Obiceiuri frugale – Gandeste pe termen lung

Cineva a distribuit un poster foarte interesant in grupul Facebook. Este vorba de o lista de obiceiuri frugale pe care sa le aplicam in viata. Si primul obicei din lista zice:

GANDESTE PE TERMEN-LUNG

Desigur ca nu putem sa controlam ce-o sa fie si nici nu am vrea, sunt convinsa ca e mai bine pentru noi ca n-o putem face! Putem insa sa ne facem partea noastra si, cand vine vorba de long-term, mie imi trece prin cap… cafeaua.

Gandeste pe termen lung

foto pixabay.com

Da, banala cafea, cea bauta in bar unde costa doar circa un euro, nu e mare branza… pe termen lung insa, cafeaua de 1 euro am inmultit-o cu cinci (zile lucratoare intr-o saptamana) si cu 4 (saptamani intr-o luna) si cu 12 (luni intr-un an) si mi-au rezultat exact EUR 240,00 / an numai cafeaua bauta in bar. Inseamna ca, renuntand azi la cafeaua bauta in bar, amarata aia ce costa un amarat de euro, peste 5 ani voi avea exact EUR 1.200 mai multi in buzunar.

Un exemplu si mai puternic:

In data de 13 decembrie 2008 m-am lasat de fumat. Socotind ca am fumat in medie EUR 2,00/zi (socotesc doar EUR 2,00 ca sa fiu draguta cu mine insami sa nu-mi vina vreo belea vazand suma reala). Si fac:

8 (ani) X 365 (zile intr-un an) X 2 (EUR/zi) = EUR 5.840

si desigur ca exemplele pot sa se extinda la apa minerala pe care am inlocuit-o cu apa de la robinet, oferta de telefonie mobila care incearca sa ma momeasca afirmand ca pot avea mai multe minute si mai mult internet platind „doar” x leuti/luna in plus… leuti care la sfarsit de an imi stau mie bine-n buzunar etc etc etc

Gandirea pe termen lung am aplicat-o si unei parti a gradinii de legume. Este o work in progress pentru ca inca ma educ la capitolul agricultura si ma informez in legatura cu culturile perene. Mandria mea – si spun asta fara sa exagerez pentru ca asta simt in fiecare zi cand ma proptesc cu picioarele in pamant si-l admir) este un strat de sparanghel combinat cu capsuni. Capsunii vor incepe sa produca deja anul acesta si abia astept, sunt plini de flori, un soi unguresc foarte productiv. Sparanghelul insa are nevoie de doi ani pana la prima recolta. S-au „prins” amandoua radacinile cumparate si si-au scos deja gatul lung spre cer, de culoare violet inchis… eu stiu ca am cumparat radacini de sparanghel verde asa ca le dau doi ani sa-si schimbe culoarea si sa se inmulteasca. Pentru ca sparanghelul nu are (prea) mare nevoie de atentie din partea mea si, fara sa trebuiasca sa il mai seaman, ma va bucura ani multi cu generozitatea sa.

~ THINK LONG-TERM ~

 

Lasă un răspuns

