Dialoguri

Eu, catre el, un baiat negricios ce-mi zambeste timid: – „Si pe tine cum te cheama?“

El: – „Mattia!…“

Eu: – „Cati ani ai Mattia?“

Raspunde matusa lui pentru el: – „Implineste zece peste o luna!“

Eu: – „Wow, si ce mare esti, uite esti la fel de inalt ca si mine!!“ (am 1.48 m)

(Stiu cat sunt de fericiti copiii cand aud ca sunt mai inalti decat o persoana adulta)

Ea: – „Sa stiti ca proteinele sunt cheia! Daca v-ar fi dat cand ati fost in crestere multe proteine: carne, lapte, oua, fasole ati fi crescut mult mai mult in inaltime!“

Eu: – „Da, imi amintesc ca pe vremea aceea se punea accent pe vitamine… de fapt inaintea fiecarui inceput de an scolar mama ne dadea cate o tura de vitamine din gama B, injectabil, ce le-am urat din toata inima…“

Ea: – „Da, sunt si ele importante, dar proteinele stau la baza cresterii. Mai tarziu in viata nu mai avem asa de mare nevoie de ele ca in prima faza…“

 

Stiam ca tocmai auzisem parerea unui expert pentru ca era venita in oras cu ocazia unui congres al medicilor. Mai tarziu o caut pe google si aflu ca este doctor in pediatrie.

9 thoughts on “Dialoguri

  1. Interesanta toerie, de aia oi fi si eu mica, ca nu prea imi placea carnea, nici acum nu ma dau in vant, si nici copilului meu nu prea ii place🙂 da’ lasa, sanatosi sa fim, ca nu-i musai sa fim toti mari😛

    Apreciază

  2. uf, fasole mancai pe vremea cresterii de … o uram. Crestea bine in gradina si aveam la bunici cu sacul. Iar de lactate, verisorii ma strigau lapte crud (beam zilnic cate 1-2-3 cani de lapte). Dar ne lipsea diversitatea alimentatiei … si mai ales linistea si echilibrul in casa, si astea imbolnavesc. Iar la boala corpul nu functioneaza corect, oricare ar fi geneticul (parinti inalti etc)

    Apreciază

  3. ok pentru proteine dar banuiesc ca este si o parte din genetica care joaca un rol important. Al meu baiat la 13 ani are 1m70 si pe aici face parte din cei mai inalti are colegi care ii ajung la umar ( ii dau proteine ca face mult sport dar ce e drept si tata si mama sunt inalti)

    Apreciază

  4. Cred ca e pertinenta chestia cu proteinele. Fiica-mea a mancat bine din toate si acum este cat mine la 10 ani in timp ce colegele ei neiubitoare de carne sunt mult mai scunde si mai slabute.

    Apreciază

  5. A, păi toți pediatrii recomandă carne. Că atât știu. :d Eu am 1 m și 55 cm. Și am mâncat carne și lactate de calitate când eram mică. Ioan e amator de carne si a mâncat de la 6 luni. Și chiar mânca mult la o masă, mai mult decât mine :d. Și-i dădeam carne mai des decât acum. Însă e scund pentru vârsta lui. Deși nu-i slab. Iar analizele lui mereu au fost ok, fără anemie, deficiențe nutriționale…
    Iustin însă cu greu s-a atins de carne, doar pentru că am tot insistat… În urmă cu câteva luni avea 85 cm. S-a mirat doctoriță de el, că e înalt pentru vârsta lui… Deși în poze poate nu pare. Acum concluziile le trage fiecare.

    Apreciază

Lasă un răspuns

