Jurnal de gradina – martie, pe la mijloc

Zilele astea am aranjat gradinuta din fata casei. A venit o cunostinta sa-i dau niste lacrimioare cu radacina, i-am dat si o tufa ce o pusesem de-oparte pentru ea, la cererea ei, bineinteles. Am mai incaltat-o c-o tufa de trandafiri pe care eu nu o vreau pentru ca e dintr-un soi ce fuge si are nevoie de multe ingrijiri.

Am mai scris c-am taiat niste copaci batrani si bolnavi, plus o tuga super mare de bambusi, sambata a venit cineva cu un excavator si a scos radacinile. Acuma trebuie sa aruncam ce-i de aruncat si sa chemam pe altcineva sa are. Pana acuma am cheltuit EUR 300,00 cu gradina si ma grabesc s-o fac sa produca, sa pot amortiza investitia cat mai degraba. Oricum anul trecut nu am cumparat fructe pentru ca livada ne-a dat caise, pere, mere si prune din belsug atat pentru noi cat si pentru prietenii si cunostintele ce au trecut pe la noi.

In gradinuta din fata casei am completat randul de tufe de pe langa gard, acuma avem asa: zmeura, mure, 2 tufe de agrise (le iubesc!!), doua tufe de coacaze neagra si 1 de coacaze rosie.  Am lasat loc pentru doua tufe de afine si, chiar spre geamul de la bucatarie, am incheiat cu doua tufe de lavanda.

Investitia a fost minima, am cumparat doar 3 tufe, restul le aveam deja.

Am rugat pe cineva sa imi pastreze doi puieti de rodie.

Ca si recolta pot mentiona niste ceapa si usturoi verde pe care le mananc aproape zilnic, adaugate in salate.

4 thoughts on “Jurnal de gradina – martie, pe la mijloc

  1. Felicitari pentru gradina! Resturile poti sa incerci sa le pui la compost (sau cand faci un gratar le arzi) – cenusa de lemn e foarte buna in gradinarit.
    Cu zmeura si murele sa ai grija ca si astea se intind.
    Pt afine am impresia ca e nevoie de sol acid.

    Apreciază

    1. Pentru a pune ceva la compost trebuie macinat (exista o masina speciala pt asta) sau taiat in bucatele foarte mici, altfel stai si astepti o vesnicie ca sa se descompuna. Despre ars la gratar nu stiu ce sa zic, radacinile sunt pline de pamant si nu stiu cum s-ar comporta. Cu zmeura abia astept sa ma invadeze, la fel si murele🙂
      O sa ma interesez cu afinele, si ma tenteaza foarte mult si gandul unui tufis de Jostaberry🙂

      Apreciază

  2. Ce vreme faina aveti! La noi e destul de frig, de vreo doua saptamani fie ploua fie e foarte innorat. Abia astept sa pregatesc si eu gradina de zarzavaturi. Sunt aproape gata cu cea de flori, insa mai am cateva lazi cu bulbi in beci care asteapta vreme mai buna. Spor la lucru, draga Carmen!

    Apreciază

    1. Marilena eu bulbii ce ii aveam la fosta casa i-am daruit, am constatat insa anul asta ca am mostenit foarte multi cumparand casa… chiar m-a batut un gand sa ii scot pe toti cand se termina sezonul de inflorire, sa-i las sa se usuce si sa-i plantez mai ordonati la anul viitor. Apoi am renuntat, am zis ca simplific lucrurile si las gradinutei caracterul ei, am mai pus eu cate-o samanta de galbenele si niste menta printre ele si cam atat. Asta de o parte unde-s florile. De cealalta, unde e gardul, am avut de luptat c-un munte de iedera. Era asa de crescuta incat nici nu am stiut ca avem robinet si o chiuveta de beton sub ea :)) Acuma ca e rezolvata am inlocuit-o cu tufele mele, mai trebuie sa vad daca s-or intelege cu crinii portocalii ce cresc in fata lor, i-am redus anul trecut dar cred ca s.au inmultit asa de tare ca sa-mi faca mie-n ciuda :))
      Spor la lucru si tie🙂❤

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

