Cum sa te motivezi sa faci ceva cand nu ai chef deloc. Absolut deloc!

Azi ma refer strict la facut ordine si curatenie dar metoda functioneaza la absolut orice, de la facut teme, citit etc etc. Metoda sigur ca nu am inventat-o eu ci americanii (inaintea erei lui Trump), eu doar o folosesc cu succes de cativa ani de zile si GARANTEZ ca functioneaza!

Avem nevoie de un instrument numit TIMER care poate fi unul de genul acesta

egg-919299_1280

sau unul de pe telefonul mobil.

Modus operandi este urmatorul:

  • se imparte treaba-de-facut in unitati mai mici (azi, in cazul meu, prima unitate a fost bucataria, a doua dormitorul si scara, a treia baia si holul, a patra camara de sub scari si a cincea sufrageria)
  • se seteaza timerul pe 15 minute si se incepe lucrul cu prima unitate. Se lucreaza foarte concentrat si cat de repede posibil (in cazul meu, de azi, am ordonat si curatat totul, podelele mopul electrostatic, pentru la urma imi ramane sa spal pe jos acolo unde este nevoie). Intre unitatile de lucru/timp se fac pauze de cate 5 minute in care se bea cate un pahar de apa, se contempleaza munca deja facuta sau se organizeaza mental cea ce urmeaza a se face in urmatoarea unitate

In felul acesta reusesc sa fac ordine si curatenie in toata casa in maximum o ora si jumatate.

Tehnica lucrului cu timerul si a impartirii muncii in unitati mai mici am invatat-o urmand programul FlyLady.

Spor la lucru!

 

(foto: https://pixabay.com/)

2 gânduri despre &8222;Cum sa te motivezi sa faci ceva cand nu ai chef deloc. Absolut deloc!&8221;

Lasă un răspuns

