Salata de varza perfecta

Cat traieste omu’nvata, nu-i asa?

Va spun sincer ca eu abia recent am ajuns la metoda ideala de a prepara salatele astfel incat sa aiba un gust deosebit de bun si sa-si pastreze cat de multi nutrienti posibil.

Si cum se procedeaza mai exact pentru a obtine salata-de-varza-perfecta?

Se incepe cu sosul, care se prepara direct in castronul de salata, amestecand un pic de sare, un pic de piper (optional), 1 lingura de otet, 3 linguri de ulei si 2 linguri de apa.

Despre fiecare ingredient in parte pot sa va spun ca:

  • ador „fleur de sel”, nu stramb nasul insa nici la banala sare de masa
  • piperul il macin mare. Iubesc surprizele si nimic nu e mai fain decat momentul in care, consumand o salata cuminte, caninii iti aterizeaza intr-o bucatica de piper ce te pisca pana la creier! Cum ziceam – piperul este optional. Ne-amatorii de senzatii tari pot sa-l omita
  • otetul poate fi unul in care am pus la macerat ierburi aromatice sau un otet de mere normal
  • uleiul ideal este cel de masline sar desigur ca orice ulei de calitate se potriveste de minune
  • apa poate fi de la robinet

Proportia dintre otet si ulei este de 1:3.

Amestecam bine de tot ingredientele pentru sos si, dupa cateva secunde de amestecat vartos obtinem o „crema” foarte fluida care va imbraca perfect varza tocata fideluta.

Bineinteles ca ierburile aromatice sunt binevenite, cine e norocos din nastere si are marar la dispozitie il poate folosi, eu fentez adaugand niste frunzulite de fenicul salbatic tocate marunt.

Varza nu o frec cu sare, nu ii fac absolut nimic altceva decat ca o adaug in castron, peste sos si o amestec bine pentru ca vreau sa fie crocanta. Cantitatea de sos de mai sus este pentru doua portii de salata de varza. O portie este cat pot cuprinde intr-o palma.

Pofta buna!

3 gânduri despre &8222;Salata de varza perfecta&8221;

    • simplitaly zice:

      uite, eu toc cate o capatana de varza si o tin intr-un castron acoperit cu capac, in frigider. Asa am salata pentru mai multe zile aproape gata, fac doar sosul pe care il pot varia dupa placere si dupa gust si nu ne plictisim sa mancam mai multe la zile la rand salata din acelasi fel de leguma.

      Apreciază

  1. o femeie zice:

    Eu toc varza in avans si inchid in caserole. Am tinut pt 2 zile, 2 zile juma, da nu mai mult.

    Am ales sa fac asta pt ca atunci cand toc, sare peste tot 😀 si mi-e lene sa sterg de peste tot 😀 😀

    Apreciază

Lasă un răspuns

