7 moduri de a ma iubi pe mine insumi (I)

O sa ma intrebati ce-i prostia asta, cum sa te iubesti pe tine hei muiere cand ti-au spus si ti-au tot repetat din frageda pruncie-ncoace ca trebuie iubit APROAPELE: ruda, vecinul, tanti de la piata si apoi urmeaza altii si altii pe lista si, undeva la coada listei, cu capul plecat de modestie esti tu rand la iubit!

Well, cine ne-a povestit lucrurile astea a avut probleme de ADHS sau de altefeluri pentru c-a ajuns cu ochii si cu mintea doar pana la „sa-ti iubesti aproapele“ adica a ajuns la usa dar n-a observat cheia. Care cheie e exact partea a doua a propozitie „CA PE TINE INSUTI!“

20160715_120308

Cu privirea asta de ansamblu devine clar ca pentru a-ti putea iubi parintele, copilul, ruda, vecinul, seful, colegul si pe tanti de la piata, musai musai sa te iubesti pe tine-n primul rand. Si aici nu se discuta si nu e loc de tocmeala. Proiectul este construit pe doua niveluri:

  1. inveti sa te iubesti pe tine insuti
  2. iti iubesti aproapele

Invers nu se poate. 2 fara 1 nu se poate. Musai facut primul nivel si apoi se trece automat la the next level.

Asa ca sa nu aud ca e dovada de narcisism daca te iubesti pe tine insuti. Pentru ca, asa cum am mai spus, nimic nu e nociv in doza justa si orice poate deveni otravitor cand se exagereaza cantitativ. Va amintiti exeplul cu apa? Cand va spuneam ca nu e otravitoare si totusi un englez a murit pentru ca baut apa. A baut multi litri intr-un timp foarte scurt si a murit. La fel si cu iubirea. Nu este otravitoare. In doza justa! Lipsa ei este mortala, excesul ei la fel.

Ok, avem nevoie de motive sau de motivatii pentru a ne putea iubi pe noi insine?

Ce ziceti de asta:

– Cineva a dorit ca eu sa fiu azi pe planeta. Exact aici si acum. Asa ca asta este locul meu pentru ca altfel nu as fi aici! Cineva-ul asta – si stim cu totii ca ma refer la Prezenta-Cea-De-Sus – a considerat ca Universul are nevoie de mine. Ca am ceva de facut, de rezolvat aici, n-am venit sa merg la lucru, sa manc sa beu si-apoi sa mor. Desi nici aia n-ar fi rau ca optiune. Deci daca Cineva a considerat ca tre’ sa fiu pe lume e treaba mea sa scot ce-i mai bun din experienta asta.

Un alt motiv:

  • Nu ura este opusul iubirii ci frica! Pentru a trai o viata fara limitarile impuse de frica, musai musai sa inveti sa te iubesti pe tine insuti ca apoi sa treci sa aplici pe altii ceea ce ai invatat „pe tine insuti“. Sa iubesti oamenii, viata, asa imperfecte si uneori brutale cum sunt.

Pentru azi, m-am gandit la un mod de a ma iubi pe mine insami:

  1. O sa ma gandesc la mine insami ca la cineva pe care il iubesc tare de tot. Cand o sa-mi vina in minte greseli trecute o sa le tratez cu intelegere si compasiune. Orice gand critic la adresa proprie va fi tratat exact asa cum merita: ca un banal gand ce vine si pleaca. Nu-i voi da importanta. Imi voi concentra atentia pe ceea ce inseamna iubire in viata mea, pe partea din mine care genereaza iubire si o amplifica in Universul asta mare. Nu voi accepta nici un cuvant critic din partea mea la adresa mea. EU sunt, asa ca fiecare fiinta de la lumea asta, creatie Divina. M-a facut Dumnezeu. Si cine sunt eu sa critic ce face seful? Imi acord libertatea de a exprima pareri critice la adresa actiunilor mele insa numai si numai cu scopul de a nu le repeta si de a invata din ele. Le voi exprima si le voi lasa sa plece, nu le voi analiza si re-analiza si analiza inc-o data. Scurt si concis. 

La fel voi proceda si cu persoanele din jurul meu care ma vor critica sau mi se vor adresa in moduri neplacute. Le voi spune clar: „Ceea ce spui ma jigneste.” si voi insista sa fiu tratata in mod decent, fara frica de a pierde ceva (locul de munca, atentia cuiva etc). Garantez ca functioneaza, am folosit deja metoda asta, de curand si a dat rezultate uimitoare.

 

Spor la iubit!

 

 

 

 

 

5 thoughts on “7 moduri de a ma iubi pe mine insumi (I)

  1. Cand am vazut poza am zis Cum a ajuns inima facuta de fiica mea pe blogul lui Carmen? Din acelas material acelasi culori🙂 Surpriza sau coincidenta la subiect?

    Apreciază

Lasă un răspuns

