Jurnal de gradina si inventarul agricol

Ma tot gandeam ca n-am facut nustiuce prin gradina dar acuma cand ma pun sa le astern pe hartia virtuala imi dau seama ca ba am facut destule!

Am semanat in gradina multe. Pe alocuri nu mai tin minte ce exact, pe alte portiuni imi dau seama dupa frunze. Ce (tin minte ca) am semanat:

  • pastarnac!
  • ridichi rosii si din cele lungi, albe
  • sfecla rosie
  • salata
  • ardei de cateva feluri (din care multe n-o iesit)
  • ardei iute de mai multe feluri care tot asa, n-o iesit
  • dovlecei (nu zucchini ci din cei cu coaja deschisa la culoare) au iesit 2 plante
  • trei feluri de dovleci (n-o iesit nimic)
  • fasole galbena, cam 14 tufe care o iesit foarte faine si, intre-o noapte mai umeda o disparut de pe fata pamantului de parca nici nu ar fi fost!!! mi-au ramas 3 tufe asa, de amintire!

Ce plante am cumparat?

  • rosii de cateva feluri. Se vindeau in grupuri de cate sase si am facut jumi-juma cu altcineva
  • castraveti 8 plante
  • zucchini – 1 planta
  • capsuni – 1 planta
  • fragute – 1 planta
  • ierburi aromatice 2 (isop si inca ceva ce nu stiu cum se numeste pe romaneste)

Castravetii i-am cazat pe un suport facut dintr-o poarta veche.

13174208_10206156214688386_1131476761654903637_n

M-as mai lauda cu niste plante ce au iesit o mandrete, intr-o jardiniera si imi amintesc ca le-am semanat dar am uitat complet ce anume sunt, dupa frunze habar n-am asa ca trebuie sa astept sa faca flori sau fructe ca sa vad despre ce este vorba…

La capitolul pomi fructiferi stam bine de tot, mai am de adus un cires american de la fostul apartament si sa-mi procur de undeva o radacina de jujube.

Inventarul complet azi, 18.05.2016 arata asa:

a) rodesc deja:

  • 2 pruni normali
  • 1 prun batran de tot care face prune mari si albe
  • 2 meri de soiuri diferite
  • 2 peri de soiuri diferite
  • 1 cais
  • 1 kaki
  • 2 aluni
  • 1 pom de chitra
  • 1 mandarin

b) inca foarte tineri, estimez rodul pentru anul urmator:

  • 4 smochini (am primit multi smochini si i-am impartit, ne-am ramas 4 din care insa vrem sa pastram doar 1, maximum 2 asa ca daca va trebuie smochini poftiti la ei, gratis, sunt din cei ce fac fructe de culoare albastru-inchis, foarte mari)
  • 1 visin (e pispirel, are vreo max. 20 de cm deci cred ca vor mai trece cativa ani pana a face roade)
  • 1 pom ce face rodii
  • 1 cornitz

c) semanat si inca ne-nascut:

  • 1 (niciunul sau poate chiar mai multi) nuci

d) de sacrificat:

  • 1 nectarin foarte bolnav
  • 2 copaci de ceva ce nustiuceeste

Din natura (drumuri & santuri) voi putea sa ma aprovizionez cu corcoduse si dude.

Si la capitolul tufe situatia este buna:

  • 1 tufa coacaze alba
  • 1 tufa coacaze rosie
  • 2 tufe coacaze negre
  • 2 tufe agrise
  • 2 tufe de zmeura (inca foarte verde si, la nici jumatate de metru de tufele mele, ale vecinilor sunt deja mari si coapte deci nu numai iarba lor este mai verde hehe)
  • 1 (sau doua?) tufe de mure

In natura am acces la: mure salbatica si fructe de soc

Ierburi aromatice/plante medicinale:

  • tarhon
  • salvie
  • rozmarin
  • circa 7-8 feluri de menta
  • roinita
  • leustean
  • telina
  • patrunjel
  • busuioc normal
  • busuioc grecesc (cu frunze marunte si foarte aromate)
  • cimbrisor
  • marar (plantute extrem de firave, sper sa traiasca)
  • fenicul salbatic
  • negrilica

20160518_102556

  • lavanda (2 tufe)
  • galbenele
  • isop
  • lemnul maicii domnului (santolina chamaecyparissus )
  • verbena

Din natura ma pot aproviziona cu:

  • coada soricelului
  • urzici
  • trifoi rosu

Alte plante:

  • topinambur (am semanat mai multi bulbi, mi-au iesit numai 2 plante pana acuma)
  • sempervivum (deosebit de decorative si cu aceleasi proprietati ca si ale aloei vera)
  • macris (desi nu l-am fertilizat cu nimic a facut frunze de dimensiuni impresionante!)
  • hrean
  • 4 tufe trandafiri rosii
  • 2 tufe trandafiri roz

20160518_100946

  • condurasi
  • crini
  • 1 cactus care face fructe

Ne-comestibile:

  • diverse plante suculente, in ghivece
  • flori degetar (extrem de otravitoare)
  • lacrimioare
  • lalele, zambile si etc
  • irisi galbeni salbatici
  • 1 tufa de iasomie
  • 1 tufa de gutui salbatic

Marele eveniment de fapt consta in dotarea cu un tractoras la mana a doua (sau a cincisprezecea!) care e de aranjat insa functioneaza fara nici un fel de probleme. Deocamdata nu face mare lucru decat galagie cat incape si merge de ici colo dar urmeaza sa-i atasam in viitor, cand ne va permite bugetul, diverse utilaje pentru arat, taiat lemne etc.

13239449_10206175009758251_5062091232196027023_n

Planuri mari nu mai avem in ceea ce priveste gradina. O sa ne straduim sa mentinem in viata ceea ce avem si sa le facem sa si produca.

 

 

10 thoughts on “Jurnal de gradina si inventarul agricol

    1. M-ai facut sa zambesc cu „peste gard”🙂 De fapt avem niste vecini cu care ne strigam peste gard, ne dam una-alta peste gard, povestim peste gard si barbatii chiar beau cate un pahar de vin tot asa, peste gard🙂
      Cu drag ti-as da un smochin peste gard, sa stii❤

      Apreciat de 1 persoană

      1. Vecinii bunicilor mei au gemeni, care striga la gard ,, Ioana, e gata praji?” . La 5 ani asa se intind atat de tare incat ajung in partea de sus a gardului sa isi ia prajitura :)). Am obserrvat ceva, prajitura dusa pe poarta nu e asa buna :)).
        Imi plac zonele in care vecini sunt o comunitate.
        Te imbratisez

        Apreciază

    1. Multumesc frumos.
      Prunul batran am vazut ca se descurca bine si fara sa ii fac ceva, i-a mai supravietuit un singur ram dar anul trecut a fost plin de prune, anul asta plin de flori… e vorba de un soi de prune pe care in zona in care m-am nascut le numeam „ringlote”.

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

