Cum sa fii ok cand lumea e plina de probleme…

Mi-au cazut recent ochii pe un articol ce sustine ca gandirea pozitiva este pentru bogati. Ideea (sau ce am priceput eu) era ca este arogant/inconstient/ridicol sa multumesti celui de sus pentru ce ai (nesimtirea sa ai) cand in lume sunt oameni ce sufera. Ca sigur ca e usor sa te sui la volanul masinii si sa fii recunoscator Universului cand altii nu au nici ce manca si tu te crezi mai „valabil” ca ei…

Cineva m-a intrebat de ce am distribuit acel articol pe pagina Facebook a blogului cand este in absoluta contradictie cu ceea ce scriu eu aici, pe blog.

 

Iata raspunsul meu🙂

 

Draga D.

Articolul respectiv reflecta realitatea dintr-o alta perspectiva decat cea din care privesc eu viata si respect parerea autorului, si il inteleg, pentru ca am gandit exact ca si el in urma cu ceva (muuulta) vreme.

L-am citit si am multumit Universului (sic!) pentru ca mi-a dat minutele de viata, lumina ochilor si ca am invatat sa citesc la scoala.🙂

Nu m-a urnit insa nici o secunda de pe pozitia mea.

De ce?

Pentru ca:

  1. lumea nu este impartita in saraci si bogati
  2. bogatia nu inseamna fericire asa cum lipsa de fonduri nu inseamna nefericire
  3. nu cer nimanui scuze pentru ceea ce am (masina mentionata in articol de ex.)
  4. nu stiu de ce exista suferinta in lume, asta o stie doar CelDeSus. Nu pot sa schimb lumea dar pot sa ma schimb pe mine si sa fac bine acolo unde pot (in jurul meu de exemplu) sperand ca si acolo, in departare, langa cei ce sufera se gaseste cineva care face bine
  5. a gandi pozitiv nu inseamna a pretinde ca ai controlul 100% asupra a ceea ce se intampla in viata ta. A gandi pozitiv inseamna a-ti concentra atentia pe bucatica aia de frumos din fiecare zi, din fiecare om, din fiecare situatie si a multumi pentru ceea ce ai. Si multumitul asta este cel mai dificil exercitiu de modestie.

Cata vreme va fi suferinta si vor fi conflicte in lume, avem doua alternative:

SA COMBATEM CEEA CE ESTE NEGATIV

sau

SA PROMOVAM CEEA CE ESTE POZITIV

Pot sa combat un conflict producand arme mai multe si mai eficiente

sau

pot sa promovez pacea, binele, frumosul, multumirea si intelegerea.

Pot sa arat cu degetul spre o societate bolnava si violenta si sa astept/pretind sa vina altii sa indrepte lucrurile si sa faca curat

sau

pot sa iau matura si sa-mi tin curata partea mea de strada, sa aleg sa vad binele si divinul din oameni si sa-l cinstesc, sa fac bine acolo unde pot, sa-l ridic pe cel cazut sau sa-i tin umbrela cand ploua

Energia curge in directia in care ni se indreapta atentia. Si cata vreme atentia ne este concentrata pe altii, pe ce ar trebui sa faca sau ce nu fac sau fac gresit, riscam sa nu reusim sa avem grija de ceea ce Universul ne scoate in fata.

13344731_10206289090170190_62567688714889036_n

PS Pana la urma am decis sa sterg articolul mentionat de pe pagina de Facebook a blogului pentru ca prezenta fotografia unui om intr-o situatie dificila si nu stiu daca acesta si-a dat acordul de a fi prezentat public in postura respectiva.

One thought on “Cum sa fii ok cand lumea e plina de probleme…

  1. Cunosc oameni foarte saraci fericiti. Sa nu uitam, exista cam 20-30% din oameni pe glob ce nu au curent sau apa curenta (si pt mine asta e saracie) si totusi unii sunt fericiti, cu un zambet si o caldura sufleteasca ce o nu vad des in orasul meu.

    E drept, e usor sa caut fericirea dupa ce am mancat, dormit bine, si am o casa. Din punctul asta de vedere, sunt o bogata.

    Gandirea pozitiva insa face diferenta. Creierul e limitat, daca il incarcam cu lucruri frumoase, cele urate decad.

    Apreciază

Lasă un răspuns

