Un avantaj mai putin evident al eliminarii datoriilor

Nu stiu altii cum sunt dar eu am avut si continui sa am relatii foarte interesante cu bancile. Sigur ca imi lipseste educatia in acest sens – am avut primul cont bancar la varsta de aproape 30 de ani si am invatat sa-l gestionez si sa ma relationez cu angajatii bancii „din auzite”.

Cert este ca angajatii bancii nu sunt prietenii nostri chiar daca se comporta de parca ar fi. Si si mai cert este ca trebuie sa avem ochii si urechile in patru de cate ori ne aflam fata in fata cu vreun reprezentant al bancii, sa ne stim drepturile si sa stim cum sa le protejam.

Momentan sunt la faza de insistente ca sa obtin ceea ce banca mi-a luat din cauza unor erori comise de ei si pe care apoi au incercat sa ni le prezinte de parca am fi fost noi cei care am gresit. Nu este asa. Am insistat cu informatiile in mana si ni s-a promis ca se va rezolva, asteptam si insistam si nu pot decat sa ma bucur o data in plus de ziua in care ne vom elimina datoriile pentru ca asta va simplifica mult de tot relatia cu banca si imi va reduce considerabil nivelul de stres.

Pana atunci:

Tot inainte vrednici pionieri!

 

7 gânduri despre ”Un avantaj mai putin evident al eliminarii datoriilor

  1. o femeie zice:

    Nici eu nu sunt simt prietenia bancilor. Prefer eu sa imi pazesc banii decat sa plang unde s-or fi dus???

    Acum 8 ani am avut primul cont homebanking. La o verificare in joaca am descoperit ca aveam 2 tranzactii cu aceeasi suma la diferenta de 2 secunde (imposibil de facut 2 cumparaturi de 92.17 lei: de platit cu card, bagat pin, asteptat tranzactie de efectuat, printat bon etc etc.). Am fost la banca cu print-ul in mana, le explic de diferenta de 2 secunde, si mi-au blocat una din tranzactii si returnat banii (dupa 2 luni)!.
    Dupa aceea avui o alta idee nastrusnica: sa vad cate comisioane platesc bancii anual. 200 lei!! atat platii in anul 2008! si cu un studiu minor (eliminat scos de la alt bancomat, de interogat sold, facut unele plati in avans pe 2-4 luni pt a nu plati comision bancar lunar de tranzactie etc) si anul urmator platii sub 100 lei taxe bancare…

    Asa ca e musai de studiat si analizat ce ofera banca 😉 pentru ca deseori ofera ce vrea, nu ce vrem.

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      In cazul nostru nu este problema de studiat, am facut absolut totul cum scrie la carte insa un angajat al bancii nu si-a facut treaba, un altul apoi ne-a consiliat prost si a incercat sa dea vina pe noi si atunci sigur ca am cerut sa vorbesc cu directoarea si de doua luni sunt si eu la capitolul insistente ca sa mi se returneze niste bani luati pe nedrept si mi se promite si apoi iar intervine ceva sau sa imbolnaveste careva sau a omis sa semneze sau altele asemenea… si tot asa…

      Apreciază

  2. maria zice:

    Asa este, angajatii bancii nu sunt prietenii nostri.
    Iti inteleg foarte bine sentimentul si-ti doresc sa scapi de acest stres cat mai curand!

    Cu mai multi ani in urma am facut un cont la o banca, amagiti de un angajat (care ne era si cunostinta) si care ne-a prezentat doar aspectele pozitive ale ofertei, dobanda mare etc. N-am citit tot documentul pe care l-am semnat si atunci cand am vrut sa scoatem toti banii pentru ca aveam nevoie de ei … am aflat ca nu se poate, era un termen-limita pana la care nu puteam face asta. Si asa am pierdut in jur de 1500 de lei (care acum vreo 8 ani reprezentau mai mult decat reprezinta astazi). Am inchis pe loc contul pentru ca am dorit sa scapam chiar atunci de banca respectiva. Ne-am asumat pierderea si-am refuzat orice alta oferta cu care a sarit un alt angajat al bancii (pentru ca sa fie pierderea mai mica).
    A fost in intregime vina noastra pentru ca: n-am citit tot, am avut incredere si am vrut sa ne marim veniturile fara sa muncim.

    De atunci, cunoscandu-ma pe mine (nu mi-a placut niciodata sa am de a face cu termeni bancari si economici – ma fac sa ametesc pana si cuvintele „sold” si „debit” cand le vad in contul in care mi se vireaza salariul), am evitat bancile cat s-a putut.
    Am incredere doar in cumnata mea care lucreaza la (o alta) banca. Daca am nevoie neaparat de ceva de la banca … merg la ea pentru ca stiu sigur ca ea nu ma pacaleste. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. o femeie zice:

    Inca o remarca: la fel sunt atenta la toate contractele. Sigur ati patit macar o data si voi ca mine: m-am trezit cu o taxa de servicii in plus pe factura de cablu(3-5 lei, ok) , sau niste extra optiuni in plus necerute pe factura de mobil, sau o marire a abonamentului ilegala etc. Pe mine ma afecteaza insecuritatile astea …

    Apreciază

Lasă un comentariu