Dialoguri

Dezgrop o radacina de turmeric dintr-un ghiveci si o curat. Ea (moldoveanca de peste Prut, nascuta in acelasi an cu mama): – „Ce e aia?“

Eu (zambind): – „Radacina de turmeric.“

Ea: – „Ce gust are, la ce o folosesti?“

Eu: – „Are un gust ciudat, nu stiu cum sa-l descriu, ia si gusta…„

Ea (miroase bucata de radacina si o gusta): – „Ach, imi seamana cu ceva la gust dar acuma nu-mi amintesc cu ce….“

Eu: – „Hai in fata casei sa-ti arat ce am, sunt curioasa daca stii despre ce e vorba!“

Ea, curioasa: – „Hai!“

Ajungem in fata casei si dau la o parte cateva crengute de lavanda. Langa zid scot capul la lumina cativa tuberculi de topinambur.

Ea: – „AAA, stiu! Sunt mere de pamant! Asa le chemam in copilarie. La bunica-mea pe langa gard era plin de ele. Noi, copiii, scurmam pamantul, le luam si ni le stergeam de haine si asa le mancam, cu cate-un pic de glod pe ele…“

Eu: – „Vrei?“

Ea (zambind ca un copil): – „Da, da-mi o bucata!“

Spalam tubericulii si ii mancam asa, cu coaja cu tot.

Eu: – „Iti amintesti cumva daca se gateau in vreun fel?“

Ea (rontaind): – „Nu, nu se gateau, cel putin nu la noi in sat. Ii mancam noi, copiii, cruzi, cu tare mare drag…“

4 thoughts on “Dialoguri

    1. am gasit de cumparat in urma cu cateva luni si am plantat cateva radacini. Planta este foarte frumoasa si face si flori foarte decorative, in urma cu cateva luni am vazut ca erau si la IKEA in vanzare ca plante decorative. Creste rapid🙂

      Apreciază

        1. Le-am cultivat afara, am pastrat un singur ghiveci acuma si l-am bagat in garaj peste iarna. Deocamdata nu stiu sigur cum sa le consum. Ma joc mai mult cu ele si experimentez. Niste cunostinte marocane mi-au spus ca in Marocco se consuma doar sub forma de praf… am fost cam dezamagita🙂

          Apreciază

Lasă un răspuns

