Dialoguri

El (incruntat): – „Stii, mie nu-mi plac tiganii…“

Eu: – „De ce?“

El: – „Pentru ca nu respecta regulile sociale!“

Eu: – „Pai hai sa le dam exemplu cum se face asta…“

 

Mai vorbim altele, apoi

 

El: – „Nu stiu daca fac rau sau fac bine, insa nu cred in Dumnezeu…“

Eu zambesc

El (continua) – „Am citit prea mult ca sa pot crede in asa ceva…“

Eu (continuand sa zambesc): – „Sigur ai citit cartile gresite… Ceva este sigur mai sus si mai mare decat noi. Ca il numesti „Dumnezeu“ sau nu nu are importanta…“

 

3 gânduri despre ”Dialoguri

      • simplitaly zice:

        revin la idee: tiganii sunt kharma romanilor. Sper din inima sa nu jignesc pe nimeni folosind numele de „tigan” in loc de rrom, eu asa i-am stiut de mica. Sunt un popor care a fost tinut in sclavie pret de cinci secole si, la dezrobirea lor, nu li s-au acordat nici un fel de despagubiri, din contra, boierii au fost despagubiti si tiganii obligati sa le plateasca taxe.
        In recenta vizita in Romania, asteptam la casa, intr-un magazin, sa platesc. In fata mea era o familie tanara: el + ea + un copil de vreo doi ani. Cand copilul s-a indepartat cu cativa pasi mama sa, ocupata sa puna cumparaturile in pungi, i-a spus: „Nu iesi afara ca e tiganul la usa!”. Nu stiu cate cazuri de rapire de minor din partea unui tigan s-au intamplat in ultima vreme, sunt insa convinsa ca pedofilii din tarile baltice si scandinave au facut mult mai multe asemenea acte, nu auzi insa niciodata vreo mama zicand copilului ei: „Nu iesi afara ca la usa e olandezul!”.
        Apoi, ne plangem de conduita lor sociala cand si a noastra lasa mult de dorit. Da, unii tigani nu respecta normele sociala dar scuzati-ma ca nici nu au avut de la cine sa invete cum s-o faca. Si romanul/ungurul/neamtul locuitor al Romaniei nu pierde des ocazia de a mai face un leu usor. Nu vreau sa generalizez, of course! Cunosc cetateni romani de o integritate morala desavarsita, consider ca, oricum, suntem toti responsabili de soarta lor. Si, implicit, a noastra!
        Ne supara cand Europa ne trateaza „de parca am fi tigani” pentru ca, adanc inauntrul constiintei noastre, stim ca noi insine nu tratam bine tiganii, ca ii judecam si pedepsim si le oferim mult prea putin suport spre integrare.
        Am vazut multe mizerii aruncate pe jos in Romania. Masini beton parcate intre si peste mormane de gunoaie de toate tipurile, mai ales ambalaje de plastic. Nu cred ca tiganii sunt responsabili de toata murdaria aia!
        Aici unele info despre istoria tiganilor: http://adevarul.ro/news/societate/158-ani-dezrobirea-romilor-principatele-romane-1_5305dad9c7b855ff56820897/index.html
        sau https://ro.wikisource.org/wiki/Dezrobirea_%C8%9Biganilor,_%C8%99tergerea_privilegiilor_boiere%C8%99ti,_emanciparea_%C8%9B%C4%83ranilor sau mai cautati cu google.

        Apreciază

Lasă un comentariu