Obiceiuri frugale

Alege calitatea in locul cantitatii. Este mai rentabila

Unul din fostii mei sefi de demult zicea: „Suntem prea saraci ca sa dam banii pe lucruri ieftine!”. Eu am modificat zicala lui in: „Suntem prea constienti ca sa ne irosim banii pe lucruri ieftine”.

Da. Desi produsul X costa putin, din cauza calitatii reduse, ne acopera nevoile doar pe o perioada scurta de timp asa ca peste catava vreme vom mai achizitiona unul. In schimb produsul Y, care costa mult, datorita calitatii sale ridicate, ne va tine mult si bine.

Ceea ce nu inseamna ca un produs ieftin este neaparat de calitate joasa. In mod sigur nu. Si aici ma gandesc la phoenul meu no-name cumparat in 1900 toamna si care inca functioneaza foarte bine, ma gandesc la mixerul no-name primit in urma cu 15 ani care si azi functioneaza perfect, la masina de spalat luata la mana a doua ce am avut-o in Romania si care a functionat foarte multi ani si la multe alte produse ce isi fac treaba fara sa fi costat o avere.

Procesul de simplificare a propriei existente a avut ca si etapa tocmai asta, alegea calitatii in locul cantitatii. In loc de multi pantofi frumosi mi-am cumparat o singura pereche si frumosi si de calitate. In loc de 5 feluri de creme pentru fata imi cumpar una singura, recomandata de doctorita de familie. Si exemplele, desigur, ar putea continua.

La urma urmei, solutia este sa cumparam putin si de calitate!

 

2 gânduri despre &8222;Obiceiuri frugale&8221;

Lasă un răspuns

