In asteptarea lunii august…

Iulie se apropie razant de sfarsit. A fost o luna lunga, interesanta si plina de situatii noi.

In casa nu am facut mari modificari, am reusit insa sa mai domolesc dezordinea creata de noul meu program de lucru. Mai ales camara de sub scari unde tin cam de toate a avut de suferit. Am scos insa covorasul din ea si l-am daruit cuiva pentru ca nu are nici o functiune si pentru ca… trebuie curatat des si intens. Cu ocazia asta am constatat ca mai am unele obiecte pe care habar-nu-am-de-ce-le-tin de exemplu un storcator manual de lamai mostenit de la fostii proprietari… nu imi amintesc cand am stors ultima data o lamaie, sigur nu de cand ne-am mutat aici. Asa ca il daruiesc si pe el cui il vrea, e foarte frumos, metalic.

In gradina se intampla constant multe. Incep sa se faca ardeii (yuppppiiieee!) si ne savuram rosiile din productie proprie. Si castravetii. De fapt imi dau seama ca decizia de a nu cumpara si manca rosii in afara sezonului lor natural a fost una buna. Acuma reusim sa ne bucuram foarte intens de gustul si de abundenta lor. Inca o data se adevereste dictonul: „Vara nu-i ca iarna!” hihihi.

Incep sa se coaca si rosiile mici, portocalii, facute de mine, din seminte.

Am reusit sa cultiv niste marar din seminte aduse din Romania!!! Il mai las sa creasca putin apoi cred ca ma pun sa-l pasc atata mi-e de dor de el!

Am reusit sa eliberam un loc in spatele composterului, adica sa mutam hotelul pentru insecte si animalute mici in alta parte si sa-l restructuram. Proiectul este inca in in lucru.

In curte am redus si ordonat niste ghivece (multe!) care zaceau care pe unde. Am facut ordine si sub acoperisul grajdului, acuma acolo parcam si tractorul si masina, ceea ce ma lasa fara sarma de uscat haine. Nu-i nimic, o sa-i gasesc un alt loc. Niste plante de apartament primite in stadiu de baby s-au dezvoltat ca-n jungla in caldura garajului, au si lumina suficieta asa ca sunt deja foarte mari. Am gasit deja cui sa le dau, urmeaza sa imi fac candva drum cu masina pe acolo. Sunt frumoase dar stiu sigur ca n-o sa-mi consum timpul vietii curatandu-le frunzele de praf… Deja ma simt generoasa cu ele ca le dau apa si consuma multa…

In curtea din fata am scos bulbii crinilor galbeni, sunt convinsa ca s-a salvat cate unul sau altul asa ca anul viitor sigur ca o sa avem si crini dar nu in cantitate asa de mare. Am facut acelasi lucru si cu lacrimioarele. Am lasat 1 metru de teren acoperit cu ele si atat.

Am curatat tufele de trandafiri, acuma incep sa arate mai uman. Sunt convinsa ca le-am potat gresit si apoi le-am mai si „ars” cu o solutie biologica de stropit vie si trandafiri prost dozata. Incerc sa ma dumiresc cum as putea face sa le reduc dimensiunile. Pentru ca fac flori frumoase, la peste 2 metri jumate inaltime insa. Am inceput deja de anul trecut sa le tai tot mai in jos pe masura ce li se ofilesc florile.

In livada se coc prunele si deja s-au abonat vecinii sa vina sa-si culeaga. Merele sunt iar foarte multe, insa inca verzi.

Pe masa punem tot mai multe produse din gradina proprie. El isi face Insalata Caprese cu rosii si busuioc si e ok pentru cina. Florile de dovleac si dovlecel, cele barbatesti, am invatat sa le gatesc, in Romania copilariei mele nu tin minte sa le fi mancat cineva. Oricum sunt bune, sunt ieftine, sunt biologice, in farfurie cu ele!

Pentru iarna am decis sa nu conserv nimic. Nu, nici macar patrunjel. Voi pune o radacina de patrunjel intr-un ghiveci, ghiveciul in garaj unde in mod normal ar trebui sa aiba conditii bune de viata peste iarna, in rest aproape nimic, adica nu dulceata, gem, muraturi, pachete la congelator si alte asemenea. Voi usca ierburi aromatice si voi conserva cateva crengute de tarhon in otet. Atat. De ce? Pentru ca gemuri si dulceturi nu mancam. Muraturi imi face matusa mea. Cu congelatorul nu sunt convinsa ca fac treaba buna daca pun in el legume pentru conservare.Nu stiu cate vitamine mai raman „in viata” si ce valoare nutritiva poate avea un dolvecel congelat in congelatorul meu de acasa. Prefer sa cumpar la iarna cate o punga de legume congelate pentru ca, in industria alimentara, congelarea se face in alt mod decat pot eu s-o fac acasa. De fapt si iarna trecuta am cumparat putine legume congelate, am preferat sa le gatesc pe cele de sezon: varza, radacinoase etc.

Greutatea ni s-a redus amandurora. In mod sigur postul intermitent, alimentele pe care le consumam impreuna cu modul in care le gatim plus un stil de viata mai activ decat inainte isi spun cuvantul. Acuma mai mananc si cate o bomboana pe zi fara sa ma isterizez ca ma ingras. Desigur ca ar mai fi ceva: controlul portiilor. Portiile de proteine animale si hidrati de carbon ni s-au redus incet incet pana ce au ajuns la aproximativ 1/3 din ceea ce consideram candva „o portie decenta”. Ne umplem farfuria cu supa de legume si cu salate si ne zgarcim la „felul doi”.

Finantele personale sunt  aspectul cel mai „zbuciumat” in ultima vreme. Ne apropiem de incheierea primului proiect „Plata integrala a masinii” si asta este un exercitiu foarte bun de… rabdare.🙂 Desi acuma aducem doua salarii intregi in casa si banii din sursele de venit suplimentare, continuam sa traim ca si cum am avea un singur salar. Cu mici alunecari… La inceputul verii am dat iama in inghetate, intre timp le-am redus si pe ele la aproape zero pentru ca ne-am facut deja pofta cu ele si pentru ca, adunand toate inghetatele dintr-o luna se ajunge la o suma deloc mica. Piatra mea de incercare este ins aiesirea de la lucru. Imi lipseste masina, mi-as pune dosul in ea si m-as indrepta spre casa. Trebuie insa sa-mi iau bicicleta si sa fac o bucatica destul de lunga de strada pe care de la dreapta ma gadile la nas briza marii si de la stanga mirosul de peste si cartofi prajiti de la restaurante… M-am chiar dedat la un lucru de rusine si mi-am cumparat o portie de calamari prajiti si cartofi prajiti, le-am mancat pe banca din statia de autobuz apoi am decis ca EUR 7,00 cat am platit pentru ei, adica mai bine de 30 min de lucru, nu renteaza! Acuma imi iau rosiute din gradina la borcan si, ca sa anihilez tentatia venita din mirosurile de la restaurante, cant in gand, cat ma tin plamanii mentali „Traiasca mama lui Buuuulaaa!”.

Tot la capitolul finante, am avut parte si de revelatii negative. De exemplu am tot spalat haine dupa ora sapte cand curentul este ceva mai ieftin. Pana cand a calculat vecinul ca, spaland hainele dupa ora 7, economisesc PE LUNA EUR 1,50! Wow! Deci chiar nu renteaza sa ma straduiesc sa spal seara, mai bine reduc numarul de masini spalate in general! Tot in categoria „WOW, ce teapa!” as mai incadra factura de gaz de pe lunile decembrie si ianuarie. Adica dupa ce economisesc in toate modurile si-mi acopar usile si ferestrele cu paturi, ne vine o factura de zece ori mai mare decat cea normala! Cand am citit EUR 491,00 am crezut ca am halucinatii! Ni s-a explicat ca am depasit cu putin un plafon ce il aveam si asta  a facut ca pretul sa fie calculat in alt mod. Plus ca, desigur, fiind vorba de decembrie si ianuarie, am consumat mai mult. Am gresit si cand mi-am facut abonamentul de autobus. Dupa multe calcule si scenarii am decis sa cumpar o varianta care apoi s-a dovedit foarte putin utila si a trebuit sa mai cumpar bilete ca sa acopar niste bucati de strada ce nu erau cumprinse in el. Mi-am invatat lectie si, pentru august am optat pentru cea mai simpla varianta posibila.

Haita a aniversat un an de la schimbarea stilului de viata. Adica in urma cu un an am luat doi caini de curte, adulti, si i-am transformat in caini de interior si proiectul a avut succes absolut. Cred ca inca isi amintesc verile cand stateau rasufland din greu sa se racoreasca sub cate un copac pentru ca si-au redus foarte mult iesitul afara. Ies, constata ca e cald si se intorc la locurile lor racoroase.

Creierul mi-l ocup mai nou cu doua cursuri descarcate pe telefonul mobil, pe care le ascult/privesc cat timp astept autobusul si calatoresc cu el. Unul este un APP cu un curs de limba franceza, foarte distractiv, ca un joc. Al doilea se numeste „Becoming a Resilient Person” de pe edx.org .

Pentru suflet mi-am luat cartea „Le vostre zone erronee” de Wayve W. Dyer de la primarie. Adica primaria are un stand de unde poti lua ce carti vrei si unde poti duce ce carti vrei sa dai altora.

Ca si abilitate fizica nou cucerita ma falesc cu faptul ca am invatat sa merg cu bicicleta cu frana la mana nu la pedale.  Dupa o luna de mers cu bicicleta cu frana la mana, ma simt atat de confortabil cu ea ca si cu cealalta pe care o cunosc de-o viata, cu frana la pedale. De unde deduc (iar si iar) exercitiul si experienta sunt cheia micilor mari succese.

 

In August ne vom ocupa de unele documente pentru casa si vom continua sa cumparam cat de putin posibil si sa aducem in casa cat de multe fonduri posibil. Stiu ca pasul acesta este unul din cei mai lungi si mai grei, o tot spune Dave Ramsey si eu il cred pe cuvant. In orice caz, faptul ca deja ne apropiem de sfarsitul lui ma emotioneaza foarte mult.❤

10 thoughts on “In asteptarea lunii august…

    1. Draga Cristina sa stii ca doar pare ca „tragem”🙂 Ne-am obisnuit cu stilul acesta de viata si cu mersul in aceasta directie. De fapt chiar am vorbit zilele trecute despre ce o sa facem dupa plata integrala a masinii si el mi-a spus ca – din partea lui – putem continua sa traim ca pana acuma ca s-a obisnuit🙂 La fel si eu, nu simt sa imi lipseasca ceva sau ca ma lipsesc de ceva, chiar din contra🙂
      Cat despre colaborarea dintre noi da, asa este, fara ea ar fi fost mai greu de atins unele obiective. Am gasit solutia care functioneaza pentru noi, adica toate veniturile se baga in acelasi unic cont bancar la care avem doua carduri. Facem totul cu transparenta absoluta, asltfel incat in orice moment, fiecare dintre noi sa stie exact care ne este situatia financiara exacta. La inceput el a vrut sa „ma lase” sa ma ocup exclusiv eu de acest aspect, am insistat insa sa-l facem proiect comun🙂
      Cunosc cupluri care s-au organizat in alt fel, are fiecare contul lui si intr-un al treilea cont comun depune fiecare partea sa la cheltuielile comune apoi se bucura fiecare de ceea ce le ramane in contul propriu ca bani personali. Cum eu n-am avut multa vreme serviciu nu am fi putut opta pentru varianta asta. Pentru viitor insa nu exclus varianta asta. Deocamdata insa, pentru perioada asta in care ne platim intens datoriile, urmam recomandarea lui Dave Ramsey de a avea un singur cont bancar.🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Rețetă era simpla, calea usturoiul și florile de dovlecel.Folosea ulei de floarea-soarelui. Seamănă cu modul de pregătire din sudul Italiei.Eu am rămas surprinsa de acest fapt când am mâncat aici pizza cu flori de dovlecel, mi-am adus aminte de bunica și de rețetele ei.Ea le manca cu mămăligă.

        Apreciază

Lasă un răspuns

