Obiceiuri frugale – Foloseste un card de credit care te premiaza

Foloseste un card de credit care te premiaza

 

Urmatorul obicei frugal de pe lista noastra ne zice sa folosim un card de credit care ne premiaza.

Dar, atentie! Daca inca nu ai iesit la liman din punct de vedere financiar, daca inca nu ai dobandit o disciplina a gestionarii banilor, te rog frumos sa nu folosesti nimic altceva decat bani lichizi si contul din banca. Orice alt instrument financiar, in special cardul de credit, sunt tentatii mult prea mari si te pot face sa deraiezi din drumul tau spre pacea si linistea financiara pe care ti-o doresti atat de mult.

Experienta mea cu cardul de credit: am relativ putina. Am constatat insa, pe pielea mea si din experienta celorlalti, ca exista doua moduri in care este folosit cardul de credit. Mai bine zis doua tipuri de oameni, de tratament aplicat cardului de credit:

Primul mod este cel in care cardul de credit este folosit ca si colac de salvare. Adica in absenta fondului de urgenta, in caz de ceva neprevazut sau de depasire a propriilor posibilitati financiare, se apeleaza la el, ignorandu-se pe moment dobanda foarte mare, cu consecinta ca pe termen mediu si lung ajutorul oferit de cardul d ecredit se transforma intr-o piatra legata la picior.

Al doilea mod, sau cel alternativ, cel sanatos, este cel in care cardul de credit este folosit pentru beneficiile ce le aduce: faciliteaza platile efectuate online, ofera garantii pentru produsele si calatoriile achitate prin intermediul acestuia sau ofera chiar premii. Asta insa cere multa disciplina asa cum am scris mai sus. Abia cand esti in clar cu tine insuti din punct de vedere emotional si personal poti sa folosesti cardul de credit in acest mod. Mai pe scurt: abia DUPA ce ti-ai construit fondul de urgente ai voie sa iti „iei” card de credit. Ne-am inteles?

Bineinteles ca exista mai multe tipuri de carduri de credit, unele care costa mai mult altele care costa mai putin asa ca merita sa ne informam bine si sa nu ne lasam sedusi de primul angajat al bancii care ne zambeste duios.

Personal folosesc un card de credit pe care il incarc eu cu suma de care am nevoie. Nu ma costa absolut nimic si, in caz de inselaciune online, nu imi golesc derbedeii contul.

 

Lasă un răspuns

