Apartament sau casa la batranete?

Sunt curioasa sa aud diverse opinii. Eu pot sa fac referire la doua situatii:

– un cuplu ce a cumparat casa la tara si o aranjeaza pentru cand vor fi batrani. Ideea este ca taxele pe o casa la tara sunt mult mai mici decat cele pe un apartament la oras. Plus ca la tara poti ramane activ si la batranete prin gradinarit si tinut animale.

– un cuplu care planuieste sa-si cumpere un apartament pentru a-si petrece in el anii de aur. Ideea este ca la apartament nu trebuie sa te sui pe scara sa cureti cetarnele sau sa faci alte reparaturi obositoare pentru niste persoane in varsta. Plus ca oamenii ce traiesc la apartament socializeaza mai mult, ies la plimbare in parc etc in timp ce cei ce stau la casa isi limiteaza aria de miscare la propria curte, in mare parte.

Eu, pana nu demult, aveam o imagine foarte clara despre unde si cum o sa-mi traiesc batranetea. Din pacate imaginea mea se baza pe presupuneri si auto-amagiri. De care, cu inima grea, m-am despartit. De musai bucuros.

Asa ca am ramas c-o perspectiva larg deschisa. Din punctul in care sunt acuma pot alege ORICE directie, important este sa fiu eu cu mine-n clar despre ceea ce MA VAD CU OCHII MINTII facand la batranete.

Voi pentru ce optati? Casa sau apartament? Si, mai ales, de ce?

16 gânduri despre ”Apartament sau casa la batranete?

  1. arakelian zice:

    Depinde de om. Cine e activ in viata va fi activ si la batranete. Cine nu…
    Eu ma voi muta insa intr-o garsoniera. Sau o casa mica mica. Adica idealul meu e sa am o casa mica(rulota) bucatarie si o camera, in zona de padure/deal/munte. Si iarna sa stau la garsoniera/ eventual o pot inchiria pe perioade scurte, cand nu o locuiesc, pt a scoate un ban.

    Apreciază

  2. cristina zice:

    eu aleg azilul de batrani. n-am copii, n-o sa aiba cine sa-mi bata la usa sa vada daca mai traiesc (in caz ca, Doamne fereste, mor ultima). pana atunci, insa, mai este si cum nu ma vad scapand de casa pe care o am acum, nu am prea multe variante.

    Apreciază

  3. Simo zice:

    Hmmmm….sincer nu am idee, eu sper la o casa la mare, la soare,…ca sa scap de umbra de acuma. Dar, daca tu iti cumperi platzul ala langa mine raman bucuroasa si la casa din umbra!

    Apreciază

  4. Calin zice:

    Sincer, nu m-am gandit la asta. Ca persoana care n-a locuit la apartament decat in anii studentiei, pot spune ca intr-adevar, pe langa avantaje, traitul la casa are si suficiente dezavantaje si, imi pare mie, mai multa munca cu tinutul totul in ordine. Dar daca batranetea inseamna pensie, ceva activitate cu siguranta nu-ti strica.

    Am incercat sa ma gandesc acum ce as prefera si, sincer, mi-e greu sa ma hotarasc: la tara ar insemna aer curat, mancare sanatoasa, activitate. La apartament ar fi totul mult mai comod… ca doar am muncit o viata-ntreaga, ar trebui sa imi ajunga. Greu de ales 🙂

    Apreciază

  5. Lili zice:

    Un cuplu care a fost activ la viata lui are deja o casa care presupune multa activitate.Un cuplu care nu a fost activ nu se va pune la batranete sa faca activitate.
    Cu mult noroc , gene bune, sport facut la tinerete (vezi miscare) poti ajunge o batranete care sa-ti perminta din punct de vedere al sanatatii sa intretii o casa, curte, animale, plante.
    Nu esti sanatos o sa-ti smulgi paru din cap de ciuda ca gradina si curtea vor fi pline de buruieni.
    Din intamplare am ajuns in chirie in casa mare cu gradina si curte. Euforia de la inceput s-a pierdut pe drum.Pana pui la punct totul dupa ce si asa vii de la munca obosit nu mai ai timp si chef sa te bucuri de ce ai mesterit. Sau trebe sa o iei de la inceput cu munca.Are careva o idee cum creste iarba pe aici unde ploua intr-o veselie ?
    Plus ca de cand stam aici m-am surprins ca ies mai rar afara printre oameni ca nu mai am motiv.Pot sta la aer si pe terasa .
    Asta cu taxele mici pentru casa cred ca este o iluzie.Depinde de starea in care este casa, tara, suprafata, legile care te obliga sa faci eu stiu ce etc.
    Dar cine stie pana la urma unde ne-om petrece batranetile pe care sper sa le ajungem.Sanatosi!

    Apreciat de 1 persoană

      • arakelian zice:

        la particulari, oricand. Am o cunostinta, se duce in gradina la o batrana, ca are 2000mp2. Batrana isi mentine singura in fata flori/patrunjel, dar in spate cei cativa copaci erau plini de omizi si bruieni, nefiind arat/cultivat de cativa ani. Nu ii da chirie, batrana e bucuroasa ca i-a salvat pomii, primeste castraveti/ardei (rosii se fac putine in nordul tarii) si scapat de sobolani.

        Apreciază

  6. Loryloo zice:

    Eu mi-as dori sa locuiesc la casa cand voi fi batrana. Nu pentru casa propriu-zisa, ci pentru gradina. Exista posibilitatea unor boli sau alte nenorociri care poate o sa ma impiedice sa fac prea multa activitate prin curte, dar cred ca de niste flori tot m-as putea ocupa, sa treaca ziua. Niste copacei de ale caror fructe sa traga nepotii tot mi-ar fi dragi… Spatiu in care sa zburde veseli vreo doi caini si cateva pisici… Plus ca i-as si gasi si batranelului ocupatie – sa taie iarba cand si cand, ca de un pic de miscare avem nevoie cu totii 😀
    Acum serios vorbind, chiar nu ma vad intr-un apartament. Am locuit de mica la casa si curte mare, am schimbat pentru o vreme pe apartament, fortati de imprejurimi, dar tot viata la curte ramane marea dragoste. La apartament m-as simti inchisa. La casa insa, chiar de nu voi putea sa ma ocup foarte amanuntit de ea si de gradinuta, dar tot e mai placut un ceai baut pe o bancuta intr-o curte verde, desi cam neingrijita, decat intr-un balcon.

    Apreciază

Lasă un comentariu