Crap cu legume la cuptor

Simo gateste❤

„Nu stiu cum e in alte familii, dar eu am o gramada de matusi ! Una mai faina ca si alta.

Sotul meu a tras dupa multi ani o concluzie referitoare la matusile din Romania (sau cel putin la cele din familia mea). Matusile „romanesti“ sunt a doua, a treia samd…… mama pentru nepotii si nepoatele lor. Au tot timpul grija ca odraslele sa primeasca de mancare cand vin in vizita. Le fac cadouri frumoase si mai ales au grija sa primeasca de mancare. Stiu ca ma repet, dar asa sunt matusile.

Si pentru ca eu am matusi care locuiesc langa Dunare, am primit via mama un ditamai animalu´de peste. Avea vreo 5 kile pe putin, un crap mare si gras care mi-a dat batai de cap. Eu nu mananc peste, ma omoara mirosul de peste, dar pentru sotul meu (Ok- si pentru soacra-mea) gatesc peste.

Asa ca, vineri am scos animalu´din congelator si am decretat ca daca vor peste la pranz, nu au decat sa il curete, s ail scape de cap si de restul ma ocup eu. Zis si facut…sambata era pestele gata de gatit. Uppssss. Cum naiba fac un peste de 5 kile????

1. Am pus mana pe telefon si am sunat o matusa. Nu mi-a raspuns (o iert).

2. Am sunat la mama! Da-mi numarul de telefon de la Tanti Ani ( desi nu imi e matusa de adevarat, intra in categoria „matusa preferata“.

3. Tanti Ani – mi-a trimis mama pestele de la dumneavoastra – cum il gatesc? Tanti Ani, care are o rabdare de inger, mi-a explicat cel putin 3 feluri in care sa gatesc animalu´!

4. M-a sunat Uina (matusa care nu raspunsese la telefon) si mi-a explicat si ea cum face pestele. Ce am facut eu: am curatat 4 cepe si le-am taiat, am luat 2 ardei si vreo 3 morcovi si le-am aplicat acelasi tratament. Am pus totul in tava cu ulei de masline. Am luat o lamaie si niste patrunjel si am umplut burta pestelui. Am pus condimente pentru peste peste animalul uns cu ulei de masline si l-am pus in tava. Am pus niste folie de aluminiu deasupra si l-am bagat la caldurica. Intre timp am curatat niste usturoi (tot din Romania) si l-am dat prin presa cu niste patrunjel. Am pus smantana , sare si piper, am amestecat si gata mujdeiul Animalu´a stat aproape o ora jumate in cuptor, la un momentdat am dat folie jos. 2 zile s-a mancat peste la noi. OK, recunosc eu am mancat sambata burek si duminica risotto cu sparanghel La mine cam toate retele au o poveste. Pestele e povestea matusilor pe care eu le iubesc tare de tot si le multumesc ca se gandesc la mine tot timpul.”

Simona

Lasă un răspuns

