Ce am facut in concediu si unde am mancat cele mai bune placinte din Satu Mare

Recentul concediu facut in Romania a avut desigur motive familiale, m-am bucurat sa imi revad familia, sa cunosc noile „entries“, sa revad prieteni dragi si sa ma intalnesc cu prieteni vechi de cand lumea (mea). Am fost binecuvantata cu o matusa care imi face toate mofturile, mai ales pe cele alimentare.

 

Ea (la telefon): – „Ce sa-ti fac pe cand vii? De ce ti-e pofta?“

Eu (plina de extaz): – „Racituri!!“

Ea: – „Si mai ce?“

Eu: – „Si ma mai gandesc!“

 

Tot din categoria zanelor bune face parte si vecina mea de palier din Romania. Si vecinul e zan si el! Pe langa ca ne-au dat parola de internet sa ne putem conecta la reteaua lor de wi-fi care ajungea pana in apartamentul nostru (si astfel ne-au facut sa economisim un camion de bani pentru ca am folosit facebook si whatsapp in loc sa ne cumparam cartele telefonice romanesti!) ne-au ospatat cu tot felul de bunatati, de la painea facuta in casa la supa de varza tipica din regiunea noastra. De fapt i-am si adoptat si nu ma mai gandesc la ei ca la vecini sau ca la prieteni ci ca la… verisori!

 

M-am bucurat sa ma reintalnesc, dupa mai bine de un deceniu (chiar doua!) cu o fosta colega de liceu si cu fosta mea best-friend din vremea tineretii prin discoteci. Daca Universul nu ar fi vrut sa reluam legatura nu ar fi inventat Facebook-ul nu-i asa?

 

Am iesit la plimbare cu cainii si cu o fetita draga si curajoasa care nu se (mai) teme de caini ci chiar a invatat urgent cum sa ii disciplineze!

 

Mi-am revazut prietena-de-o-vesnicie si m-am bucurat sa stau la o vorba cu ea. Desi ne scriem des pe facebook, totusi, statul impreuna la cafea in compania ei are un farmec special!

 

Unele chestiuni am decis sa le rezolvam in Romania, nu doar din cauza costurilor ceva mai reduse ci, in primul rand, datorita calitatii serviciilor. Asa ne-am facut ochelari, am sterilizat-o pe Lia, ne-am ingrijit dintii, am reparat masina unde o zgariasem eu cu ceva vreme in urma, am fost la manichiura & pedichiura, mi-am facut o copie de pe certificatul de nastere (don’t ask, long story!), pe langa astea am participat la un botez si am facut nenumarate vizite la domiciliu.

 

~~~

„Povestea vietii unui om nu incepe in momentul venirii lui pe lume ci mult mai devreme, chiar inainte ca parintii sai sa se cunoasca…“ – Anonim

20160131_171854

Am vizitat pentru prima oara in viata locul in care s-a nascut mama mea, satul Giurtelecu Simleului din judetul Salaj. M-am bucurat sa ma plimb pe dealurile copilariei sale, pe care le amintea atat de des. Am pus o lumanare la mormantul bunicului pe care nu l-am cunoscut niciodata si m-am bucurat sa vad ca are un liliac alb langa cap, florile preferate ale mamei mele.

Apoi am vizitat niste prieteni dragi care locuiesc in satul in care mama mea si-a lucrat primii ani din cariera de educatoare – Zalnoc. Ne-am bucurat de niste peisaje superbe pe drumul dinspre Bobota spre Zalnoc si de ospitalitatea deosebit de calda a prietenilor.

~~~

De la familie, prieteni si de la piata m-am intors aprovizionata pana in dinti cu faina integrala (adevarata!), faina de malai (adevarata!), miere (adevarata!), nuci (adevarate!) si multe multe conserve pe care le consider comoara mea din camara.

Am avut o singura experienta neplacuta, cu un laborator de facut analize de sange insa sunt convinsa ca situatia in care am fost pusa nu este regula cu care isi trateaza clientii, ci mai degraba o scapare. Le voi adresa un email zilele astea.

In Satu Mare ne-am propus sa descoperim unde se fac cele mai bune placinte din oras. Si, dupa indelungi cautari si studieri ale problemei, pot sa va spun ca in Piata Somes, chiar in fata pietei, se gasesc cele mai bune placinte satmarene autentice! Eu m-am axat pe cele cu cartofi si cu varza, consortul s-a ocupat de cele dulci. Delicioase! Multumim Florica!

12695834_229922134015723_574190482_n

5 thoughts on “Ce am facut in concediu si unde am mancat cele mai bune placinte din Satu Mare

  1. In Romania nu ai voie sa mergi de doua ori la acelasi laborator de analize pentru ca iti cauta numele si-ti copiaza numai datele de la prima vizita.
    Informatia a primit-o mama de la doctorita ei de casa dupa ce a putut constata pe pielea ei treaba asta. De unde sa stie laboratorul ca mama-mea pastreaza toate datele ei medicale mai bine decat banca nationala ? Si dupa ce le-a verificat a constatat ca era de fapt o copie de pe primele analize. Si asta la interval de doi ani !!!!

    Apreciază

    1. sa stii ca am platit pt analize cat as fi platit si aici, in Italia (circa 85 de euro), la un laborator privat. Dar am zis ca nah, din comoditate ca era in drum si aveam timp liber, sa le fac.
      Imi pare rau pentru mama ta… oare chiar nu se poate face nimic? reclamatii sau ceva? eu acuma tocmai intocmesc un email pentru sediul central al firmei unde mi-am facut analizele. Nu pentru pret neaparat ci pentru lipsa de atentie, amabilitate, seriozitate etc

      Apreciază

Lasă un răspuns

