Dialoguri

Dimineata devreme, in drum spre scoala.

Ea (8 ani): – „Auzi, cand termin vii tu sa ma iei acasa?“

Eu: – „Nu scumpa mea pentru ca lucrez. Nu pot. O sa vina matusa-ta sa te scoata de la scoala.“

Ea, cu voce plangacioasa: – „Nu vreau! Ca ma duce cu ea la serviciu si ea lucreaza si nu are vreme de mine si eu ma plictisesc si incep sa plang…“

Eu: – „Da, am auzit ca faci din astea… Iti amintesti insa  ca ti-am tot repetat sa ai rabdare ca situatia asta care te supara acuma n-o sa dureze mult si ca in curand o sa fie gata casa voastra si mama ta o sa aiba un program de lucru mai redus?“

Ea, imi confirma cele auzite insa fara nici o urma de entuziasm: – „Da, stiu…“

Eu: – „Oricum te inteleg si ca te plictisesti cand te duce matusa ta la serviciu cu ea. Te inteleg chiar foarte bine. Si mie mi se intampla sa fiu pusa in situatii care nu imi plac. De exemplu cand trebuie sa astept autobuzul. Si atunci stii ce fac?“

Ea, pe un ton politicos: – „Ce?“

Eu: – „Fac liste!“

Ea: – „Ha?“

Eu: – „Da da, o sa-ti arat. Fac liste cu ceea ce vreau sa fac in zilele urmatoare… Iti plac excursiile ce le facem cu cainii?“

Ea, zambind: – „Daaa!“

Eu: – „Atunci azi dupa amiaza te rog frumos sa imi faci o lista cu toate persoanele care vrei sa vina cu noi in excursii…“

Ea: – „Adica mama, Rosi…“

Eu, categorica: – „Da, toti!“

Ea, interesata: – „OK!“

Eu: – „Si, pentru fiecare persoana cate un desen. Cu el/ea, cainii si locurile frumoase pe unde umblam, ce culegem… stii tu… castane, menta salbatica, flori … „

Ea, amuzata: – „Sa te desenez si pe tine?“

Eu: – „Categoric! Si sa nu indraznesti sa ma desenezi grasa si scunda!!! Sa ma faci frumoasa, auzi???“

Ea: – „O da da, o sa te desenez rotunda ca un balon!“

Radem, ea strengareste eu prefacut „suparata”.

Ajungem la scoala. Mai asteptam apoi intra carandu-si ghiozdanul ca o furnicuta.

 

Lasă un răspuns

