Marea debarasare – reloaded

O data incheiat maratonul de lucru de azi vara, m-am trezit cu casa acoperita de un strat consistent de praf, multe lucruri ne-la-locul-lor si bucataria suparata. Sunt adepta metodei de management domestic creata de FlyLady, metoda ce am aplicat-o cu mare succes in trecut. In ce consta metoda asta? In stadiul in care era casa mea asta inseamna sa aloc 15 minute/zi sortarii lucrurilor inutile si repunerii lucrurilor utile la locul lor. Cand se incheie faza de sortare se trece la urmatoarea, aceea de curatenie profunda tot asa, pe bucatele.

Periodic insa ma mananca buricele degetelor sa incerc ceva nou sau aproape nou…

Va amintiti ca am scris candva despre metoda FlyLady si cea a Mariei Kondo? Articolul se gaseste AICI.

Pe scurt, metoda MK zice sa facem totul la hei-rup! Adica nu azi un pic si maine un pic ci azi sa scoatem toate hainele din casa si sa le asezam morman, sa le sortam si sa le repunem in dulapuri cele care decidem ca vor continua sa locuiasca impreuna cu noi. Apoi se trece la alta categorie de articole si tot asa.

Dupa ce am citit cartea „Magica putere a ordinii” am pastrat unele idei practice, destul de putine as zice.

Zilele trecute insa mi-am suflecat manecile, mi-am facut loc in program si am purces. Adica m-am inarmat cu cutii de carton (vecinii m-au intrebat daca ma mut…). In cutiile de carton am pus toate lucrurile din bucatarie si le-am dus in magazia de sub scari. Apoi am scos toate lucrurile din mobilele din sufragerie si le-am pus si pe ele in cartoane, le-am dus in magazie. La fel am procedat si cu baia.

Apoi am luat-o pe scurtatura: mi-am chemat un ajutor platit, o cunostinta care a spalat mobilele pe dinauntru & pe dinafara, in timp ce ea era ocupata cu activitatea respectiva eu am sortat lucrurile la sange si le-am repus in dulapuri si sertare pe cele ce am decis ca le pastrez. S-au dus din casa mea spre tarile calde: o presa de cartofi folosita o singura data in 3 ani!!, 1 aparat de facut conuri pentru inghetata (!!?) si alte nimicuri folosite o singura unica data si tinute in sertare ca sa … nu stiu ce!

Bineinteles ca bucataria a fost incaperea care a cerut cel mai mult timp si efort pentru a fi curatata si ordonata. Spre seara insa am terminat si am rasuflat partial usurata.

Apoi timp de cateva zile a fost o vreme tare frumoasa si n-am avut rabdare sa stau in casa, am lucrat mai mult pe afara, despre asta voi scrie insa mai incolo.

Dupa cateva zile a fost iar vreme mohorata si am stiut ca le-a sunat ceasul dormitoarelor. Am facut acelasi lucru ca si in bucatarie: dimineata am sortat la sange lucrurile si le-am pus gramada pe paturi. Am chemat iar ajutorul si dupa amiaza am spalat/curatat/lustruit tot si eu le-am repus la loc.

O data terminata treaba in dormitoare am coborat iar la parter si am luat cu asalt holul si magazia de sub scari, le-am facut si pe ele luna-bec. (aproape…) Am lustruit impreuna usile si am declarat operatiunea incheiata cu succes!

Concluziile mele: tot proiectul a durat cateva zile, adica am avut „casa intoarsa” dar e ok, am vrut sa ma bucur si de soarele ce azi vara l-am vazut mai mult in poze.

Pentru ca mi-am chemat ajutorul, cand am terminat de curatat casa nu am fost KO si am reusit sa ma si bucur in pace de roadele muncii. Daca insa m-as fi inhamat de una singura la treaba asta sigur as fi iesit sifonata si cu salele rupte.

Acuma munca de mentinere va fi floare la ureche pentru ca am deja totul curat si pentru ca am mai mult timp liber la dispozitie pe care sa-l aloc casei. Plus ca si vremea afara se inrautateste asa ca n-o sa ma mai tenteze asa de tare🙂

3 thoughts on “Marea debarasare – reloaded

Lasă un răspuns

