Motivele zilei

Draga Universule,

iti multumesc pentru:

  • Licuricii si liliecii ce imi tin companie seara cand ma intorc de la serviciu si ies cu cainii in curte sa ne jucam
  • Lectiile pe care viata mi le serveste din plin in ultima vreme
  • Parcul in care-mi limpezesc gandurile pentru cateva minute inainte de a intra la serviciu

13419118_10206333947291590_4271211408734098834_n

Daca doriti sa va jucati cu mine, cateva indicatii:

– motivul nu poate avea conotatii negative. Adica daca spun “Azi sunt recunoscatoare ca nu sunt moarta/bolnava etc” nu se accepta. Musai musai imbracat totul in cuvinte pozitive, pline de iubire: “Azi sunt recunoscatoare pentru faptul ca sunt in viata si sunt sanatoasa”.
– motivul musai sa fie in absolut. Adica: “Sunt recunoscatoare ca sunt cat de cat sanatoasa” nu se accepta! Fii explicita: “Sunt recunoscatoare pentru plamanii mei sanatosi”.

 

8 thoughts on “Motivele zilei

    1. In primul rand o sa-ti raspund la celalalt comentariu, de la „Dialoguri”. Am sters tot dialogul pentru ca mi-am dat seama ca… ii judecam pe cei despre care am scris, mai ales alegerile si preferintele lor doar pentru ca, din punctul meu de vedere, sunt exagerate. Insa fiecare isi traieste propria viata si face exact ceea ce i se potriveste stilului de trai asa ca nu am eu ce sa-mi bag nasul…🙂

      Despre lectii: uite, lectiile de viata pentru mine, sunt doua. Prima se numeste „Cum sa am grija de mine in fiecare relatie si in fiecare situatie de viata” si a doua „Cum sa renunt la nevoia de a controla”.

      Stii genul de educatie cand i se spune copilului ca nu e frumos sa contrazica, sa nu pupe pe tanti sau pe nenea, sa nu etc…? Ala ne-a invatat contrariul!🙂
      Si nevoia de a controla situatiile din viata mea este una veche de tot, si uneori zic „Hopala c-am iesit la liman” ca apoi sa-mi dau seama ca nevoia asta are radacini foarte adanci si ascunse in locuri de nebanuit! Cine o are atat de pregnanta ca si in cazul meu, nu reuseste sa conduca masina relaxat tocmai pentru ca nu reuseste sa controleze reactiile si actiunile celorlalti participanti la trafic. De aici mi s-a tras frica de condus, de la nevoia de a-mi tine viata sub control. Sau faptul ca uneori intrerupeam pe cel ce vorbea temandu-ma ca pana ajunge el/ea la sfarsitul frazei eu o sa uit ce aveam de spus… m-am lecuit cand mi-am dat seama ca nu era altceva decat vechea mea prietena – nevoia de control🙂
      Controlul sanatos este cel in care iti controlezi gandurile si emotiile si nu le lasi sa explodeze. Controlul nesanatos este cel in care te comporti in asa fel incat sa il „fortezi” pe celalalt sa se comporte intr-un anumit mod sau spui ceea ce (crezi tu!) ca se asteapta de la tine etc etc.
      Randurile astea sunt pur pareri si experiente personale, nu sunt psiholog, mentionez asta pentru cei ce le citesc si nu stiu cine sunt.
      Pupici❤

      Apreciază

  1. Stiu ca nu esti psiholog, de aia te-am si intrebat :))
    Psihologii stiu ce zic, dar multe ori nu ii inteleg, ori ce spun ei nu mi se potriveste.
    Bun, acum am inteles, nevoia de a controla tot o am si eu. Am realizat asta acum ceva vreme, dar nu mi-am propus sa o anihilez. Trebuia? :))
    O sa meditez la doua chestii pe care le-am aflat de la tine: la motivele zilnice de multumire si la nevoia de control. La prima chestie lucrez de multa vreme, dar anxietatea din ultimul timp ma cam copleseste si inca nu mi-am gasit starea de a vedea si lucrurile bune din jur. Adica … faptul ca m-am trezit dimineata pentru mine nu ar fi un motiv de multumire, desi poate ca ar trebui. O sa ma mai gandesc.
    Iti multumesc pentru ca scrii lucruri atat de interesante.

    Apreciază

  2. Cristina daca imi permiti ti-as recomanda sa o asculti pe youtube pe Niculina Gheorghita ( merci Carmen – de aici am aflat si eu de ea) acum Carmen are de lucru dar cand va fi disponibila tot o sa o punem la treaba sa ne scrie ceva mai detailat pe aceste subiecte „Cum sa am grija de mine in fiecare relatie si in fiecare situatie de viata” si „Cum sa renunt la nevoia de a controla”.
    – banuiesc ca suntem multe interesate de a citi despre aceste subiecte.

    Apreciază

    1. eu m-am „lasat” de Niculina Gheorghita in ultima vreme. Sigur si din cauza de timp limitat si pentru ca am trecut la cartile lui Giorgio Nardone si, nu in ultimul rand, pentru ca am simtit nevoia sa ma distantez de unele idei ale doamnei Gheorghita. Ceea ce nu inseamna ca nu am invatat de la ea si ca nu o apreciez. O apreciez si ii multumesc dar am ajuns la o rascruce la care drumurile noastre se despart. A facut intr-unul din video-urile sale afirmatia conform careia cand barbatul bea e vina femeii ca e prea putin feminina si nu stie sa-si tina energia la un nivel superior. M-a suparat afirmatia ei pentru ca desigur problema este mult mai complexa pentru a o putea reduce la lipsa de feminitate a cuiva si pentru ca ceea ce a afirmat pune sub presiune partenerele sotilor bolnavi de alcoolism, partenere ce traiesc oricum sub un stres si intr-o lupta continua. Apoi sa mai spun ca, personal, nu mi se potriveste stilul aproape obsesiv de a face afirmatiile de N ori pe zi. Eu le fac si apoi le las in pace. Pentru ca nu depinde de numai mine ce se intampla mai departe ci de cel de sus. A scrie/rosti de N ori pe zi afirmatii imi seamna foarte mult cu nevoia de control de care eu vreau sa ma dezbar nu sa ma afund si mai rau.
      Oricum din orice din viata asta, inclusiv de pe blogul asta al meu, luam ceea de ce avem nevoie si restul il lasam im pace.
      Pupici❤

      Apreciază

  3. exact Carmen <3, luam ce e mai bun pentru noi sau ce ne corespunde noua mai bine, multumim si plecam mai departe, si daca ne place mai revenim. Cat despre baut, tatal meu bea la nunti si e drept ca mama detesta lucrul acesta si cum nu stia sa gereze situatia se termina iesirea lor la nunta intr-o catastrofa. In concecinta eu mi-am luat un sot care nu bea ( din cauza tatalui lui _ o alta poveste).

    Apreciază

Lasă un răspuns

