Chisalita de prune

Mi-o gatea bunica-mea din Salaj… pentru c-o ceream des de tot❤

Ea punea prunele in labos, punea zahar si apa peste ele, le dadea un clocot si gata chisalita, o mancam calda atunci pe loc si, ce ramanea, a doua zi, rece…

Pe atunci nu prea existau probleme de gabarit… ea muncea pe camp cat era ziua de lunga, eu eram tot pe-afara, la joaca, ardeam orice cantitate de zahar…

Acuma insa situatia sta altfel. Si asa c-am actualizat reteta.

Am pus prunele in oala, asa, intregi. Am adaugat apa cat sa le acopere si le-am dat un clocot lung. Am stins focul, am asteptat sa se racoreasca un pic si am adaugat un varf de cutit de scortisoara si 2 linguri maaari de miere.

Buna buna calda.

Buna buna si acuma seara, la intoarcerea de la lucru, rece de la frigider.

13907119_10206695309165411_4717477893624063317_n

Am cules cateva prune intr-un cos si cosul l-am lasat la poarta unei prietene care are grija de tatal ei, bolnav la pat. I-am scris:

„Vezi ca ti-am lasat niste prune langa portita in drum spre lucru. Eu le fierb cu un pic de scortisoara si le indulcesc cu miere. Prunele sunt bune impotriva constipatiei, mierea este energizant si scortisoara regleaza glicemia. Pofta buna si multa sanatate tatalui tau!”

O sa ma intrebati ce s-a intamplat cu samburii de prune din poveste? Well, samburii participa si ei la sedinta. Se pescuiesc cu lingurita sau se scuipa discret pe-un servetel. Dap, chisalita nu e pentru cei sensibili din fire…

Lasă un răspuns

