Dialoguri

El (dr. med. univ.): – „Uite, in materie de imunitate nimic nu e mai bun decat usturoiul crud!…“

Eu: – „Stiu, si asta e singurul meu regret legat de job, ca nu pot sa-mi mai permit sa mananc mujdei de usturoi sau usturoi crud…”

El: -„Il tai in bucati si-l inghiti cu un pic de lapte. Te curata de toate alergiile… Sigur ca trebuie sa-l iei pentru mai multe zile… macar 20…”

Eu: – „Aaaa mersiiii. Si pentru lipsa de vitamina D nu ajunge sa ies la soare? Si lipsa de fier?”

El: – „Daca stai la soare unsa cu crema de protectie solara factor 50, prin aia nu trece nimic. Ii vezi pe cei ce se ung ca-s bronzati dar au lipsa de vitamina D… Si pentru fier: ficatul. Sigur nu cel din magazin plin de antibiotice ca atunci pe-o parte faci bine pe alta rau. Ficatul de animal crescut decent.”

13241276_10206226457524413_4623098770388365170_n

 

 

5 thoughts on “Dialoguri

  1. pt fier, de la Crucea rosie mi-au dat o lista ce continea ficat de vita (cica e cel mai cel), dar si urzici, sfecla rosie, susan etc. Si cica sa nu consumam cu lactate alaturi ci cu vitamina C, astea maresc absorbtia.
    Iar cu usturoiul, tot neamul romanesc il stie. Neam de usturoiatzi :))

    Apreciază

  2. Uite, e a treia zi ca iau 2 catei/zi, cu putin kefir si nu miros a usturoi. Ar fi o tragedie daca as mirosi urat pentru ca lucrez cu publicul. Usturoiul e din cei organic, cumparat de la tanti din Piata Mare din Satu Mare, cea care vinde si boia de ardei productie proprie. Din pacate e ultimul catel, cand il termin trebuie sa vad unde gasesc usturoi decent. Si musai sa-l culvit. De fapt l-am si cultivat dar n-a apucat sa se dezvolte ca l-am mancat in faza de usturoi verde :)). Am mai observat ca, in ciuda intolerantei la lapte, kefirul nu imi da probleme. Am mancat chiar 2 clatite ieri, facute cu lapte si nu mi-au produs neplaceri.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Pentru fier: ficat din surse sigure sau salate de verdețuri cu lămâie sau fasole/linte cu lămâie… Chestia cu vit. C e valabilă pentru asimilarea Fe-lui din surse vegetale. Cel din ficat se absoarbe mai repede.
    Vit. D: expunere la soare în intervalul acela în care cică nu e voie (orele 10 – 14), fără cremă de protecție. Bine nu să faci insolație, parcă 15-20 de min. sunt suficiente. Din câte-mi amintesc.
    Chefirul de obicei e tolerat și de cei cu intoleranță. Pentru că e fermentat. Iustin al meu nu prea mănâncă iaurt, deși când era mai mic mânca cât de cât. Însă apreciază chefirul. Cât mai înțepător/acidulat să fie.
    Usturoiul cică nu-i dovedit științific că ajută la imunitate. Deși ani de zile am crezut la fel. Și există și o grămadă de studii/articole în care e lăudat. Și doctori care-l recomandă. Și totuși…

    Apreciat de 1 persoană

  4. Dovedit-nedovedit, eu una cand ma racesc (rar) simt nevoia sa mananc usturoi. De fiecare data mi se intampla. In rest, mai mananc seara, pana a doua zi cand merg la serviciu mirosul dispare. Am observat ca si cafeaua bauta dupa el atenueaza mirosul.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

