Draga Biserica, te iert!

Dragi preoti, va iert! Am fost multa vreme dezamagita de voi si furioasa pe voi, in urma cu cateva zile m-am gandit chiar sa va dau in judecata pentru abandon si daune spirituale!

NIHIL SINE DEO

si pentru mine a fost un drum foarte lung si foarte dureros sa-mi gasesc Dumnezeul. Pentru ca am fost invatata sa cred ca Dumnezeu ar avea ceva a face cu voi, cu bisericile, cu preotii dar nu, nimic, si de-as cauta cu microscopul n-as reusi sa gasesc o urma de dumnezeire in voi sau in jurul vostru.

Imi amintesc de lungile slujbe de duminica in care stateam si ascultam ore-n sir blablabla si Domne feri si apara si pazeste sa chicotesti sau sa vorbesti cu careva… lui Dumnezeu chiar nu ii place chicoteala copiilor?? Really?

Imi amintesc de scandalurile produse la despartirea bisericii ortodoxe de cea greco-catolica. De babe care suduie, plang si lesina la televizor. De ce-ati facut babele sa planga?? Imi amintesc enoriasi de amandoua partile ce se scuipa si se lovesc. In fata bisericii. Asta face Dumnezeu? Face babele sa suduie si mosii sa se cafteasca?

Imi amintesc cand a venit Popa cu stropitul si dupa ce-a cantat ce-a avut de cantat (1-2 minute) si-a dat cu apa sfintita (dac-o fi fost sfintita, cine-o reusit performanta?) si apoi s-a asezat pe la masa din sufragerie si i-am platit serviciile si darea la biserica si mi-a scris chitanta pentr-un pic din bani si ceilalti i-a bagat cu mana agera sub sutana. A fost ultima data ca l-am primit in casa…

Imi amintesc de-un preot ce a refuzat sa boteze o copila pentru ca parintii ei nu erau cununati la biserica. Serios!

Imi amintesc de un preot ce umbla prin sat cu bicicleta (de dama!) si se opreste pe la casele babelor si sta la barfe cu ele. Daca vede vreun foc pune rapid paie pe el sa nu se stinga…

VA IERT!

Va iert ca nu mi-ati fost sprijin cand mi-a fost greu in viata! Va iert ca nu am gasit in sanul bisericii nici o urma de suport si intelegere! Va iert ca m-ati facut sa-mi fie greata la auzul cuvantului „parinte”.

PARINTE!

What??

Well, parinte spiritual…

Are you kidding me?

–––––

Intre timp mi-am gasit singura Dumnezeul, multumesc frumos pentru lipsa de ajutor si de indrumare. M-am descurcat!

Si, pentru ca blasfemia sa fie completa:

„Doamne miluieste / Popa prinde peste! / Pestele-o sarit / Si popa s-o besit”

Dixit!

20 thoughts on “Draga Biserica, te iert!

  1. Eu nu ma prea infatisez pe la Biserica decat foarte rar, dar atunci cand o fac, ma prezint cu intreaga mea fiinta. In rest, nu pot fi atenta si consider ca fac mai multe pacate daca merg pentru ca asa trebuie. Cu toate astea, nu imi place tendinta oamenilor de a-i transforma pe preoti in țapi ispășitori. In comunitatea noastra religioasa, intr-un oras departe de Bucuresti, s-a tinut duminica trecuta o slujba de pomenire a celor care au pierit in incendiu. Si sunt convinsa ca multi preoti au facut asta, s-au rugat alaturi de oameni in Biserica, in casa lui Dumnezeu, pana la urma. Ca sunt si preoti corupti, asta e alta poveste. Pana de curand se zicea asta si despre medici, dar cu totii au invatat sa fie recunoscatori cand au vazut ca oamenii spitalului s-au facut luntre si punte pentru pacienti.

    Asta s-a incercat permanent prin mass-media…sa se denigreze medicii, preotii, profesorii si politistii. Cand, in realitate, adevaratii corupti conduc tara, desi au o stiva de dosare penale pe umeri, se comporta ca si cand ar fi modele de onestitate. Nu au jena, nu au teama, nici nu clipesc. Se plang de conditiile mizere din inchisori, conditii, zic eu, mult mai rele decat cele din spitalele de stat, din scoli etc. Si partea cea mai proasta e ca se incurajeaza alegerile anticipate, ceea ce inseamna inlocuirea unor hoti cu alti hoti, probabil mai mari. Mi-e groaza de ce s-ar putea intampla.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Slava Domnului ca nu se ia El dupa noi ca s- ar alege praful…
      Biserica este si va fi blamata pana la sfarsit, asa a fost si Hristos prigonit cu palme si pietre, dar cine Il cauta cu adevarat pe El intelege ce are de inteles si primeste in suflet dragostea adevarata. Dar suntem pustiiti de ea, si orbecaim cu totii in intunericul din noi si asta ne doare si ne inraieste mai tare…si totusi, slava Lui ca ne iubeste atat de mult ca nici nu putem concepe
      Sa dea Domnul sa ne smerim si noi un pic sa ne ocupam de noi si nu de altii, ca oricum sufletul nostru e singurul loc unde putem schimba ceva cu adevarat….pentru folosul intregii umanitati!!!

      Sanatate!

      Apreciază

  2. Si preotii sunt oameni, si ei vin din randurile noastre…Nu sunt ingeri. Slabiciunile lor cred ca reflecta slabiciunile societatii in care traim. Etichetarea si invinuirea lor in bloc nu-s idei chiar bune.Cum bine spuneai intr-un articol precedent, „ce anume din mine nu imi place la tine?” ,se poate aplica si in situatia asta.

    Apreciază

  3. coruptia in Romania exista de zeci de ani in toate paturile sociale/profesionale. As putea spune de sute de ani, daca ne uitam la domniile fanariote. O putem schimba complet acum? Nu. O putem imbunatati? da.

    Cred ca aceasta coruptie a inflorit atat de bine in ro tocmai pt ca suntem oameni pasnici, toleranti, iertatori. Prea iertatori. Sa vedeti begienii, olandezii: ai gresit – zbori. Ai declarat o minciuna: zbori. Nu vorbe, nu sa se inteleaga etc. Zboara, si daca e imegal zboara dupa gratii.

    In continuare vor fi oameni buni si oameni ne-buni. Dar ca coruptia si imoralitatea sa existe e nevoie si ca cei din jur sa tolereze. Eu am zeci de reclamatii la bucuresti@opc.ro, zeci de remarci la adresa angajatilor (incerc sa vorbesc frumos, sau sa cer cu seful). Am schimbat ceva? sper ca da.

    Cat despre gradele de coruptie, unii sunt mai corupti ca altii, dar toti merita sa plateasca pentru asta! nu ca ar fi doctorul ar fi luat spaga mai mica decat politicianul, ci fiecare pedeapsa merita pedepsita. Principiul vine din statistica matematica: in orice multime de obiecte, vom gasi tot timpul un obiect cel mai mare si un obiect cel mai mic. Dar ilegalitatile tot ilegalitati raman.

    Apreciază

  4. Inteleg foarte bine ce-mi spuneti, astea insa sunt experientele mele de viata nu o tentativa de portret al societatii. Am fost fraierita de filmele americane in care cand cineva are vreo problema se adreseaza preotului si la acesta gaseste ascultare, intelegere si poate chiar ajutor.
    Nu contest faptul ca exista si preoti corecti si care muncesc cu daruire. Am cunoscut unul personal, am scris despre el aici: https://simplitaly.wordpress.com/2013/05/12/oameni-care-ma-inspira-o-persoana-cum-rar-am-avut-sansa-sa-intalnesc-in-viata-mea/
    Asta insa nu schimba faptul ca mie, personal, mi-a lipsit in viata un sprijin moral din partea bisericii.

    Apreciază

  5. La articolul tau nu pot decat sa adaug :Oare cate experietente triste s-au adunat pana cand gura poporului a dat nastere zicalei ? Nu face ce face popa, fa ce zice popa.

    Ce are biserica cu credinta ? Ca nu am priceput niciodata. Daca vreau sa fiu credincios nu o pot face acasa, in parc, pe munte , pe mare , trebuie sa o fac intr-o biserica ? Si daca vreau sa fiu credincios de ce am nevoie de preot ? Sa-mi zica el cum sa fiu credincios ? Ce a fost la inceput ? Oul sau gaina ? Ce a fost la inceput ? Hotararea intima ca vreau sa cred sau drumul spre biserica unde sa fiu lamurita ca vreau sa cred ?
    Credinta este cea mai personala hotarare pe care o poate lua cineva si cand altii se amesteca poarta numele de cruciada.Sau numiti-o cum vreti, exista destule in ziua de azi pe tot globul.

    Eu am inteles articolul tau asa cum este , o dezamagire foarte trista pentru tine , un portret al unei meserii pentru ca asta este, „meseria de preot” , nimic altceva.
    Cu blasfemia sau denigrare nu are nimic de a face. De cand are adevarul ca sinonim blasfemia sau denigrarea ? O privire in dictionar ne-ar duce mai departe.

    Apreciază

    1. Draga Lili am asistat de curand la o discutie intre mai multe persoane, care erau toate de acord ca alte religii sunt bleah si numai crestinismul este cel valabil pentru ca „Noi, crestinii, zicea tanti, n-am facut niciodata rau nimanui!”. Am intervenit amintind de cruciade, la care mi s-a replicat ca ma rog, crestinii nu au inceput niciodata un conflict, ei doar s-au aparat.

      Apreciază

      1. doar cruciade??? sa aduc aminte de pogroamele. Progromul de la Dorohoi din anii 1940, ca doar sunt de acolo si mi-au povestit martorii cum armata romana a aliniat evreii in cimitir si au tras in 50 evrei. Au fortat orasenii sa asiste, sa fie exemplu bun, copile de 14-16 ani… https://ro.wikipedia.org/wiki/Pogromul_de_la_Dorohoi
        Sau progromul de la Cernauti. De Pasti. Istigatori: ziaristi si preotul.
        Lagare din al 2lea razboi mondial din Ucraina. Soldatii: romani…

        Cand aud pe cineva cu replica: crestinii nu au omorat…. ii spun ca e incult. Ii aduc aminte ca in anii 1800 sclavagismul era inca in romania; nu le ziceam sclavi ci robi.

        Apreciază

        1. Aici era vorba despre faptul ca ortodocsii nu au omorat pentru a-si impune credinta. Nu despre faptul ca unii romani au facut fapte reprobabile, regretabile. Dupa cum spuneai, cei care au omorat au fost soldati, armata (nu stim ce credinta aveau si oricum, nu omorau in numele credintei, ci erau orbiti de alte interese si prejudecati).
          Cruciadele sunt ale catolicilor si au fost cu atat mai regretabile cu cat s-au dus in numele credintei (dar, de fapt, erau interese politice acunse)

          Apreciază

  6. http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3243175

    http://m.gandul.info/reportaj/ei-merita-romania-manuel-radu-preotul-care-la-36-de-ani-creste-copiii-saraci-din-urlati-am-vrut-sa-cer-eu-nu-ei-asa-am-ajuns-cersetorul-copiilor-reportaj-video-10339412

    http://m.adevarul.ro/locale/iasi/preotul-iasi-case-saraci-duce-scoala-sute-copii-sunt-suflete-taiate-bardita-start-crestinii-lasati-solidari-1_55fbbe1df5eaafab2cbb4892/index.html

    http://m.mediafax.ro/social/aparatura-de-60-000-euro-pentru-trei-spitale-din-capitala-donata-de-paraclisul-catedralei-neamului-unul-din-aparate-este-singurul-de-acest-tip-din-europa-de-est-14684411

    Va rog, daca aveti vreme, sa cititi si sa vizionati articolele si videoclipurile de mai sus! Va multumesc mult! Noi cunoastem personal in Romania foarte multi preoti vrednici de slujirea lor. Mai sunt si unii saracutii care au mai cazut, dar avem nadejde mare ca ii va indrepta Dumnezeu pentru rugaciunile celor care ii pomenesc. Sunt asa si din cauza noastra (vorbesc despre mine personal) a celor care mergem la biserica si nu ne rugam pentru dansii, ci ii judecam, nu ii ajutam, ci ii criticam pentru ce nu fac. In Italia este Preasfintitul Siluan, un om cu o inima foarte mare si buna.. Poate aveti cum sa il intalniti, vă va surprinde in mod cert.
    Noua parintele duhovnic ne-a spus sa ne rugam pentru oricine care ne face un bine, cat de mic. Desi nu se cade sa spun asta, de cateva luni, de cand v-am descoperit si am reusit sa aplic foarte multe idei/sfaturi/retete de detergenti/budinci:)) si alte lucruri minunate de pe blogul dumneavoastra, va pomenim aproape in fiecare seara la rugaciune.. Multumim pentru tot ajutorul si Dumnezeu sa va rasplateasca toata osteneala!

    Apreciază

    1. Draga Ioana iti multumesc din inima pentru cuvinte si pentru rugaciuni. Sunt constienta ca nu toti preotii sunt o apa si-un pamant… am avut si noi in comuna un preot roman dar a fost cu noi pentru un timp relativ scurt. Prietena mea din Padova face parte dintr-o comunitate greco-catolica foarte frumoasa, motiv pentru care o invidiez (in sensul bun al cuvantului).
      Generalizarea din titlu n-a fost poate alegerea optima insa ma simt tradata si abandonata de biserica romana, indiferent ca ortodoxa sau greco-catolica.
      Imi dau seama ca generalizand am facut o nedreptate preotilor care isi fac treaba si cladesc in jurul lor comunitati functionale si imi cer iertare, n-am facut-o intentionat.

      Apreciat de 1 persoană

      1. Te inteleg perfect, stiu ca nu e peste tot ceea ar trebui sa fie.. Dar sper sa reusim sa ne pastram bucuria si speranta ca oamenii se mai si schimba. Dincolo de toate, Dumnezeu rasare soarele si peste cei buni si peste cei rai si asta ar trebui sa ne mangaie putin, faptul ca daca El ne rabda asa.. Ne va da putere cu siguranta sa ii rabdam si noi pe cei din jur si poate chiar sa ne mobilizam si sa ii trezim. Cred ca ducem lipsa cu totii de exemplele personale si de bucuria din ochii oamenilor din jurul nostru, fiecare asteapta de la celalalt intai. De aceea apreciez atat de mult munca ta cu blogul.. Ii ajuta enorm pe multi.🙂
        Iti las mai jos o carte care pe mine m-a impresionat foarte mult.

        https://www.google.ro/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://despreteatru.files.wordpress.com/2010/03/ericemmanuel-schmitt-oscar-si-tanti-roz.pdf&ved=0CBkQFjAAahUKEwiG_uPz3_7lAhVq9HIKHWA6ADc&usg=AFQjCNE6qHqcN_oeBbV4DT1AliDvMVAaQg&sig2=u57jhl8vabhATjWCp0nYOQ

        Apreciază

  7. Si eu cunosc oameni si oameni. Unii preoti sunt extraordinari, altii sunt oameni obisnuiti, altii dezastru. Nu a fost nici mai bine pe timpul lui Ceausescu, nici mai rau: atunci pt bani si pozitie sifonau la securitare, acum fura.

    Sa nu generalizam. Dar avem dreptul sa ii analizam si sa ii judecam si sa ii schimbam: preotii sunt platiti din impozit si de catre oameni, deci sunt angajati de noi isi au responsabilitatea jobului sa si-l faca bine. Nu si-l fac??? atunci reclamatii si cerere de la Protopopie sa fie schimbat: sunt sate care au reusit sa faca asta.

    Pt cine ii place sa vada mizerie umana, ii recomand sa cuate pe youtube filmari cum se intra la facultatea de teologie cu spaga….(Constanta)

    Apreciază

  8. Să mă iertați, dar.. Statul român nu plăteşte integral salariile personalului clerical şi neclerical, ci asigură doar o contribuţie de aproximativ 60% la salariile acestora. Restul salariilor, comparabile cu cele ale profesorilor din Învăţământul preuniversitar), impozitele, asigurările de sănătate şi contribuţiile sociale sunt plătite din fondurile proprii ale unităţilor bisericeşti. În fiecare lună valoarea totală a contribuţiilor la salariile personalului din Administraţia patriarhală este de 557.472 lei, iar suma plătită de Patriarhia Română la bugetul de Stat pentru impozitele pe salariile integrale, asigurări de sănătate şi contribuţii sociale este de 575.087 lei. Oricine poate constata faptul că ceea ce se primeşte de la bugetul de stat sub forma sprijinului salarial se întoarce la bugetul public prin plata impozitelor şi a contribuţiilor sociale aferente. Articolul e preluat de pe realitateatv.ro. Pentru preoții corecți, de parohie mai săracă, cei care sunt pe la țară, au biserică în construcție.. este dramatică situația. Nașul nostru este preot într-o parohie săracă din Argeș, are 4 copii, un credit pe 30 de ani și are de terminat pictura de la biserică.. sunt săptămâni întregi în care nu putem vorbi la telefon pentru că n-au cu ce plăti… Majoritatea preoților din străinătate au și alte joburi.. pt. că din preoție cinstită nu se poate întreține o familie….să nu judecam așa ușor.

    Apreciază

    1. Fiecare preot are acoperit salariu minim pe economie de la stat. Inclusiv preotii din afara tarii ( in afara de cei misionari ce au statut special). Salariul e asemanator cu un profesor sau un doctor. La fel si dascalii de oras ( nu stiu de cei de la tara!). Cei de la tara din parohiile sarace sunt insa preoti din vocatie si nu cu bani. La oras, eheee…la oras se schimba treaba – si asta o zic dupa ce plecai din parohie de tara moldoveneasca, mica dar unita si datorita preotului, ajunsa in Iasi si apoi ajunsa in Bucuresti.
      Si daca tot discutam de preoti din Arges, la o parohie buna pt a fi dascal se da o donatie catre biserica: 20 mii euro cerut – tot unei rude.

      In Bucuresti am cautat o parohie sa ne cunune fara bani. Eu am renuntat repede (ca nu gasii) dar niste ziaristi tineri au ajuns in 18 biserici !! si preturi cerute intre 350 si 1000. PE chitanta maxim 350. Preot si atmosfera aproape de sufletul meu gasii intr-o bisericuta mica si uitata de lume,

      In rest, cand aveti rabdare, cititi ce scrie parintele Florin Ioan pe blog, ce a plecat din tara impins. Un preot cu gura mare si obiectiv.

      Apreciază

  9. Cel mai imbucurator lucru e ca ai pus verbul a ierta in toata aceasta ecuatie neplacuta din viata ta si iti doresc, asa cum mereu gasesti mentori ori in mediul online ori in viata reala, si in acest aspect foarte important al vietii sa gasesti un indrumator, parinte spiritual, duhovnic (daca asta iti doresti si tu).Si in credinta e nevoie de profesori ca la scoala , e foarte greu, mai ales in aceste vremuri sa fim de capul nostru …de aceea prefer eu umbrela Bisericii care prin experienta ei de mii de ani poate sa ma indrepte spre ceea ce imi doresc adica mantuirea sufletului.Dar sa nu uitam , biserica suntem si noi, mladitele lui Hristos, si daca vrem schimbare sa incepem cu noi.Lucru pe care tu il faci deja de catva timp…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

