Dialoguri

Ea (nascuta in 1928): – „Imediat dupa razboi varu-meu si-a vandut tot, strans tot si a plecat in Uruguai (multi nazisti au emigrat in America Latina dupa cel de-al doilea razboi mondial, pentru a se pune la adapost de represalii, de aceea nu este neobisnuit sa intalnesti latino-americani ce poarta nume de familie nemtesti sau italienesti – NA). Si-a cumparat acolo pamant mult ca era foarte ieftin. Mai vorbim si ne-a trimis poze dar e mare saracie acolo sa stii. Nu au case solide ca ale noastre…“

Eu: – „Poate nici nu le trebuie case ca in Europa. Au o alta clima acolo…“

Ea: – „Da, se poate… A avut doi baieti si o fata varu-meu. Cand baietii au avut 17 si 19 ani s-au dus cu tatal lor pe camp sa incarce remorca. Pe strada, amandoi pe motocicleta in urma remorcii tatalui, au intrecut masura si, intr-o curba, au intrat in plin in spatele remocii. Aveau viteza. Au murit pe loc.“

Eu: – „Ce tragedie… imi pare rau…“

Ea: – „ Da, nu i-a fost usor…“

Tacem amandoua pret de cateva secunde. Apoi

Ea: – „Acuma au o firma de facut mancare. Nevasta-sa bate snitele, le trece prin faina-oua-pesmet si le vinde la uruguaiance. Ele le prajesc in ulei si au gata mancarea. Nu stiu ce femei sunt uruguaiancele alea… stau toata ziua acasa si nu-s in stare sa-si faca singure snitelele…“

Eu: – „Nu stiu daca are vreo treaba nationalitatea… Eu cunosc o doamna italianca ce are gradina cu patrunjel la doi metri de usa casei si totusi prefera sa-l cumpere de la magazin pentru ca e gata tocat…“

Ea (uimita si nu prea): – „Da, ai dreptate, peste tot sunt oameni si de-un fel si de altul…“

Lasă un răspuns

