Jurnal de gradina – februarie

Azi a fost prima zi de gradinarit. A fost o zi foarte insorita si am taiat iarba in gradina din fata, am intins rufele la soare apoi am trecut in gradina din spate unde am semanat rucola, morcovi si sfecla rosie in containere si marar in „camp deschis”.

Zilele trecute am primit un trunchi de vita-de-vie cu radacina de la vaduva unui batran de care am avut grija mai demult. L-am plantat azi si as vrea tare mult sa se prinda, din mai multe motive:

  • este o amintire de la batranul de care am fost foarte atasata emotional
  • este vorba de un „soi” de vita de vie care nu are nevoie de ingrijiri speciale, nici de fertilizare
  • face struguri negri, cu boabele mari si dulci
  • se preteaza si la intins peste bolte

Ar fi al doilea butuc de vita-de-vie ce il am. Primul, cel cumparat o data cu casa, face struguri cu boabe mari, albe. L-am tuns eu, sa vedem ce-a fi, a fost pentru prima data ca am tuns un butuc de vie. O ramurica lunga de tot am ingropat-o sub pamant la 30 de cm. Daca imi ies calculele peste doi ani o sa aiba deja radacina si o s-o despart de butucul-mama si-o sa am o planta identica celei initiale, fara a avea nevoie de a fi altoita. Asta zice teoria, cel putin.

Am legat si niste trandafiri de pari si am curatat livada de pomii salbatici. Resturile le-am asezat toate gramada si urmeaza sa le macine peste doua saptamani un baiat cu care am vorbit sa vina sa ne taie cativa pomi batrani ca deocamdata suntem fara instrumentele necesare operatiunii respective.

In cateva ghivece am pus la incoltit seminte de ardei iute, gogosari, ardei gras si rosii mici, de culoare portocalie. Pana cand va fi gata gradina or iesi si ele.

Sub copaci am ingropat niste resturi de radacina de hrean, sa se inmulteasca in voie ca e foarte sanatos si apreciat!

Am sortat semintele in functie de luna in care trebuiesc semanate si urmeaza sa facem planul gradinii si sa decidem exact ce plantam si in ce cantitate.

Mor de curiozitate sa vad ce flori de primavara am prin gradina si ce culori. Acuma ca sunt inca in stadiul de frunze reusesc doar sa le intuiesc soiul, nu si culorile …

Cainii au fost foarte cuminti, Lia s-a ocupat toata dupa amiaza de un os mai mare decat ea in timp ce Sally ne tinea sub observatie.

Urmatorul mini-proiect este sa gasim o solutie pentru scurgerea apei din balcon dupa ce vom taia pomul pe care se sprijina momentan jgeabul.

In casa nu am facut nimic altceva decat ca mi-am refacut rezervele de alimente pe care aproape le anihilasem inainte sa plecam in concediu. Nici o schimbare, nici o imbunatatire, totul decurge ca inainte, cu maxima atentie la a nu risipi resursele si cu unica grija de a trai bine, frumos si linistit.

 

 

3 thoughts on “Jurnal de gradina – februarie

  1. Buna!
    Am citit o postare pe blogul tau despre micul ghid de spalat rufe. As vrea sa te intreb si eu ceva, daca stii vreo solutie. Ieri am spalat niste lenjerie alba de a sotului (maiouri, chiloti, ciorapi) si am bagat si prosoape. Au iesit culori din prosoape si rufele mele, din albe, au devenit putin roz. Stii vreo metoda de a le decolora sa ajunga iar albe? Daca nu, trebuie sa mearga sotul sa-si cumpere altele…
    Multumesc frumos!

    Apreciază

    1. mi s-a intamplat si mie o data aceeasi treaba si sotul meu s-a dus la lucru in chiloti culoarea piersicii🙂 Dupa cateva spalari cu percarbonat au devenit iar albe. In lipsa percabonatului as incerca si varianta chimica, aceea de a le pune intr-o solutie foarte diluata de clor si apoi le-as spala si limpezi in mai multe ape. Asta daca te grabesti. Daca nu atunci ai rabdare si, pe masura ce le vei spala, rozul va iesi.

      Apreciază

Lasă un răspuns

