Plan alimentar

Mi-e tot mai greu sa scriu si sa ma tin de planificarea meniului, activitate ce imi este, de fapt, foarte draga si care a rezolvat multe aspecte ale vietii mele care aveau nevoie de solutii: reducerea risipei de alimente si, implicit, bani si atentia acordata sanatatii.

Acuma ca gradina incepe sa produca si o face in mod destul de spontan, nu am cum sa stiu daca fasolea verde va fi buna de cules maine sau poimaine… nici cat de iute or sa creasca dovleceii si de saracii castraveti nici nu indraznesc sa aduc vorba pentru ca-i mananc in faza infantila direct la locul faptei.

20160713_111639

De fiecare data cand un proiect tinde sa ma compleseasca iau masuri asa cum m-a invatat candva… cati ani or fi trecut de atunci?… psiholoaga: il impart in unitati mai mici.

In cazul meniului de vara unitatile mici sunt compuse din cate doua zile la rand. In felul acesta nu risipesc nimic cumparand aiurea sau uitand ce am prin frigider.

In ultimele zile am reciclat o bucata de sunca presata ce voia sa imbatraneasca in frigider. Am tocat o ceapa si am calit-o in ulei impreuna cu sunca presata taiata in bucuri marunte (mi s-au parut mie dar au rezultat mai barosane), la sfarsit am adaugat un dovlecel taiat cuburi si el si l-am lasat doar putin la gatit ca mie-mi place sa-l simt crocant nu mamaligoso-apos.

Separat am facut Spätzle din doua oua, un pic de apa si faina integrala si mi-au rezultat trei portii mari de mancare.

20160711_121134

Painea pentru saptamana asta o am deja, de baut am tot timpul Mazagran in frigider

maza1

fructe am mure si fragute din gradina, gasesc zilnic cateva si le impartim frateste (adica fiecare cat apuca!! hihi).

Dulciuri nu fac pentru ca mancam tot a doua zi inghetata… chiar ar fi cazul sa le reduc!

Pentru azi am ragu cu paste fainoase si pentru maine+poimaine voi face deseara, pe racoare, o oala mare de mazare cu carnati (2 carnati la 6 portii).

Pentru caini am luat ieri carne si oase crude. Ideea de a le da carne si oase crude nu imi apartine, m-am inspirat dupa modelul B.A.R.F. pe care mai trebuie sa-l studiez si aprofundez.

 

One thought on “Plan alimentar

  1. Eu cu gradina verde planuiesc in mare, si mai ales ingredientele de cumparat. In rest, am in casa sa acopar situatiile de criza (cand gradina nu e prietenoasa): oase congelate sa fac o supa pt noi, orez sau linte adica suficient sa ajung pana in urmatorul zeekend sau pana la recolta urmatoare.
    De ex. acum scot cartofi din pamant: ei sunt backup pana rodeste fasolica ( e cu flori)

    Apreciază

Lasă un răspuns

