Sterilizarea unei cateluse

12108072_10204850257080262_2079296152827198398_n

Stiti ca am scris, in urma cu cativa ani, despre maratonul de sterilizare a sapte pisici, mai exact aici: https://simplitaly.wordpress.com/category/animale/sterilizarea-pisicilor-2/

Cand ne-am mutat la casa noastra, in urma cu zece luni, veterinarul ne-a sfatuit sa asteptam cu sterilizatul, sa vedem cum reusim sa ne descurcam cu cele doua cateluse pentru ca, zicea el si sunt si eu de aceeasi parere – „Un organism ne-operat functioneaza mai bine.“

Intre timp Lia (cea mica) a intrat de doua ori in calduri, Sally o singura data.

Dezavantaje pentru noi:

  • pete de sange pe podea
  • necesitatea de a le urmari constant cand ieseau in curtea din spate care nu este imprejmuita cu gard
  • renuntarea la plimbari ca sa nu riscam sa se ia alti caini dupa noi
  • flexibilitate foarte redusa in alegerea datei concediului. De fapt concediul recent intreprins il programasem initial cu 2 saptamani mai devreme dar a intrat in calduri Sally apoi, dupa o saptamana si Lia si ar fi fost un stres prea mare sa mergem cu ele la drum in conditiile date

O data ajunsi in Romania am decis sa nu le sterilizam pe amandoua in acelasi timp pentru ca nu m-am simtit in stare sa le asist pe amandoua deodata si sa rezolv ceea ce am avut de facut in concediu.

Asa ca, fara tragere la sorti, am decretat in cel mai despot mod cu putinta, s-o sterilizam pe Lia. De ce? Pentru ca ea e mai usor de purtat in brate pana la etajul 3 unde am locuit in concediu si pentru ca ma descurc mai greu cu ea cand e in calduri decat cu Sally care este mai ascultatoare.

Diferenta de pret intre oferta ce mi-o facuse doctorul din Italia si cat am platit in Romania este prea redusa ca sa poata constitui un criteriu in alegerea facuta (circa EUR 20,00). Ca avantaje reale mentionez:

  • distanta mai scurta de la domiciliu pana la veterinar
  • timp de asteptare mai redus (vetul nostru din IT are program de cabinet foarte scurt, 2 ore dupa amiaza, in Romania am apelat la o clinica ce nu numai ca are program prelungit dar si mai multi doctori)
  • faptul ca am avut amandoi timp sa o asistam permanent

Am fost urmariti de un doctor tanar care, cand i-am spus ca nu avem numar de telefon romanesc, ne-a oferit posibilitatea sa il contactam pe whatsapp (!). Operatia a fost efectuata de un alt doctor, la fel de amabil si de competent. El mi-a spus ca Lia a avut uterul marit si noduros, cu toate sansele de a se imbolnavi de piometru in urmatorii doi ani. I s-au indepartat ovarele si uterul asa ca de acum incolo nu se mai poate imbolnavi de asemenea boli.

Acuma partea mai putin placuta:

Lia este un caini mai dificil. S-a nascut cu picior defect pe care il tine sus cand fuge si – poate de aceea – nu ii place sa fie atinsa de nimeni, pe noi insa si pe oamenii pe care ii cunoaste, ne tolereaza. Fiind atat de mica si de iute, se intampla sa o calcam uneori si atunci a invatat sa schiaune preventiv, cand cineva i se apropie de ea intr-un mod ce ei nu ii place.

Cand s-a trezit dupa operatia insa am crezut ca mi-au inlocuit cainele cu un diavol de tazmania. A protestat continuu si a dat sa muste si nu a permis sa fie atinsa asa ca, pentru a-i scoate canula din picior a trebuit sa fie imobilizata. A protestat la fel de vehement si la controlul facut dupa cateva zile cand i s-a facut un antibiotic. La ultimul control insa a fost cuminte ca un ingeras.

Nu a primit guler pentru ca operatia a fost cusuta cu niste fire speciale. Am tinut-o la cald si repaos complet pentru doua zile. A vomat de cateva ori. La recomandarea medicului i-am cumparat si administrat supozitoare impotriva durerii, pentru copii. A treia zi dupa operatie am pus o perna mare si moale in masina, am acoperit-o cu o patura calduroasa si ne-am reluat excursiile.

Nu as fi crezut sa ajung sa scriu asta vreodata dar sterilizarea celor sapte pisici a fost de sapte ori mai usoara (pentru mine) decat cea a Liei. Sau cel putin asa mi s-a parut mie. Si asta oricum tine de caracterul si de sensibilitatea ei de printesa J

Acuma insa sunt linistita din mai multe puncte de vedere:

  1. ca Lia nu mai risca sa se imbolnaveasca in sfera genitala
  2. ca nu mai trebuie sa socotesc lunile si sa astept cu inima stransa urmatoarea perioada de calduri
  3. ca am mai „taiat“ ceva important de pe lista
  4. ca suntem mai liberi si mai spontani in a ne planifica vacantele, excursiile si plimbarile

Operatia i s-a vindecat foarte frumos, abia daca se mai vede. Nu a facut nici un fel de complicatii si nici nu vad sa aiba vreun efect colateral altul decat ca acuma s-a obisnuit sa calatoreasca pe o perna mare plina de puf J)

 

Lasă un răspuns

