Organizarea saptamanii atunci cand timpul liber este redus

Am tot zis si-am zis si-oi zice eu ca ceea ce se potriveste unui om nu e neaparat sa i se potriveasca si altuia ci chiar ca trebuie cautate si gasite solutii personalizate pentru fiecare om si fiecare situatie de viata.

Da, exact, pentru fiecare situatie de viata.

Pentru ca omul e acelasi: eu, situatia de viata insa s-a schimbat si, prin faptul ca mi s-a redus drastic timpul liber, unele formule nu ma mai avantajeaza.

Ca de exemplu?

Nu mai am energia si concentrarea necesara sa notez in tabel, de cum ajung acasa, ce am cheltuit si pe ce.

Asa ca se impune cautarea si gasirea unei noi solutii.

Care s-a prezentat sub forma unei idei preluate din ULTIMUL CURS DE FINANTE pe care l-am downloadat pe telefon si l-am ascultat in autobus, 25 m dus si 25 m intors, plus timpul in care astept mijlocul de transport.

Ideea este geniala prin simplitatea ei!

Consta in a lua o foaie de hartie (eu folosesc 1/2 A4) si a o impatura in doua. Apoi iar in doua si a treia oara tot in doua. Cand o despaturam observam ca am obtinut o foaie de hartie impartita in 8 casute. Cate una pentru fiecare zi a saptamanii si ultima, a 8-a, pentru lista de cumparaturi sau de lucruri de facut in saptamana respectiva.

 

20160709_105523Listuta asta este foarte practica. Incape fara probleme in portofel si, impreuna cu un creion sau pixul preferat, vor face MINUNI in viata noastra financiara.

20160709_105625

Pe listuta asta voi nota cat cheltui si cand. Nu mai am mare nevoie sa fac treaba asta din doua motive:

  1. Pentru ca, pe baza experientei din trecut, STIU deja unde-mi merg banii si mi-am format o disciplina din a NU CHELTUI pe lucruri care nu sunt necesare.
  2. Daca incep sa platesc majoritar cu cardul de la banca reusesc apoi sa urmaresc in contul bancar ce si cat am cheltuit.

Totusi, pentru ca obiceiurile bune trebuie tratate cu atentie si dragoste, prefer sa-mi notez fiecare iesire si intrare de fonduri.

Reiau mai serios ora saptamanala dedicata organizarii casei si finantelor. Adica sed o ora pe saptamana, in weekend si fac o schita a:

  • ce vom manca in saptamana urmatoare
  • ce cheltuieli mai deosebite se anunta (de ex. vreo zi de nastere sau innoirea abonamentelor de autobus etc)

 

In cursul aceleiasi ore de organizare domestica, notez in calendarul casei informatiile de pe lista saptamanii incheiate si analizez informatiile, luand masuri. Adica daca in saptamana trecuta am depasit bugetul saptamanal (de EUR 50,00), in saptamana curenta voi incerca sa tai de pe undeva ca sa compensez si sa ies „cu fata curata” la sfarsitul lunii.

 

2 thoughts on “Organizarea saptamanii atunci cand timpul liber este redus

  1. eu in continuare ma duc o data pe sapt. la cumparaturi, cu lista. Asta imi anuleaza sansele unor cumparaturi neprevazute.
    Ce raman insa e lista de ToDo – asa ca ….am o coloana permanent pt asta, si scriu chestiile ce iau mai mult de 2-5 min ( cele rapide le fac IMEDIAT sa scap de ele) si cand le fac, le anulez de pe lista. Cel mai grav este ca se tot adauga si adauga si lista e din ce in ce mai mare atunci cand ajung doar sa dorm acasa….

    Apreciază

    1. eu de doua ori pe luna fac cumparaturi in mod normal. Insa cum iarna nu-i ca vara, anotimpul asta are tentatiile lui… ca de exemplu doua gelaterii in drum spre casa… si glob cu glob patriei snop, 3 euro azi si 4 maine si ma trezesc la sfarsit de luna ca mi s-a topit bugetul de mancare :))

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

