Jurnal de gradina (mai 2017)

JURNAL-DE-GRADINA

Gradina anul asta si-a luat avant. Am investit in ea mult mai putin decat anul trecut desi i-am marit cu mult suprafata cultivata. Anul trecut am cumparat tractorul care ne-a tras de buzunare in jos, si am cumparat rasaduri. Anul asta am folosit tractorul la arat si rasadurile le-am facut eu din seminte: diverse soiuri de rosii, cateva soiuri de ardei, castraveti, dovlecei si dovleci. Pe langa ele am primit diverse plante si plantute (de zmeura, de capsuni etc) si, pe bani am cumparat numai niste „fineturi” de genul 2 radacini de sparanghel si o plantuta de afin de cultura.

De mai bine de 2 saptamani mancam rucola si ridichi din gradina. Culeg loboda si o adaug la supe. La sfarsit de saptamana am facut paste fainoase cu sunca si frunze de ridichi. Sunt biologice, gustoase si ar fi tare pacat sa le arunc. Apropo loboda, o prietena austriaca m-a intrebat recent daca am copac de spanac. Mi-a spus ca prietena ei are unul mare mare si acuma si-a pus si ea unul in ghiveci. I-am zis ca nu dar ca sigur o sa-mi procur. Apoi m-am uitat pe google sa vad ce fel de copacel e. E vorba de loboda. Modesta planta pe care o consideram buruiana si-o smulgem din radacini. Sau, cei mai ticniti, asa ca mine, o bagam in oala indiferent de ce fierbem sau gatim… Povestea m-a amuzat  si cumva imi place sa stiu ca ni se schimba perspectiva asupra hranei si, mai ales, a „buruienilor”.

Caisul da pe-afara de plin, la fel ca anul trecut. Cand ne-am mutat aici era deja infasurat in iedera si ea ii sugea seva. L-am eliberat si acuma nu mai stiu cum sa ne rasplateasca ❤

Cele doua tufe de agrise sunt si ele pline plinute. Le admit si le pipai aproape zilnic. Coacazele nu s-au facut prea bine pentru ca le-am stramutat (iar!). La anul sigur si-or face treaba!

Merii si perii sunt plini si ei, mai putin cei doi pruni batrani pe care va trebui sa ii sacrificam la toamna pentru ca-s gaunosi deja. Sunt soiuri salbatice asa ca o sa-i inlocuim cu un puiuc crescut din radacina lor.

Cand am schimbat ghivecele mandarinului si lime-ului le-am pus si niste ingrasamt biologic la radacina. S-au umplut de flori cu un parfum imbatator. Vecina care vine din sudul Italiei mi-a spus ca florile de citrice se pun in buchetele de flori ale mireselor in regiunea ei.

Cei doi butuci de vita-de-vie au suravietuit tratamentului nepriceput aplicat anul trecut de catre moi. Anul asta le-a tuns vecinul si tot el le si stropeste cand si le stropeste pe ale sale.

Copacelul de rodie inca nu a facut nici o floare, cred insa ca e prea devreme, n-am vazut pe nicaieri vreunul incoltit si face flori atata de frumoase, care imi plac atat de mult incat SIGUR l-as fi observat.

Ma laud desi cred ca deja am facut-o: am leustean si marar in gradina! E primul an ca se fac fara sa imi bat eu capul cu ele. N-am in schimb cimbru. Atata bai sa fie! Si celelalte ierburi aromatice o duc tare bine! Tarhonul, cimbrisorul, cele 7 soiuri de menta, roinita…

New entry: physalis. Am primit seminte de la cineva care-mi citeste blogul (multumesc!) si au incoltit cu spor. La fel ca si soiurile deosebite de rosii primite, printre care „micro tom”. Am pregatit deja stratul pentru rosii. Le mai las cam o saptamana in ghiveci apoi le pot transplanta in gradina.

Life-s good si macrisul acrisor! ❤

Un gând despre &8222;Jurnal de gradina (mai 2017)&8221;

Lasă un răspuns

