Obiceiuri frugale – Nu-ti cheltui banii pe distractii

Nu-ti cheltui banii pe distractii

 

Avem in apropiere un parc de distractii. Ultra-modern si foarte scump. Si aud deseori cupluri din anturajul meu ca abia asteapta sa le intre bani in casa ca sa-si poata finalmente permite o zi in parcul de distractii. Sunt, bineinteles, aceleasi cupluri care au greutati financiare.

Desigur ca nu suntem aici ca sa judecam pe nimeni pentru ca, asa cum bine spune Papa Francesco: „Cine sunt ca sa-i judec pe altii?” (citat aproximativ). Suntem aici ca sa invatam.

Acuma ca am clarificat lucrurile astea sa va marturisesc ceva: in urma cu X ani am petrecut si eu o zi in parcul respectiv. Ar fi fost fain daca nu ar fi fost cozile imense la care asteptam cate o jumatate de ceas ca sa ne dam apoi 5 minute pe un topogan smecher. Ar fi fost fain daca nu as fi atat de sensibila la tot ce este fake si plastic si, din nefericire, 90% din lucrurile de acolo asa sunt. A fost, din punctul meu de vedere, o imensa pierdere de timp si de bani.

Concluzie: no more parc de distractii for me!

In urma cu foarte multi ani am taiat cablul de televiziune platita. Pentru ca, in ciuda sutelor de canale oferite, ca un facut, dupa o vreme ajungeam sa nu fac altceva decat sa schimb canalul cautand ceva distractiv sau interesant. Cand imi mai cade in mana cate o oferta si vad cat costa pe luna distractia de a avea atatea canale tv, imi vine sa lesin gandindu-ma la cat am economisit de cand am luat decizia respectiva. Acuma avem cele cateva canale oferite de antena normala si, daca nu gasim nimic interesant de vazut, il stingem si facem altceva.

Un alt aspect costisitor al distractiei si divertismentului este socializarea. Multe din obiceiurile noastre de socializare sunt legate azi de bani. De exemplu: „Hai sa mergem la o cafea!”, „Haideti sa iesim la cina!” in loc de „Hai la mine la o cafea!” si „Haideti la o plimbare in parc!”. Imi place mult obiceiul nemtilor de a-si invita prietenii si familia dupa amiaza la „Kaffee und Kuchen” (cafea si prajitura). Nu la pranz, nu la cina, nu la restaurant, ci la o cafea si-o prajitura dupa-amiaza, in jur de ora 16.00-17.00. Am inceput sa il practic si eu. In plus, imi invit cunostintele si prietenii cu care am de discutat ceva la o „plimbare cu cainii”.

Sunt constienta de doua lucruri:

  • nu putem sa nu dam bani deloc pe distractie si nici nu zice nimeni sa dam dintr-o extrema in alta. Ideal este sa ne reducem la minimum sumele cheltuite in acest sens si sa ne variem modurile de a ne distra creativ, fara costuri de vreun fel.
  • este usor sa vorbim despre reducerea distractiei si divertismentului la 43 de ani cati am eu (multi inainte, multumesc) si desigur ca este o alta mancare de peste sa vorbim despre asta la varsta de 20 de ani. Cred insa ca si in tinerete, daca cineva are teluri financiare si doreste sa si le atinga, va gasi moduri sa reduca sumele cheltuite pe distractie si sa le dirijeze in alte directii.

Tot la categoria distractie si divertisment trec excursiile si concediile. Cu cat acestea sunt mai frugale cu atat mai bine pentru toti cei implicati: noi & planeta.

La urma urmei cred ca ne ajuta mult sa ne disciplinam in acest sector daca ne gandim ca si distractia si turismul sunt INDUSTRII care, ca orice industrie, vrea un singur lucru: banii nostri! Si nu zic sa nu-i dam nimic, zic numai sa ne investim finantele cu cap si moderatie.

6 gânduri despre &8222;Obiceiuri frugale – Nu-ti cheltui banii pe distractii&8221;

  1. o femeie zice:

    Si eu trec la distractii concediile si calatoriile, tocmai pt ca am vazut cat de importante sunt (si mai ales cat de greu o fo fara). Ba mai mult, as putea sa le pun la categoria sanatate 😀 fizica si psihica.
    Si mai mergem si in parcuri de distractii, dar inteligent! urmarim oferte sa platim preturi mai mici, sau luam carduri de mai multe intrari care au pret de intrare mai mic si mergem in grup si iesim fiecare cu pret un pic mai mic, musai urmarim perioade cand nu e f. aglomerat pentru a ne bucura de fiecare distractie in parte. A, si mergem cu sandvish si sticla de apa pt ca preturile sunt peste norma si slab calitativ.
    O alta distractie super faina vara e de gasit un parc de joaca pentru copii si noi adultii ne aducem berea/apa de acasa. Copii se alearga 2 ore si noi apucam sa stam de povesti.

    Apreciază

  2. Mari zice:

    Carmen, eu prefer mai mult “ nu judeca si nu vei fi judecat”. Cat despre distractii sunt mai mult de acord cu « o femeie » adica le practic dar cand sunt oferte sau iau billetul prin comitetul de intreprindere si bine inteles nu merg cand e full. Da distractiile, vacantele sunt o industrie. Care creaza locuri de munca. In parcuri in general sunt multi tineri si eu cred ca e bine pt ca au o sansa de a gasi un lucru samabata, duminica care sa le permita sa aiba o experienta.

    Cat despre televizor, eu m-am abonat la Protv international, am crezut ca o naiva o sa fie desene, filme si emisiuni interesante ca sa fie un compliment pt invatarea limbii la copii. Cand am vazut emisiunile am oprit abonamentul dupa o saptamana.

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      Mari faci desigur parte din segmentul de populatie care nu ajunge la sfarsitul lunii in plina disperare ca s-o gatat banii cam demult asa ca e de inteles ca iti poti permite sa si platesti pentru distractii.

      Apreciază

  3. Mari zice:

    Carmen aici este o expresia a fi in rosu. Adica banca iti da dreptul sa cheltuiesti o anumita suma dupa ce numai ai nimic in compt, dar bine inteles isi ia interesul din urmatorul urmatorul salar. De cand sunt in FR chiar si cu un singur salar nu am fost niciodata in rosu si nici nu vreau sa fiu. NU avem rate asa ca ne facem anumite placeri dar bine inteles in limite. Chiar duminica noi am fost intr-un parc de distractii ;-), dar am profitat de o oferta bilet luat la 60% din valoarea pretului. Si cum a fost vacanta a marcat sfarsitul vacantei la copii. Si eu cunosc o multime de persoane care sunt tot timpul sunt in rosu si se plang ca nu au bani, inainte incercam sa le dau idei cum sa faca, dar acum ii las in pace fiecare cu banul lui.

    Apreciază

  4. o femeie zice:

    De cand sunt cumpatata si calculata, reusesc sa fac si 2 concedii mari pe an (cate 3 sapt. in deplasare). La distractii se pot face cele mai multe „economisiri” bune!! sau opusul, in numele distractiei se pot risipi banii, prea multi bani.

    Apreciază

Lasă un răspuns

