Sparanghel cu sunca, la tigaie

E o inventie personala. Nu stiu daca e pe toate gusturile dar eu asa l-am invatat pe badea meu sa mananca sparanghelul, pe care nu putea sa-l vada nici de la distanta. Acuma ca s-o invatat cu el ii place si-l mananca in toate formele.

Ingredientele sunt doua:

  • sunculita afumata slab sau pe masura gusturilor
  • sparanghel

Cantitatile si proportiile sunt de stabilit in functie de preferinte. La inceput ceva mai multa sunculita si apoi, pe masura ce sparanghelul este acceptat, o reducem cantitativ. Am mai povestit aici, pe blog, despre cum am reusit sa imbunatatesc alimentatia familiei mele cu ajutorul unor alimente mai putin sanatoase, gen mezeluri si cartofi, in cantitati foarte foarte reduse. Reteta asta functioneaza dupa acelasi principiu.

Modus operandi:

Calesc sunculita taiata marunt in tigaie. Curat coaja de pe partea inferioara a sparanghelului, cea de catre radacina si il tai in bucati. Cand sunculita este calita (adica nici cruda nici arsa) adaug sparanghelul si pun capacul. Il las in pace si, din cand in cand, invart in tigaie. Il gust ca sa stiu daca e gata. Mie legumele nu-mi plac foarte foarte gatite asa ca exact la 3,5 secunde dupa ce sparanghelul a trecut de punctul „al dente” (hehehe, ati crezut ca e o reteta usoara??!?) opresc focul si pun pe farfurii.

Nu pun sare pentru ca sunculita e sarata. Nu adaug nici un fel de condiment sau ierburi, noi il mancam asa cum este! C-o supa sau ciorba de legume inainte si o salata mare dupa.

V-as zice ca se face rapid dar adevarul este ca trebuie curatat bucata cu bucata. Insa dupa ce e curatat nu mai ai mare treaba cu el.

Pofta buna!

20160322_115817

PS Sparanghelul mi l-a daruit prietena mea L cu care am copilarit. La ea si la copilaria noastra m-am gandit in timp ce l-am curatat, gatit si mancat❤ Multumesc draga mea!❤

Lasă un răspuns

