Cat ne costa Sarbatorile de Iarna?

Aveti vreo idee cat va costa sarbatorile de iarna? Well, eu una am de gand sa notez separat toate cheltuielile ce tine de ele asa ca anul viitor sa am un reper la alcatuirea bugetului.

Care sunt cheltuielile legate de Sarbatorile de Iarna?

  1. Cadourile! Analizand lista de cadouri pentru Sarbatorile de Iarna din 2015 reusesc sa pregatesc cadouri (simbolice, e drept!) pentru toti cei pe care ii voi intalni de sarbatori, in functie de gusturile fiecaruia si de buget, bineinteles. Astfel, am decis ca adultii vor primi obiecte facute de mana, in casa, de tipul pernelor terapeutice, cosulete filigranate de ciocolata umplute cu fursecuri cei care nu au probleme cu glicemia, daca as avea imprimanta cu laser as face niste ornamente personalizate pentru brad, adolescentilor din familie le voi darui credit pentru telefonele mobile si copiilor lucruri practice cusute de mine si fructe. Cadouri2015
  2. Mancarea de Sarbatori! Vom avea multe zile libere asa ca vom lua toate mesele acasa, in plus vom organiza si mese in familie si cu prieteni. Prioritatea lunii in ceea ce priveste mancarea nu este economisirea prin a nu cumpara ci grija de a nu risipi. Adica TOT ce vom cumpata vom manca si, in caz ca nu vom reusi, vom pune la conservat in congelator.
  3. Ornamentele de Sarbatori! Eu anul asta nu aloc nici un ban bradului sau decoratiunilor pentru ca le voi folosi pe cele din anii trecuti (brad fals, din material plastic si decor vintage mostenit de la o fosta sefa).

Astea sunt cele trei mari categorii de cheltuieli legate de Sarbatorile de Iarna, categorii pe care daca le vom organiza in mod decent vom avea Sarbatori de Iarna linistite, fericite si fara gauri in buget!🙂

4 thoughts on “Cat ne costa Sarbatorile de Iarna?

  1. eu am idee: ani de ani am facut bugetul pentru asta, chiar daca dintre cadouri o parte le luam din noimebrie sau le faceam eu. Astfel anul asta, din nou, prefer sa petrec un concediu fara cheltuieli obisnuite: pe o insula.
    Voi avea cadouri minimaliste si practice (adidasi de alergat la toti), fara impachetari de cateva ore, ce ne vor astepta la intoarcere.
    Platesc asa: avion, aprt inchiriat, mancare acolo, ceva distractii acolo.
    Economisesc acasa: brad, mesele somptuase de sarbatori, cadouri la prieteni si vecini, incalzirea, apa, hainele groase purtate, consumul de vitamina D. Plus odihnita.

    Per total ies bine.

    Apreciază

  2. Buna Carmen,
    imi place cum si ce scrii. Te citesc des, dar nu comentez la fel de des.
    Eu am o lista cu cadouri, pentru familie, iubit , bunici, etc. Cadourile le-am ochit deja, pt o parte astept black friday, o parte sunt cumparate si celelalte o sa le cumpar luna in curs -asta pt ca urasc imbulzeala si haosul care se creeaza in luna decembrie in magazine- .
    Am brad artificial pentru ca sunt impotriva crimele ecologice cu caracter anual. O sa cumpar, ca de obicei cateva crengute pe care o sa le atarn la candelabru cu cateva globulete pe ele. Decoruri am din anii trecuti, plus saptamanal, sambata 1-2 ore fac deja decoratiuni pt Craciun.
    Cumparaturi: alcool -avem tuica de casa, vin de casa, visinata, plus facem alte bauturi pt sarbatori- asa ca mai cumparam: votca, bere, whiskey. Apa minerala – pentru noi- in cantitati semi-industriale :)) pentru ca noi nu bem sucuri, sucuri pt musafiri.
    Gatim acasa, prajiturim acasa, saletim – a se citi facem saleuri- acasa si as usual nu inteleg de ce lumea se jeleste post-sarbatori. Nu vine potopul, vin cateva zile mai libere, mancam si dupa revelion.
    Nu cumparam nimic in exces, si incepem cumparaturile din timp: de ex sambata o sa cumpar produsele de curatenie – pe care nu le-am inlocuit cu alternative facute acasa- si praful de copt, pastaile de vanilie, uleiul. Asa nu ne spetim cand ne aducem acasa si nici nu rupem bugetul asa tare:))

    Apreciat de 1 persoană

  3. Wow, deja vorbim de cumparaturi pentru Sarbatori? :)) Va admir ca puteti economisi in decembrie. De cand avem copil, nici nu ma mai agasez cu economisirea. Sunt fericita daca terminam anul fara datorii. La noi sunt 3 copii (baietelul nostru si nepotii) la care facem cadouri in aceeasi masura: jucarii de Sf. Nicolae si haine de Craciun. Ar mai fi si copiii prietenelor (4 fetite si 1 baietel), mamele noastre, sora si cumnatii, nasii. Nu merge sa facem cadouri simbolice, cel putin nu copiilor. Iar pentru cadouri hand-made chiar nu poate fi vb : suntem ocupati, ocupati, ocupati. Nu am, oricum, nicio idee pentru nimeni (exceptie: cadoul pentru mine).

    Nici macar la ornamentele de brad nu am scapat. Tot ce-am avut pana cum a mucegait in beci intr-o inundatie, asa ca am aruncat TOT. Poate le facem noi in casa :))

    Cu mancarea stam bine: facem meniul cu 1-2 saptamani inainte, gatim exact ce vrem sa mancam. Insa, ca de obicei, gatim in plus. Prajituri si torturi facem in casa, este momentul meu preferat din sarbatori (plus impodobitul bradului in 3).

    Apreciază

Lasă un răspuns

