Inchiderea lunii aprilie si bugetul pentru mai

Am stat si-am calculat si analizat aseara situatia financiara pe luna aprilie. Am tras linie si ma dau mare ca sub ea am gasit un zero gras si frumos. Scopul alcatuirii bugetului este exact zeroul acela ce imi spune ca fiecare banut intrat in casa a primit un nume si o destinatie.

Pe categorii, am observat urmatoarele:

– la mancare/igiena m-am incadrat sub buget. Desi alocasem EUR 70/saptamana acestei categorii, se vede ca planificarea meniului s-a automatizat atat de bine incat ma pastrez fara sa stau mult pe ganduri, in jurul cifrei de EUR 50/saptamana. Dinspre categoria asta a plecat frumusetea de EUR 100,00 spre categoria „cheltuieli cu casa”

– tot sub buget m-am incadrat la benzina. EUR 20,00 au plecat spre aceeasi destinatie

– am reusit sa redirijez o parte consistenta a veniturilor spre conturile de economisire, ceva mai mult de o treime!!!

– am tinut ochii deschisi si am economisit EUR 300,00 pentru anul urmator. Stand la masa bancherului, la dreapta aveam un bol cu bomboabe, la stanga, mai in colt, un mesaj publicitar. L-am citit si am constatat ca indeplinim conditiile de a avea asigurarea masinii GRATUITA pentru anul urmator. Sunt convinsa insa ca bancherul ar fi uitat sa mentioneze acest lucru asa ca simplul gest de a ma uita in jur si citi o bucata de hartie, mi-a lasat EUR 300,00 in buzunar

– am reusit sa ne crestem veniturile printr-un job periodic ce l-am primit eu si prin vanzarea de diverse obiecte din actuala casa si din cea noua

Pentru luna mai:

– continuam traiul frugal

– pastram in atentie reducerea cheltuielilor

– vom face declaratia de venituri pentru 2014 (am pastrat toate chitantele relevante acestui scop)

Ca si cheltuieli specifice lunii mai:

– un buget de EUR 300,00 pentru diverse lucrari ce trebuiesc facute in casa

– un cadou pentru un majorat

– vaccinurile anuale ale cainilor

Nu am alocat nici un ban gradinii. Am inceput sa pun in ghivece semintele stranse anul trecut si voi pune in gradina (cand aceasta va fi pregatita) doar plante primite cadou. Oricum mai dureaza sigur 4-5 saptamani pana cand gradina va putea fi folosita.

Bugetul il organizez folosindu-ma de foile de lucru de aici: https://simplitaly.wordpress.com/2014/12/20/foi-de-lucru-pentru-anul-urmator/

7 gânduri despre ”Inchiderea lunii aprilie si bugetul pentru mai

    • arakelian zice:

      Elena, asta o scriu pentru tine: aveam un scenariu cand vand masinile, televizorul, cablu, mobile si laptopurile din casa (haha, nici nu avem atatea) – in ideea de economisire 😉 fara sa discut cu ceilalti din casa. Concluzia mea a ramas ca daca fac astea din scenariu, sa am grija sa nu vand si canapeaua ca sa am unde sa mai dorm :)))))))))

      Apreciază

      • Elena zice:

        Hihi, eu nu pot sa fac scenarii de-astea ca prea sunt singura contra tuturor. Si cel mai tare am de luptat cu copiii ajunsi adulti,, asa bine stiu sa se alieze…

        Apreciază

        • simplitaly zice:

          Elena felicitari pentru faptul ca fiii tai reusesc sa se alieze atat de eficient, inseamna ca i-ai educat bine si sanatos ❤
          Daca deocamdata planul tau de economisire nu a reusit nu face decat sa te provoace la mai multa tenacitate si creativitate. Eu recunosc ca am avut aproape cale libera in a organiza si schimba cum am vrut eu, protestele au fost putine si le-am sufocat in fazele lor incipiente. Poate ca si sunt mai putin sensibila decat tine si, cand cineva imi "sare in cap" ma gandesc ca noa, de aia am par asa de frumos ca ma piaptana :))

          Apreciat de 1 persoană

    • simplitaly zice:

      Noi inca nu ne-am mutat. Mai trebuie sa ingradim o bucata de curte pentru caini, sa zugravim, sa facem documentele de mutare… si desi am decis ca facem totul cu calm, suntem franti in fiecare seara 🙂
      La mijlocul lui Iunie prevad ca ne vom putea muta definitiv.

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu