Kartoffelpuffer cu ou ochi si dulceata de ardei iuti

O cina foarte gustoasa si ieftina. Despre cum se fac chiftelele de cartofi a scris Simona AICI. Eu am procedat putin altfel. Foarte putin. Adica am ramas la formula in care sotul razuieste totul, insa, pentru ca a fost cuminte, a avut voie sa foloseasca robotul❤

Ce am pus eu in aluatul de chiftele: cartofi cruzi razuiti (nu i-am stors deloc), morcovi cruzi razuiti, frunze de telina ca aveam o gramada in frigider, 2 catei de usturoi, o bucatica de ghimbir crud razuit si el, o ceapa, sare, piper, praf de ardei iute, cimbru uscat, 2 oua, 2 linguri de pesmet si fulgi de ovaz destui pentru a lega putin totul. Am luat cu lingura mare portii pe care le-am prajit in foarte putin ulei. Le-am scos intr-o sita ca sa se poata scurge uleiul. Apoi le-am acompaniat cu cate-un ou ochi si o lingurita de dulceata de ardei iuti facuta de matusa mea.

S-au potrivit toate foarte bine, dulceata a facut bis de mai multe ori.

La cantitate m-am pacalit si asa ca m-am ales cu Pufferi si pe maine, nu-i bai, o sa-i mancam cu drag. De fapt cred ca subconstientul meu m-a facut sa tot curat cartofi in ideea ca nu sunt amatoare de stat in fata tigaii si pus cu lingura si prajit si sucit pe toate partile… asa ca atunci cand ii fac ii fac si-i mananc si maine fara sa umplu casa de miros de prajeala hihi.

20160303_174230

I-am prajit cu fereastra deschisa ceea ce a facut ca vecinul sa-mi vina pana la geam:

„- Ce faci Diana, mamaliga?”

Pentru el sunt mereu Diana si indiferent ce-as gati el crede ca fac mamaliga.🙂

 

10 thoughts on “Kartoffelpuffer cu ou ochi si dulceata de ardei iuti

  1. Sper ca i-ai dat si vecinului sa guste, ca-i ploua in gura sigur! Dar de unde stie el de mamaliga?

    La mine acasa mama facea ceva similar, dar numai din cartofi, putina branza, ou, faina si lapte cat sa se lege si-i denumea tocinei. Se mancau cu smantana deasupra si eu puneam si zahar peste ei. Un deliciu, dar e greu sa cureti cartofii, sa-i dai pe razatoare, sa-i scurgi de zeama, sa-i prajesti … Numai mama are rabdare sa-i faca.

    Apreciază

    1. Nu i-am dat pentru ca sigur n-ar fi gustat nimic la ora aia, italienii, mai ales cei in varsta, au orare penibil de exacte de masa. Noi in schimb mancam deja pe la 5 sau 6 dupa amiaza ca sa ne iasa la calcul orele de post🙂

      Apreciază

    2. italienii consuma multa polenta. Mamaligari si ei🙂 – am gasit niste retete cu poze foarte apetisante, mamaliga la ei continand si lactate, sau plante.

      Apreciază

  2. Si eu fac chiftele de cartofi, răzui ce se pretează prin răzatoare că nu am robot de bucătarie şi usturoiul îl pisez într-un castronel ca n-am aparat special iar in compozitie pun la fel ca tine pesmet ca leaga bine compozitia şi le dă gust bun !
    Sigur, sunt mai gustoase prajite, şi eu fac/prăjesc mai multe o dată, îmi plac si reci.

    Apreciază

Lasă un răspuns

