Plan alimentar pentru a noua saptamana din anul 2017

Cu toate plimbarile mele lungi in natura kilogramele in plus nu s-au lasat asteptate si ieri am urcat o colina suava cu sufletul in gura nu la gura asa ca se impun masuri. Stiu de unde mi se trag exact: de la marimea portiilor de mancare de exemplu si de la tot felul de bomboane.

Masurile ce le iau din acest moment:

  • prelungesc orele de post intermitent, adica voi lua o singura masa pe zi, dupa amiaza pe la ora 15.00
  • voi injumatati portiile de mancare! Degeaba post si miscare daca mananc cat un salahor. De fapt ieri am observat-o pe prietena mea care nu are probleme de greutate si mi-am dat seama ca da, o fi avand desigur si un sistem de arderi mai eficient decat al meu dar si portiile ei de mancare sunt mai mici decat ale mele
  • ora de plimbare pe zi se mentine si i se adauga 15 min/zi de cardio (sarit coarda, sarit pe trambulina, fugit) / zi

12208752_10205000185308374_6502147908662721544_n

In ceea ce priveste hrana noastra cea de toate zilele

Model de alimentatie:

Post intermitent: 1 unica masa pe zi, fara gustari

Consum redus de lactate

Consum redus de carne (carnea ca si condiment)

Supele saptamanii: Ciorba de cartofi cu tarhon

Salatele saptamanii: muraturi

Painile saptamanii: paine integrala facuta in casa

Bauturile saptamanii: ceai de ghimbir cu lime, apa

Gustarile saptamanii (pentru cei ce nu postesc): portocale, nuci, stafide

Feluri principale:

Luni: Macaroane cu branza (primesc 3 l de lapte pe saptamana si saptamana trecuta nu am avut cui sa-i dau asa c-am facut branza din ei) / Cina pentru cei ce nu postesc: Pizza

Marti: Mamaliga cu sunca si ceapa / Cina: Paste all’amatriciana

Miercuri (doar cina pentru ca avem invitati): Carnati la gratar cu mamaliga si cartofi la cuptor

Joi: Gnocchi de dovleac cu sos de carne / Cina:  Hrana rece

Vineri: Orez cu peste

Weekend: dupa inspiratie, in functie de cine ne viziteaza sau pe cine vizitam

 

 

 

 

 

 

 

7 gânduri despre &8222;Plan alimentar pentru a noua saptamana din anul 2017&8221;

  1. o femeie zice:

    Spor la slabit! vine primavara asa ca verdeturile ne vor invada, astea ajuta la miscare (efortul de cules) dar si la farfurie.
    E important sa controlam portiile, si eu mai compar farfuria mea cu cea a altora mai slabi 😀 😀

    Apreciază

  2. Laura zice:

    Depinde si de obiceiuri, unii mananca mai putin cantitativ dar mai des…oricum tu deja ai o disciplina alimentara si motivatie asa ca o sa vezi rezultate in curand, sunt sigura 🙂

    Apreciază

    • arakelian zice:

      Varsta incetineste metabolismul, e firesc ca an de an sa scadem cantitatea meselor.
      Acest post e f. intalnit in lumea araba, ii mai zic Ramadam si il tin cu totii an de an.

      Apreciază

    • simplitaly zice:

      Nu cred. Adevarul este ca cineva drag mie a suferit grave probleme de sanatate la inceputul anului si apoi a murit. In lungile calatorii inspre si dinspre el, in timpul cat m-am ocupat de el, nu am avut grija la alimentatie si am mancat foarte multe bomboane si ciocolata. Pe langa asta, eu am 148 cm inaltime si, in cazul meu, cele 5 kilograme acumulate recent sunt foarte multe. Sigur ca este si vorba de varsta cum bine spune arakelian… Acuma imi controlez portiile ca marime si frecventa, fac cat de multa miscare pot… apropo miscare… a face sport nu este garantia pastrarii greutatii ideale pentru ca depinde foarte mult si de cat mananci. Poti face cat sport vrei atunci cand consumi mii de calorii/zi cum a fost cazul meu…

      Apreciază

  3. Inspirational Mama zice:

    condoleante!
    am observat din planul alimentar ca mananci multi carbohidrati sau alimente cu IG mare.Apoi am vazut in comentariu ca ai mancat si dulciuri.
    Incearca invers, mai multe grasimi sanatoase si alimente proteice, legume, si carbohidrati integrali in cantitate mica.Fara dulciuri si sucuri. Eu merg pe low carb/paleo si ma simt mult mai bine ca inainte. Si am slabit cele cateva kg in plus cam in 2 luni.
    Sportul nu ajuta la slabit, doar intretine forma fizica.
    Oricum, e posibil sa fi avut si stresul un rol.

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      Draga Inspirational Mama, iti multumesc pentru condoleante.
      Modul acesta de alimentatie mi se potriveste mie cel mai bine si am ajuns la el punand in ecuatie multe aspecte ale vietii mele, participand la cursuri de nutritie si consultandu-ma intens cu doctorita noastra. Portiile de hidrati de cxarbon ce le mancam sunt mici, de ex. 70 g de paste fainoase/persoana. Mancam cate o salata mare de legume de sezon, indiferent de ce avem ca fel principal. Pe vremuri mancam salata doar cu anumite feluri de mancare, azi e la ordinea zilei.
      De obicei mancam foarte putine dulciuri, fac o portie mica de prajitura la 2-3 saptamani si sucuri nu bem decat ape aromatizate, fara zahar, of course.
      Am auzit de dieta paleo eu insa nu am rabdare sa aplic nici un fel de dieta, prefer sa mananc portii mici si sa postesc.
      Unele situatii de viata insa ne obliga sa ne concentram atentia pe alte prioritati decat mancatul sanatos. Cat a durat perioada de stres am mancat dulciuri nu pentru ca nu mi-a pasat de mine insami ci pentru ca m-au ajutat sa trec mai usor prin situatiile de criza.

      Apreciază

Lasă un răspuns

