Dialoguri

Ea (de varsta mea): – „Stii, nu am inteles niciodata de ce se face toata tevatura asta cu Revelionul si de ce se bucura toti sa sarbatoreasca anul nou cand acesta este mereu mai greu decat cel precedent… de exemplu azi dimineata am deschis ziarul si chiar pe prima pagina era o stire conform careia o familie italiana in 2017 va avea nevoie de 900 de euro mai multi pentru a supravietui pentru ca se ridica – de putin dar totusi! – majoritatea taxelor si cheltuielilor… “

Eu (zambind usor): – „Tu nu ai iesit niciodata din Italia nu-i asa?“

Ea (neintelegand unde bat): – „Ba da, mergem des in Austria…“

Eu: – „Austria nu se pune. Stardardul de viata este aproximativ ca aici, in Italia. Ma refer la restul lumii, locuri cu alta istorie decat capitalismul in care ai crescut?…„

Ea: – „Nu, nu am fost! Imi amintesc insa de o colega de serviciu croata ce locuieste la doua strazi de tine… Ea imi povestea deseori despre cum si-a pierdut casa in razboi si prin ce tragedii a trecut. Dar a fost mereu singurul meu contact cu o alta realitate decat cea pe care o stiu…“

Eu: – „Uite, suntem binecuvantati. Daca in momentul asta vreuna din noi sau vreunul din copiii tai sau vreunul din cainii mei cade si se raneste, in foarte scurt timp vine ambulanta sau ajungem la cel mai apropiat spital. Si daca ne gandim ca in multe parti ale lumii, pentru a avea acces la ajutor medical trebuie sa faci sute de km, de cele mai multe ori pe jos… iti dai seama ce noroc avem sa fim unde suntem acum…“

Ea: – „Totusi banii nu ne ajung sa stii… nu ne permitem mai nimic decat cate o iesire cand si cand la un parc de distractii…“

Eu: – „Uite, exista o intreaga propaganda in spatele lui „ne merge rau!“. Mass media ne face sa credem ca nu avem indeajuns, ca suntem saraci, ca detergentul nou aparut curata mai bine si mai frumos decat cel dinaintea lui, ca ni se cuvine totul. Stii, oamenii nemultumiti consuma. Cei fericiti traiesc. Economia de consum insa se bazeaza pe puterea noastra de cumparare nu pe cea de a fi fericiti… „

Ea (ganditoare): – „Da, este si asta un mod de a privi lumea si viata…“

4 gânduri despre &8222;Dialoguri&8221;

Lasă un răspuns

