Domnul Trump din comisia de examinare

As minti daca as spune ca, in noaptea alegerilor 2016 din USA am dormit linistita pana cand am fost trezita de o sonerie suava.

As minti daca as spune ca, in noaptea alegerilor 2016 din SUA am dormit.

As minti daca as spune ca mi-am imaginat macar pentru o clipa ca domnul Trump ar avea vreo sansa sa iasa castigator si sa ajunga sa conduca natiunea cea mai puternica din lume si, direct & indirect, sa ne afecteze vietile tuturor si sa decida soarta planetei. Si nu m-am bazat pe sondajele de opinie – pe care nu le-am urmarit deloc – ci asa, pe un feeling al meu ce-l credeam bun-simt dar care, pana la urma, s-a dovedit a fi pura aroganta – ma explic mai jos de ce.

As minti daca as spune ca, pusa in fata evidentei nu am sperat intr-o minune.

As minti daca as spune ca prima mea reactie la stirea victoriei domnului Trump nu a fost un atac masiv de panica.

 

Si de ce nu pot sa spun toate astea de mai sus?

Pentru ca domnul Trump este opusul tuturor valorilor mele pe care, prin faptul a castigat dreptul la putere, le-am simtit puse in pericol.

 

Nu, nu am crezut nici o secunda ca Trump & sistemul sau de valori ar fi avut vreo sansa.

De ce?

Pentru ca am fost mandra sa traiesc intr-o lume in care casatoriile se fac intre oameni ce se iubesc indiferent de orientarea lor sexuala, culoarea pielii sau origine etnica…

Pentru ca am fost mandra sa traiesc intr-o lume care merge intr-o directie in care culoarea pielii nu mai este un criteriu in urmarea carierei – da, am fost mandra sa traiesc intr-o lume in care cel mai puternic om al planetei ESTE DE CULOARE!…

Am fost mandra sa traiesc intr-o lume in care femeile incep sa se afirme tot mai mult, sa aiba acces la functii de raspundere…

Am fost mandra sa traiesc intr-o lume in care hartuirea sexuala este o infractiune…

Am fost mandra sa traiesc intr-o lume in care grija generala era indreptata spre problemele planetei…

Am fost mandra si, din cate am constatat, linia dintre mandrie si aroganta este una foarte subtire.

Apoi a venit domnul Trump si am inteles ca:

Houston, we have a problem!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

M-am pus pe citit parerile altora. Am cautat sa vad ce zice X si ce crede Y si am sortat totul prin filtrul propriu. Am mai dus niste munca de lamurire cu mine insami si, intr-un final, am inteles ca profesorii in viata sunt de doua feluri:

  1. cei ce ne invata cu calm, iubire, daruire, corectitudine etc
  2. cei ce ne invata prin exemplu negativ si in mod negativ

si ca din comisia de examinare fac parte, in marea majoritate a cazurilor, cei din categoria a doua.

Am priceput ca, de fapt, mi-am pus gresit problema. Ca intrebarea nu este

„De ce?” ci „Pentru ce?”

Si atunci au inceput sa-mi vina raspunsurile.

  • am inteles ca e usor sa traiesti frumos cand totul in jur iti canta-n struna. Adevarata provocare este sa traiesti frumos indiferent de circumstante
  • am inteles ca acum, cu domnul Trump ca presedinte al planetei, va trebui sa fim si mai siguri pe credintele noastre, sa ramanem drepti, de plumb!
  • am inteles ca a venit momentul sa nu ne mai separam in albi-negri, hetero-homo, frumosi-urati, destepti-prosti, parfumati-urat mirositori, devreme.acasa-party.all.night etc etc Suntem toti in aceeasi barca si forta noastra sta in uniune. Diferentele noastre nu trebuie sa ne mai separe ci sa ne adune laolalta. Suntem fiecare diferiti si daca unul e mai bine parfumat celalalt e mai citit si asta nu inseamna ca unul e mai presus de altul ci inseamna doar ca suntem autentici si ce plictisitor ar fi sa traim intr-o lume in care toti mirosim la fel si avem acelasi nivel de cultura…
  • am inteles ca domnul Trump este reflecsia a ceva ce inca exista in noi ca individ si ca specie. Oricat de open minded ne-am munci sa fim, undeva, adanc in noi, mai traieste un trumpusor care zice ca X sau Y nu e ok pentru ca e altfel. Pot sa fiu foarte pro gay, pro ecologie, pro tot si toti si, adanc in credintele mele subconstiente, inca sa simt ca exista vreo diferenta intre a fi roman sau ungur sau neamt sau tigan. Pot sa militez pentru drepturile animalelor si la cina sa savurez o friptura sau niste carnati… Acum e momentul sa sapam.
  • am inteles ca, avandu-l pe domnul Trump la putere, creste si mai mult rolul si importanta modului in care traim fiecare din noi vizavi de planeta noastra mama de care lui, conform declaratiilor sale, ii pasa prea putin. E important sa ne reducem consumul de carne pentru ca cea mai mare parte din suprafetele cultivate azi sunt destinate hranei animalelor ce apoi stim cu totii in ce conditii traiesc. Este foarte important sa ne reducem consumul la minimum necesar. Nu, nu este un moft, o moda, un trend, este o necesitate absoluta.
  • am inteles ca e important sa iubim si mai mult, cu si mai mare pasiune, sa raspandim iubire, sa o multiplicam. Anul 2017 va avea nevoie de toata iubirea posibila pentru a contracara energiile negative ce se anunta.
  • am inteles ca e important sa vedem dincolo de cuvinte. Ca „democratia” nu este o garantare a drepturilor indivizilor ci o expresie a preferintelor masei.

OK, now what?

Well, pana acuma am trait si iubit cu calm si rabdare. Acuma va invit sa punem piciorul pe acceleratie. S-o facem mai mult, mai intens, mai nebun. Va amintiti cum invatam cand se apropia cate-o lucrare de control sau vreun examen? Exact asa sa  iubim. Exact asa sa traim. 100% concentrati! Nici un Trump pe lumea asta sa nu ne poata opri sau frana! Sa ne concentram atentia pe frumos, pace, armonie, intelegere pentru ca, facand astfel, le facem mai mari, mai multe, mai puternice.

As minti daca as spune ca preluarea puterii planetare de catre domnul Trump nu imi da fiori. Imi da. Sunt, insa, pregatita, inarmata pana-n dinti cu❤❤❤

 

One thought on “Domnul Trump din comisia de examinare

Lasă un răspuns

