Grammelknödel – Gomboti cu jumari de porc

Deocamdata nu imi iese faza cu vegetarianismul. Poate din lipsa de organizare, convingere etc. Asa ca am decis sa consumam carnea ca si condiment. Deocamdata zic.

Ieri am facut o reteta invatata de la o austriaca batrana in urma cu multi ani. Reteta originala este cu jumari de porc. Ea insa m-a invatat sa folosesc la umplutura orice resturi ar salaslui prin frigider.

Pentru aluat am fiert 3 cartofi mari in oala sub presiune. I-am curatat de coaja, i-am tosanit, am adaugat sare, un ou si faina cat sa se faca un aluat moale. Pe care l-am acoperit cu pelicula alimentara si l-amlasat sa se odihneasca jumatate de ora. In aluatul asta ar mai veni si niste nucsoara, mie insa nu imi place.

Pentru umplutura am tocat o ceapa, am adaugat niste resturi de sunca afumata taiate cubulete marunte, piper, cand s-a patruns ceapa am adaugat o mana buna de patrunjel verde tocat si am umplut galustile.

De fapt se procedeaza ca la galustile cu prune, aluatul este acelasi, modus operandi acelasi. Eu umezesc o farfurie adanca, iau o bucata de aluat si, cu palma uda, o aplatizez pe farfurie, pun umplutura, inchid galusca si-o mai dragalesc sa iasa rotunda si o pun direct in apa care fierbe incet (nu clocoteste!) pe masura ce ii fac. Cand se ridica la suprafata ii mai las un piculet de tot sa se harjoneasca si ii scot cu paleta gaurita.

Cum spuneam, pentru a face reteta originala, in locul umpluturii de mai sus punem jumari de porc simple si niste sare.

Se servesc cu unt topit deasupra.

E o reteta usoara si ieftina.

In varianta vegetariana ma gandesc ca s-ar putea umple numai cu ceapa tocata si patrunjel.

PS Este o mancare consistenta, care are nevoie de multe legume, sub forma de salata, muraturi sau varza calita ca sa poata bucura corpul nostru de toate proprietatile ei.

6 gânduri despre ”Grammelknödel – Gomboti cu jumari de porc

Lasă un comentariu