Orez cu caracatita

Cu ceva ani in urma am mancat in Portugalia un fel de mancare traditional ce se chema Arroz de Polvo. Am constatat ca exista mai multe retete si, dupa ce am studiat cateva, am creat si eu propria mea varianta pe baza a… ceea ce am la indemana.

Asa ca am pus la fiert ierburi aromatice proaspete: 2 foi de dafin, cateva frunze de fenicul salbatic, cateva frunze de menta, un buchetel de frunze de morvoci si un lastar de tarhon. Am adaugat o jumatate de ceapa si mustatile unui fenicul din care facusem salata in zilele precedente. Am adaugat o mandarina taiata in bucati, 2 cuisoare, sare, piper, ardei iute si circa o jumatate de kilogram de caracatita. Cand a inceput sa fiarba i-am cules spuma ca la supa si cand furculita a strapuns fara probleme caracatita am oprit focul si am scos-o din supa. Am taiat-o in bucati si am pus-o la o parte.

Separat, intr-o oala, am pus doua linguri de ulei si am calit in el 3 morcovi si 2 cepe, toate taiate marunt. Cand ceapa a devenit sticloasa am adaugat 2 catei tocati de usturoi, 1 lingura de concentrat de rosii si un buchetel de lastari de gusa-porumbelului oferiti de gradina. Daca as fi avut urzici le-as fi adaugat pe ele🙂 Am adaugat 1 cana si jumatate (1 cana are capacitatea de 200 ml) de orez basmati si l-am calit si pe el apoi am acoperit totul cu supa de caracatita, am pus capacul si l-am lasat la fiarba.

Trebuie sa rezulte un orez mai lichid decat cel pe care il stim noi. Pentru un plus de sanatate am adaugat si un varf de cutit de curcuma. La sfarsit am adaugat bucatelele de caracatita.

20160304_172216

Au rezultat 4 portii si niste supa de caracatita pentru zilele urmatoare❤

Lasă un răspuns

