Rahat!

Daca aveti stomacul gingas va rog sa nu cititi randurile de mai jos.

pentru ca da, despre asta scriu azi. Despre rahati! Avand doi caini, rahatul face parte din viata noastra de zi cu zi.

De exemplu cand mergem la plimbare (incercam sa) nu uitam sa luam pungi cu noi. In caz ca ne scapa sa avem pungi la indemana sa strangem scaparea. Eu pungile nu le cumpar. Pentru scaparile cainelui mic folosesc manusile de plastic ce se folosesc atunci cand alegem fructele si legumele la magazin. Nu le arunc, le bag in buzunar. Pentru Sally folosesc pungi diverse, in general re-re-refolosite.

In curtea proprie ati putea crede ca e liber la rahatit. Well, este. Dar musai si sa strangem, din doua motive:

  1. sa nu calcam in ei si sa-i ducem pe pantofi, in casa
  2. sa nu miroase urat

Desigur ca vorbim despre materie organica, biodegradabila si tot tacamul. Totusi rahatelile cainilor nu au voie sa aterizeze la compost.  O cunostinta de-a mea a sapat o groapa in spatele unei tufe de trandafiri si acolo arunca materia cu pricina. Inutil sa va spun ce trandafiri frumosi face tufa respectiva…

Eu in schimb arunc totul la gunoiul nediferentiat. Ceea ce, din punct de vedere ecologic nu este ok dar, pana la gasirea unei alte formule care sa mi se potriveasca, este solutia ideala. Pe moment.

O data pe zi ies in gradina din fata casei si ma inarmez cu un faras vechi, o grebluta, insfac una din pungile ce le inghesui periodic in spatele burlanului de scurgere al apei de ploaie si inspectez iarba. Comoara stransa in punga o duc imediat la gunoiul aflat la cativa metri de poarta casei.

Baia de serviciu nu este conectata la canalizare ci dispune de fosa septica. Trebuie sa ma interesez daca ma pot debarasa de rahatii de caine aruncandu-i in ea.

Sunt curioasa voi, cei ce aveti caine si stati la casa, cum procedati?

9 thoughts on “Rahat!

  1. Si noi tot la gunoi aruncam mizeria din curtea cainelui. Catelul nostru nu are voie prea des in gradina deoarece iubeste mult florile si le face praf cu o precizie de numa’. Dar sta liber in curtea lui si fireste, acolo face si nevoile. Am avut un ciobanesc acum cativa ani care isi stabilise un loc anume si numai acolo facea necesitatile. Un caine foarte destept, niciodata nu facea mizerie in locul unde manca sau dormea.

    Apreciază

    1. si ale mele fac imprastiat, care pe unde. Lia, cea mica, face treaba mare de cate ori iesim la plimbare, am observat ca intersectiile o stimuleaza cel mai tare asa ca incerc sa fiu eu mai rapida decat ea si sa ajung de partea cealalta inainte sa se puna in pozitie :))

      Apreciază

  2. 1, se strang productiile cu o grebluta si un faras cu maner, se depoziteaza intr-o galeata cu capac si, cand se umple, se face o groapa sub nuc si se acopera.
    2, toamna tarziu, productiile stranse se pun pe marginea gardului proprietatii – stam langa padure si asta echivaleaza cu marcarea teritoriului, nu mai vin vulpi, caini vagabonzi, cica nici dihori.
    3, cand e supraproductie mare, dejectiile sunt puse in saci de rafie si apoi in pubela – e materie biodegaradabila care nu merge la compostul nostru, dar gropile de gunoi o pun alaturi de resturile vegetale. (una lume pe net spune ca merge sa punem si la compost, dar nu in cantitate mare, eu n-am pus)

    Apreciază

    1. eu is slaba de inger la capitolul asta si de aceea nu las sa se adune nimic, in fiecare zi strang si atunci in cateva secunde am gatat. E faina metoda ta si o sa vad daca reusesc sa-l conving pe tovarasul de viata sa se ocupe el de asta. Eu sigur nu-s in stare. Cand am avut bebelusa unei prietene la mine si a venit vremea de schimbat scutecul mi-am pus masca…😦

      Apreciază

  3. Nu inteleg de ce alte rahaturi sunt bune,iar cel de caine nu este bun pentru compost.
    Am o cunostiinta care strange dupa catei si il pune la trandafiri si alte flori ce are prin gradina,imi spunea ca mai ales trandafirilor le merge grozav.
    Eu am 5 catei ,ii las prin gradina,din cauza lor am si delimitat parcelele,iar acum stiu sa alerge pe poteci,iar rahaturile lor ingrasa gradina.
    La compost arunc tot ce este biodegradabil,inclusiv rahat,par de la catei.
    Zici ca ai fosa septica,dupa un timp poti scoate grosiera si sa o pui la compostare.
    Noi la casa de la tara vrem sa facem baia cu toaleta compostabila,iar in fosa care am facut-o adun doar apa de la baie si cea de la ploi/zapada,apoi o scot cu un motoras si ud gradina.
    Urina umana o adun si o pun la plante,le place teribil,doar trebuie sa te obisnuiesti cu ideea.
    Avem multe idei preconcepute,asa cum aud pe majoritatea ca doamne fereste sa manance ei buruienile comestibile care le dau la animale,asa este si cu rahaturile de tot felul.
    Numai bine!

    Apreciază

  4. N-am zis ca nu e bun rahatelul de catelas, sunt insa prea putin informata asa ca merg dupa ureche (hihi), am auzit sau citit candva ca nu e voie in composterul nostru si nu il pun insa mai mult din motive de miros. Eu in composter pun numai materie organica vegetala, cea animala/umana miroase urat cand se descompune si atrage muste si rozatoare.

    Apreciază

    1. Este normal,doar ca ai luat-o invers,totul ajunge un rahat.
      La compost poti pune orice biodegradabil,cu cat este mai variat cu atat este mai bun.
      Ca sa se descompuna mai repede si sa fie bun,musai pune si resturi animale,rahati,gainat,balegar,daca vrei sa nu miroasa acoperi cu resturi vegetale,rumegus,cartoane,zdrente,frunze ,paie.
      Eu la toaleta compostabila folosesc rumegus,nu miroase ,asa si la gramada compostabila.
      Eu ii rog pe vecinii de la tara sa imi arunce in gradina in locurile amenajate ,resturile lor vegetale din gradina,din gospodarie,gainatul de la pasari,balegarul amestecat cu coceni si paie,ei nu le folosesc si le arunca la tomberon,ori devale la rau.
      Poti duce la compost tot ce ai lucruri din bumbac,lana.
      Toamna ii rog pe vecini sa nu mai dea foc la frunze si ma duc le adun in saci si le imprastii prin gradina,pun peste plantele perene,la compost.
      Cu cat sunt mai amestecate cu atat se descompun mai repede,ramelor in special le place diversifitatea.
      La fermele de rame care produc humus se dau si resturi animale de la abator,pe langa rahatii de animale.
      Numai bine!

      Apreciază

Lasă un răspuns

