Banii mei in 2015

20151229_141437

2015 a fost al doilea an in care m-am ocupat serios de finantele personale.

 

Cum? In mai multi pasi:

 

  • notand cheltuielile. La inceput la gramada apoi in mod mai ordonat
  • analizand cheltuielile. Am impartit totul pe categorii si astfel am vazut clar unde si cat se putea reduce fara a intra in zona de frustrare acuta
  • alcatuind un buget de cheltuieli
  • alcatuind un plan de economisit

 

Am facut si unele greseli care insa sunt mai mult decat binevenite. Cu ajutorul lor invat cum sa-mi optimizez finantele in viitor.

 

Ce greseli am facut?

 

  1. am facut o asigurare auto cu limita de kilometri, limita in care bineinteles ca nu ne-am incadrat si acuma avem de platit o taxa mai marisoara
  2. am facut un contract de internet cu o firma care mi-a putit la nas de la bun inceput dar m-am lasat dusa de nas de faptul ca eram in disperare de cauza (trebuia sa pregatesc un examen) si de oferta mai mult decat surazatoare. Ma felicit insa ca am diminuat totusi pierderea prin faptul ca am insistat sa NU iau un aparat pentru care au cerut o suma mare

 

Ce succese am avut?

 

  1. am strans deja suma necesara pentru a rezolva problema spinoasa a grajdului
  2. fondul de acumulare pentru plata integrala a masinii creste incet dar sigur

 

Ce planuri am pentru 2016?

a) Prevad ca pana la sfarsitul anului 2016 vom incheia cu brio pasul al doilea din sistemul de gestiune financiara creat de David Ramsey si ne va ramane de platit „doar“ casa, problema de care ne vom ocupa cu acceasi pasiune cu care am indoit fiecare leu in doua si l-am taiat in patru pana acuma, insa deocamdata nu-mi fac ganduri in acest sens, imi concentrez atentia pe cele doua mari investitii din 2016.

 

  1. Voi cauta surse suplimentare de venit care, impreuna cu bugetarea si economisirea salbatica, sa ne accelereze drumul spre telul fixat:

 

Plata tuturor datoriilor!

3 gânduri despre ”Banii mei in 2015

Lasă un comentariu