • instalarea aerului conditionat la etaj (avem deja aparatul, luat la mana a doua de la un coleg)
  • sortarea si eliminarea lucrurilor de la etajul grajdului
  • plantarea unui copacel de rodie si a unui smochin primite cadou de la vecini
  • punerea in vanzare pe internet a mobilei mostenite de la fostii proprietari
  • cumpararea si instalarea de retele de protectie impotriva mustelor si tantarilor, am decis sa le punem la cate o singura fereastra in fiecare incapere

Din punct de vedere al finantelor personale, bugetul pe martie l-am facut praf! Am avut multe cheltuieli utile si importante pe care nu le prevazusem in buget. Nu-i bai, nu e sfarsitul lumii. Mi-am luat pantofi de lucru mai scumpi decat prevazusem si camasi cu doua mai mult decat intentionam initial. Cand m-am gandit insa ca ultima oara am fost la cumparaturi de haine si pantofi in urma cu cinci ani si ca ceea ce mi-am luat imi trebuie la serviciu, le consider o investitie nu o cheltuiala. Si asa am invatat sa mai creez o categorie in buget, am numit-o „Look“ si in care am inclus:

  • haine
  • pantofi
  • make up

Pentru caini am luat comprese antiparazitare. Sally deja s-a intors acasa cu o capusa din plimbarile de pe camp, asa ca am zis ca e cazul sa ne ocupam si de problema asta. Veterinarul imi cunoaste creativitatea financiar-zgarcioasa si mi-a oferit iar o compresa pentru un caine de talie mare pe care eu o impart in doua. Fiecare jumatate apoi o impart in doua parti: una mica si una mare. Cea mica o primeste Lia si cea mare Sally. Compresele astea le feresc de capuse si pureci pentru o perioada de trei luni. Fiindca am impartit compresa mare in doua, am anti-parazitar pentru sase luni. I know I’m evil!

La capitolul mancare+igiena personala noi si cainii am prevazut EUR 160,00 pentru toata luna, asta inseamna EUR 40,00/saptamana, plus o suma unica de EUR 50,00 in caz ca vine cineva sa ne viziteze. Bugetul sigur nu-l vom depasi pentru ca am congelatorul si magazia burdusite si rucola ce am semanat-o in containere pot incepe s-o recoltez cam peste trei zile. Am semanat in trei containere, la distanta de cate 1 saptamana asa ca voi avea mai multe recolte. Cand s-a termina recoltatul rucolei voi semana salata in aceleasi containere pana cand va fi pregatita gradina.

Pentru minte si suflet am in vedere sa:

  • termin de citit „Dialoguri cu Dumnezeu“ de Neale Donald Walsch
  • citesc „Corecteaza-ma daca gresesc“ de Giorgio Nardone

Pentru sanatate voi:

  • continua sa fiu foarte atenta la alimentatie si voi reduce si mai mult consumul de carne
  • intensifica antrenamentele si miscarea in aer liber

Desigur ca noul job din aprilie va aduce cu sine si multe schimbari pe care le astept cu mare nerabdare.

Va doresc un aprilie minunat!

 

 

 

 

 

6 thoughts on “Bye bye martie. Bugetul lunii aprilie si niste idei

    1. anul trecut am recoltat-o de doua ori si as mai fi putut recolta o data daca nu s-ar fi prins Lia de faptul ca poate folosi straturile mele ca si wc personal! Acuma ca am rezolvat problema sigur ca o voi recolta in intregime, spre deosebire de anul trecut am semanat insa pe portiuni mai mici ca sa nu am multa dintr-o data si apoi mai nimic.

      Apreciat de 1 persoană

  1. Sa nu-ti para rau ca ti-ai luat pantofi de calitate. Vei petrece multe ore in ei si picioarele tale merita sa fie putin ajutate. Eu , mergatoare foarte mult pe jos, am o relatie deosebita pentru picioarele mele , primesc numai ce e mai bun🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

