Lili creaza: Muffins cu morcovi

450 gr morcovi
75 g unt
1 portocala netrata
6 oua
200 gr zahar
150 gr faina
1 pachetel praf de copt
300 gr alune macinate
200 gr zahar pudra
Se unge o forma cu unt (de muffins sau de care aveti) .Eu am o forma de muffins XL si nu mai vreau sa o schimb cu forma de muffins de 12 bucati. Daca aveti vreodata dorinta sa va cumparati una pot sa o va recomand .Eu o am de aici :
Forma mea am uns-o doar cu unt nu a fost nevoie sa o tapetez cu faina.Din reteta de mai sus am umplut pe trei sferturi toate cele sase muffins ca sa aiba loc sa si creasca.
Morcovii se curata si se dau pe razatoarea fina. Untul se topeste si se lasa putin  la racit .
Alunele sau nucile se macina daca nu le-ati cumparat deja macinate.
Portocala se spala si se rade coaja, sucul se pastreaza.
Ouale se separa , albusul se bate cu zaharul. Se adauga galbenusurile si untul.
Separat se amesteca intr-un castron faina, praful de copt, alunele si coaja de portocala. Amestecul acesta impreuna cu morcovii se adauga la albusul batut.Nu amestecati decat e necesar sa obtineti o masa omogena. Amestecatul prea mult va face ca albusul sa se lase in jos si prajitura va pierde din pufosenie.
In cuptorul preincalzit la 180 °C se coc cam 45 minute. Timpul de coacere depinde de la cuptor la cuptor. Faceti proba dupa juma de ora cu un betisor.
Se scoate forma din cuptor si se lasa complet la racit inainte de a rasturna si scoate  fiecare tortulet.
Daca folositi alta forma asteptati tot asa pana se raceste.
Decorati cu zahar pudra amestecat cu sucul de la portocala.
11149105_10205926757032088_900774058880294559_n
Reteta o am de pe klitzekleinesblog.de numai ca eu am adaptat-o ca sa imi iasa pentru o portie intreaga . Am lasat deoparte fulgii de cocos .
Iese o prajitura fantastic de gustoasa si pufoasa care si a doua zi tot asa este ca si proaspata. Si probabil si a treia zi daca ar mai fi o urma de firmitura.

Lasă un răspuns

