Dialoguri

Intre una si alta.

Ea (tanara, frumoasa, atleta pasionata): – „Ce ai facut frumos ieri, in ziua ta libera?“

Eu (suspinand): – „Uch…, am fost la scoala sa vorbesc cu profa unui copil cu care fac repetitii de ceva vreme. Eu stiu cat si cum munceste el si stiu cat se pregateste mai ales inainte de lucrarile de control sau inainte sa fie ascultat. Practic repetam tot capitolul, pagina cu pagina. Si totusi e pe marginea corigentei… si nu-mi explic…“

Ea : – „Da, nu e usor…“

Eu (imi dau drumul): – „Mi-a zis profa ca ea il ridica in picioare sa-l asculte, el se emotioneaza si incepe sa planga, ea il trimite la loc spunandu-i ca nu s-a pregatit ca daca s-ar fi pregatit nu s-ar pune pe plans, cu care oricum nu rezolva nimic si ii da nota pe masura! Si ca sa-i spun eu sa nu planga…„

Ea (suparata): – „Ce varsta are profa?…“

Eu: – „Anul viitor iese la pensie unde ii si este locul, departe de copii.“

Ea: – „Da, din pacate asta este nivelul de empatie al profesorilor italieni de o anumita varsta… Lasa, bine ca iese la pensie…“

Eu: – „Da, la mult meritata odihna dupa ce a traumatizat cateva multe generatii de copii… Stii, partea cea mai grea a muncii mele nu este sa ii invat materia respectiva ci sa le salvez cat de cat autostima… „

Ea (ganditoare): – „Da, stii, chiar ieri vorbeam cu o fosta colega de scoala despre asta. Ea este azi actrita desi pe vremea scolii nu a participat la nici un fel de activitati de acest gen… Si eu ma vezi, sunt atleta de performanta. Am inceput insa abia dupa ce am terminat scoala sa ma antrenez. Si daca am ajuns la rezultatele ce le am inseamna ca pasiunea asta a fost mereu in mine doar ca scoala nu a reusit nici sa o descopere nici sa o incurajeze…“

 

Un gând despre &8222;Dialoguri&8221;

  1. o femeie zice:

    inca 2 cazuri unde oamenii au ajuns oameni in pofida scolii. Scoala nu educa, ci doar da acces la instruire; educatia se invata acasa.
    Din pacate eu cunosc un caz opus: datorita presiunii si unei note slabe la liceu….o colega din liceu (alta clasa) s-a sinucis.

    Apreciază

Lasă un răspuns

